brand

Producătorii de automobile riscă ratinguri de siguranță mai scăzute dacă nu reintroduc butoanele

Producătorii de automobile riscă ratinguri de siguranță mai scăzute dacă nu reintroduc butoanele

Proliferarea ecranelor mari în mașini a fost realizată pe seama butoanelor tradiționale. Cu toate acestea, controalele fizice ar putea reveni dacă producătorii de automobile vor să obțină ratinguri maxime de siguranță de la Euro NCAP pentru mașinile lor.

S-a constatat că utilizarea excesivă a ecranelor tactile este o problemă la nivelul industriei, cu aproape fiecare producător de vehicule mutând controalele cheie pe ecranele tactile centrale, obligând șoferii să-și ia ochii de la drum și crescând riscul de accidente cauzate de distrageri.

"Noile teste Euro NCAP care vor fi lansate în 2026 vor încuraja producătorii să utilizeze controale fizice separate pentru funcții de bază într-o manieră intuitivă, limitând timpul în care ochii sunt luați de pe drum și, prin urmare, promovând conducerea mai sigură."

În ciuda acestor schimbări, nu toți producătorii de automobile adoptă pur și simplu iPads pe bordurile lor. Hyundai adaugă mai multe controale tradiționale în mașinile lor și alte mărci precum Toyota nu au abandonat cu adevărat designul simplu de comenzi rapide pe bord.

Este o preocupare de siguranță deoarece ești forțat să-ți iei ochii de pe drum și să navighezi prin numeroasele submeniuri ale unui sistem modern de infotainment. Butoanele și butoanele, pe de altă parte, sunt întotdeauna în locuri familiare pe bord.

Va fi interesant de văzut dacă modificările făcute la mașinile vândute în țările UE vor avea repercusiuni asupra modelelor echivalente în America de Nord și pe alte piețe. Realizarea a două interioare diferite pentru aceeași mașină nu este ideală din punct de vedere al afacerilor, deci poate că clienții din afara UE vor beneficia de aceste ajustări, în condițiile în care producătorii de automobile vor dori să se conformeze.

Într-un interviu cu Automotive News Europe la CES 2023, CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a declarat că este "absolut convins" că ecranele uriașe vor fi interzise într-un deceniu sau așa ceva: "În 10 ani, acest lucru a dispărut. Probabil că reglementatorul nu va permite asta." El a continuat să adauge "Dacă trebuie să te uiți în jos pentru a opera mașina ta, credem că este o mare greșeală". Rămâne de văzut dacă se va întâmpla acest lucru sau nu, dar noua legislație Euro NCAP este un pas în direcția corectă.