Noua Skoda Superb 2024: O revoluție în stil și eficiență
Skoda, o marcă reputată pentru crearea de vehicule practice și fiabile, a dezvăluit cea de-a patra generație a modelului său de top, Superb. Acesta beneficiază de o serie de îmbunătățiri semnificative care îi consolidează poziția în segmentul său de piață.
Skoda a înflorit sub umbrela Grupului Volkswagen, atingând un nivel de apreciere atât de mare încât unii oameni preferă modelele din Mladá Boleslav în detrimentul celor din Wolfsburg. Noul Superb, dezvăluit recent, se suprapune parțial cu Passat, deoarece acesta din urmă nu mai este disponibil ca sedan. Totuși, modelul emblematic al Cehiei poate fi încă achiziționat ca sedan, deși tehnic este un hatchback, datorită portbagajului său mai practic.
Superb 2024 este o mașină nepretențioasă, care se adresează familiilor și operatorilor de flote, oferind mult spațiu și o practicitate remarcabilă, neegalată în acest segment în scădere. Nou-venitul nu va trebui să se îngrijoreze de Opel Insignia, Ford Mondeo sau Renault Talisman, deoarece toate acestea au fost retrase. Sedanele de dimensiuni medii mainstream sunt puține și departe în Europa, unde Peugeot încă vinde 508, Mazda - 6, și Toyota - Camry.
Deși este etichetat ca o mașină de generație următoare, stilul Superb este evolutiv și încorporează definiția unui facelift. Deși ampatamentul a rămas intact la 2841 de milimetri, au existat unele modificări notabile ale proporțiilor modelului, deoarece ambele caroserii sunt acum cu 15 mm mai înguste. Hatchback-ul este cu 43 mm mai lung și cu 12 mm mai înalt decât predecesorul său, în timp ce break-ul a fost întins cu 40 mm și înălțat cu 5 mm.
În ciuda familiarității instantanee, caroseria este semnificativ mai elegantă decât înainte, deoarece coeficientul de rezistență al hatchback-ului a fost redus cu 10 la sută la un Cd de 0,23. În ceea ce privește echivalentul său cu acoperiș lung, break-ul aduce o reducere de 15 la sută a Cd la 0,25.
Reutilizarea a dat roade în ceea ce privește înălțimea pentru ocupanții din față și din spate, în timp ce volumul de încărcare a crescut cu 20 de litri (0,7 metri cubi) la 645 de litri (22,7 metri cubi) pentru liftback și cu 30 de litri (1 metru cub) la 690 de litri (24,3 metri cubi) pentru break. Dimensiunile jantelor din aliaj variază între 16 și 19 inchi, iar tu poți alege din opt culori de caroserie, dintre care șase sunt noi: Alb Pur, Galben Ice Tea, Albastru Cobalt, Negru Ebony, Roșu Carmine și Argintiu Pebble.
Deși designul exterior este mai mult sau mai puțin același, cabina a fost reînnoită prin eliminarea majorității (dar nu a tuturor) controalelor tradiționale. Încă mai ai la dispoziție câteva butoane old-school pentru acces rapid, deși vei folosi ecranele cele mai multe dintre timpuri pentru a accesa funcțiile. Sistemul de infotainment va măsura fie 10, fie 13 inchi în funcție de nivelul de echipare, în timp ce afișajul digital al șoferului de 10 inchi va fi standard. La un cost suplimentar, un afișaj head-up va fi oferit pentru prima dată pe Superb.
Capodopera consola centrală vor fi cele trei butoane care încorporează ecrane de 1,25 inchi. Skoda le numește Smart Dials și menționează că acestea sunt configurabile în sensul că poți alege ce fac. Cele exterioare sunt utilizate pentru a regla încălzirea și ventilația scaunelor, precum și temperatura interioară.
În ceea ce privește butonul din mijloc, acesta oferă acces la volum, modurile de conducere, aerul condiționat inteligent, viteza ventilatorului și direcția aerului. Cu toate acestea, poți alege doar patru dintre ele din meniul de infotainment. Acest Smart Dial central este însoțit de butoane convenționale pentru ventilația parbrizului, încălzirea geamului din spate, recircularea aerului și funcțiile de aer condiționat automat.
Lista cu motoarele include suspecții obișnuiți de la VAG, începând cu un motor pe benzină de 1,5 litri cu un sistem mild-hybrid. Acesta produce 150 CP (110 kW) și este disponibil strict cu tracțiune față. Motorul mai mare de 2,0 litri poate fi avut cu 204 CP (150 kW) sau 265 CP (195 kW), cel din urmă fiind oferit cu tracțiune integrală.
Pe partea diesel, există doar un 2,0 litri cu fie 150 CP (110 kW) și FWD, fie 193 CP (142 kW) și AWD. Indiferent de motorul pentru care optezi, Skoda instalează o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu șapte viteze. În ceea ce privește cutia de viteze, levierul a fost relocat pe coloana volanului pentru a elibera spațiu între scaune.
Exclusiv un break, Superb hibrid plug-in combină un motor pe benzină de 1,5 litri cu un motor electric pentru o putere totală de sistem de 204 CP (150 kW). Împărtășit și cu noul Kodiaq, configurația electrificată este strict FWD și vine cu un DSG cu șase viteze. Datorită unui pachet de baterii de 25,7 kWh, acesta va parcurge mai mult de 100 de kilometri fără a consuma nicio picătură de benzină. Poate fi încărcat cu până la 50 kW, caz în care va dura 25 de minute să ajungă de la 0 la 80 la sută. De asemenea, obții înapoi ceva energie în baterie datorită recuperării energiei de frânare.
Nu ar fi o Skoda fără o gamă largă de bunătăți Simply Clever, iar Superb 2024 nu are mai puțin de 28. Unele dintre ele sunt noi, cum ar fi Smart Dials menționate anterior și un capac de încărcare acționat electric pentru break. Da, racleta de gheață de pe interiorul capacului de umplere a combustibilului este încă acolo, împreună cu umbrela din interiorul ușii șoferului. Alte elemente includ cârlige de sac pliabile în compartimentul de încărcare, un clește pentru bilete de parcare pe parbriz, un spălător de cameră pentru vedere din spate și un port USB în oglinda retrovizoare pentru a conecta o cameră de bord.
Superb beneficiază de o îmbunătățire tehnologică, deoarece utilizează faruri LED matrix mai avansate cu o ieșire de lumină cu 40 la sută mai mare. De asemenea, este disponibil cu amortizoare adaptive îmbunătățite, care vin standard pe nivelul de echipare de top Laurin & Klement. L&K pretențios este disponibil cu toate trenurile de rulare și stilurile de caroserie, oferind un sistem de sunet Canton standard cu 14 difuzoare, scaune față cu masaj și tapițerie unică din piele/piele sintetică.
Noul Skoda Superb nu mai este fabricat în Republica Cehă, ci va fi produs în Slovacia, alături de VW Passat, care este disponibil doar ca break.