brand

Renault Clio 2024 primește un facelift substanțial

Renault Clio 2024 primește un facelift substanțial

În urmă cu patru ani, Renault a dezvăluit cea de-a cincea ediție a lui Clio, iar pentru a rămâne la zi și competitiv cu alte automobile minore din clasa sa, precum trio-ul Volkswagen Polo/Skoda Fabia/SEAT Ibiza, compania îi oferă acum o reînnoire la jumătatea ciclului. Modificările sunt destul de semnificative, deoarece supermini are o parte frontală total modificată, cu faruri mai subțiri și o grilă mai lată cu un model în formă de tablă de șah.

Luminile de zi, turnate sub forma unui semirombos pentru a reflecta logo-ul Renault, se găsesc în bara de protecție și sunt evidențiate în crom periat. Renault încearcă să popularizeze din nou designul clasic al farurilor spate. Designul difuzorului poate varia în funcție de nivelul de echipare și de faptul că este sau nu un hibrid. Aici este prezentat Esprit Alpine, o echipare high-end care înlocuiește RS Line.

Noul Clio de la Renault prezintă cinci modele diferite de jante, cea mai mare având un diametru de 17 inch și toate cu cel mai nou logo al companiei în aluminiu periat. Finisajele Esprit Alpine și Techno vin cu o antenă în formă de aripioare de rechin. Opțiunile de vopsire includ Arctic White, Platinum Gray, Black Pearl Black, Iron Blue, Decir Red, Valencia Orange și noul tri-coat Rafal Gray.

Interiorul a rămas în mare parte la fel, însă a fost actualizat cu materiale ecologice. Clio 2024 nu oferă opțiuni de scaune din piele și, în schimb, scaunele sunt realizate dintr-o combinație de fibre organice și poliesterice, denumite TEP. Ediția Esprit Alpine oferă scaune față mai sportive, cu suport lateral sporit.

Renault Clio 2024 primește un facelift substanțial

În ceea ce privește tehnologia, instrumentarul de bord digital este disponibil în două dimensiuni (7 și 10 inch), iar ecranul tactil este disponibil în două variante (7 și 9,3 inch). Acesta oferă compatibilitate atât cu Android Auto, cât și cu Apple CarPlay și este echipat, de asemenea, cu o cameră de 360 de grade, navigație integrată și un total de 20 de sisteme de asistență pentru șofer. Printre funcțiile notabile se numără controlul adaptiv al vitezei de croazieră (cu funcție stop & go), precum și conducerea parțial automatizată de nivel 2.

Opțiunile de motorizare includ opțiunile standard, un motor de 1,0 litri cu trei cilindri fiind primul oferit. Acest motor fără turbocompresor are o putere de 65 de cai putere (47 de kilowați) și un cuplu de 70 de lire-picior (95 de newtoni-metri), trimis către roțile din față prin intermediul unei transmisii manuale cu cinci trepte. Următorul motor este un trei cilindri de 1,0 litri, dar cu un turbocompresor, care crește puterea la 90 CP (66 kW) și 160 Nm și este cuplat la o cutie manuală cu șase trepte.

Clio E-Tech Full Hybrid 145 utilizează grupul motopropulsor de top, combinând un motor pe benzină de 1,6 litri cu patru cilindri și două motoare electrice, împreună cu o baterie litiu-ion de 1,2 kWh. Acest aranjament produce un total de 145 CP (105 kW), care este transmis către roți prin intermediul unei cutii CVT care are două trepte de viteză pentru modul electric și patru pentru atunci când este utilizat motorul cu combustie.

Renault a făcut disponibilă versiunea actualizată a lui Clio cu un motor turbo cu trei cilindri care funcționează cu gaz natural comprimat (CNG). Acest motor poate parcurge o distanță de 1.000 de kilometri și furnizează un cuplu de 170 Nm de la 2.000 rpm, producând în același timp cu opt procente mai puțin CO2 decât un motor pe benzină.

Poate fi un șoc, dar Renault va dota Clio 2024 cu motorul Blue dCi 100. Acest propulsor de 1,5 litri dezvoltă 100 CP și 260 Nm, împreună cu o transmisie manuală cu șase trepte, demonstrând că dieselul este încă viu și sănătos.