Șeful Skoda spune că Fabia ar putea fi eliminată din cauza reglementărilor Euro 7
La fel ca predecesorii săi, actuala generație Skoda Fabia ar fi trebuit să dea naștere unui break mai practic. Modelul subcompact cu acoperiș lung a fost anunțat oficial în noiembrie 2020 de către directorul general de atunci, Thomas Schäfer, pentru a fi eliminat aproximativ un an mai târziu. Constructorul auto ceh a luat această decizie pentru a se pregăti din timp să respecte reglementările mai stricte privind emisiile. Mergând rapid înainte până în aprilie 2023, se pare că și hatchback-ul Fabia obișnuit este în pericol.
Vorbind cu Autocar, șeful Skoda, Klaus Zellmer, a recunoscut că actualizarea modelului Fabia pentru a respecta reglementările Euro 7 ar face ca supermini-ul să fie prea scump și oamenii nu l-ar mai cumpăra. Dacă proiectul va fi aprobat în forma sa finală, "nu va fi posibil" să se mențină hatchback-ul de segment B la un preț accesibil. Dacă acest lucru vă sună familiar, este pentru că Volkswagen a spus exact același lucru despre Polo, înrudit mecanic.
Să nu uităm că Audi a dezvăluit deja că va renunța la A1 la finalul acestei generații, așa că se pare că Grupul VW se pregătește pentru un viitor nu prea îndepărtat fără o mașină mică cu motor cu ardere internă. SEAT nu a spus nimic despre ceea ce intenționează să facă cu Ibiza, dar nu am conta neapărat pe un viitor strălucit pentru supermini-ul spaniol, mai ales că marca Cupra, nou înființată, este favorizată în detrimentul SEAT.
VW a declarat că va trebui să adauge 5.000 de euro la prețul lui Polo după ce a modificat mașina mică pentru a respecta reglementările Euro 7. Ar trebui să fie aceeași poveste și pentru Fabia și Ibiza, deoarece toate cele trei mașini se bazează pe aceeași platformă MQB-A0, care susține și Skoda Scala, mai mare. Între timp, Comisia Europeană menționează că ar costa producătorii de automobile doar 304 euro, deci este clar că cineva a greșit calculele.
Fabia, Polo și Ibiza se vor confrunta cu concurența internă a vehiculelor electrice mici pe care Grupul VW intenționează să le lanseze în 2025, cu un preț de pornire în Europa de 25.000 de euro. Acestea au fost deja prezentate în avanpremieră de Skoda Small, VW ID2.all și Cupra UrbanRebel. Înainte ca acest lucru să se întâmple, trioul alimentat cu benzină nu va mai trebui să își facă griji în privința lui Ford Fiesta, deoarece Ovalul Albastru renunță anul acesta la hatchback-ul său cândva îndrăgit.