brand

Segmentul de mașini compacte revine în forță: Skoda Octavia și Ford Focus conduc revenirea

Segmentul de mașini compacte revine în forță: Skoda Octavia și Ford Focus conduc revenirea

Problemele legate de piese care au încetinit producția în 2022 au fost rezolvate, iar vânzările de mașini electrice au înflorit, ajutând al patrulea cel mai mare segment din Europa să țină pasul cu piața generală. Un val de vânzări pentru două modele cheie, Skoda Octavia și Ford Focus, a contribuit la reluarea creșterii segmentului compact în acest an, după ce a fost afectat în mod disproporționat de lipsa de aprovizionare din 2022.

Vânzările modelului Skoda Octavia au crescut cu 38%, ajutând la creșterea vânzărilor de mașini compacte diesel cu 2,2% la 220.181. Între timp, Ford Focus a înregistrat o creștere de 35%, urcând pe locul al patrulea, peste Peugeot 308 și Kia Niro.

Producția de Octavia la uzina Skoda din Mlada Boleslav, în Republica Cehă, a fost grav afectată în 2022 de lipsa de semiconductoare și de un incendiu la o fabrică de furnizori care produce panouri de uși. Focus a fost, de asemenea, afectat de lipsa de piese la fabrica Ford din Saarlouis, Germania.

Mulți producători auto au prioritizat construcția de vehicule electrice și SUV-uri compacte cu marjă mare în timpul lipsei de aprovizionare, în detrimentul mașinilor compacte și mici.

Vânzările de tracțiuni complet electrice au depășit modelele cu motoare pe benzină și diesel, crescând cu 53% pentru a reprezenta o cincime din toate vânzările.

Liderul printre modelele EV a fost MG4, care a intrat în top 10 pe piața generală la locul al optulea după 10 luni, cu 56.670 de vânzări, plasându-se puțin peste VW ID3, pe locul al nouălea.

După o serie de creșteri puternice, vânzările de hibrizi au scăzut cu 5,7% la 128.000, în parte din cauza vânzărilor în scădere pentru Kia Niro, pe locul al doilea. Vânzările de hibrizi plug-in, între timp, au scăzut cu 15%, pentru o cotă de 5,3% din segment, în ciuda creșterii de la Peugeot 308 pe primul loc și Vauxhall/Opel Astra pe locul al patrulea.

Vânzările de benzină au dominat segmentul la 576.092, în creștere cu 20% față de 2022

Break-urile rămân o mare parte din popularitatea mașinilor compacte în Europa, reprezentând 34% din vânzări până în octombrie. Cel mai bine vândut vagon este din nou Octavia, care a reprezentat trei sferturi din vânzările modelului.

Viitorul mașinilor compacte de serie este incert. Acestea se confruntă cu concurența din partea SUV-urilor compacte și mici, iar unii producători auto caută să iasă complet din segment. Ford va înceta producția de Focus în 2025, a anunțat compania, în timp ce închide fabrica Saarlouis care le produce.

Modelele compacte cu motor cu ardere internă sunt acum în cea mai mare parte în ultima lor generație înainte de a trece la electric, cu actualizări care vin în principal sub formă de facelifturi. De exemplu, Golf va fi actualizat anul viitor, la fel și Octavia. VW a declarat că următoarea generație Golf va fi electrică, așteptată în jurul anului 2028. Hyundai, între timp, lucrează în prezent la un facelift cuprinzător al i30.