brand

Constructorii auto vor avea probleme să vândă servicii de abonament pentru vehicule

Constructorii auto vor avea probleme să vândă servicii de abonament pentru vehicule

Mulți producători de automobile privesc serviciile de abonament ca pe o nouă sursă de venit. În prezent, te poți abona la aproape orice și era inevitabil ca modelul de plată să ajungă în cele din urmă la automobile. Cu toate acestea, un nou studiu sugerează că producătorii de automobile vor avea dificultăți în a convinge cumpărătorii de valoarea acestora.

Noul studiu Cox Automotive a întrebat 2.000 de cumpărători de automobile de pe piață despre interesul lor pentru caracteristicile vehiculelor oferite prin abonamente. Doar 21 la sută dintre respondenți au declarat că erau la curent cu acest concept. Cu toate acestea, 41 la sută au indicat că sunt interesați de astfel de caracteristici.

Deși producătorii de automobile ar putea fi nevoiți să facă ceva muncă de convingere pentru a-i determina pe oameni să se aboneze, cumpărătorii sunt deschiși la ceea ce ar putea oferi. Șaizeci și cinci la sută au declarat că le place avantajul de a încerca caracteristicile fără a se angaja pe termen lung. Actualizările over-the-air sunt mai frecvente în cazul mașinilor noi, permițând producătorilor de automobile să adauge caracteristici, ceea ce a fost un aspect pe care oamenii l-au apreciat, 61% dintre ei spunând că este un avantaj să actualizeze sau să retrogradeze un vehicul în funcție de necesități. Cincizeci și patru la sută dintre ei au apreciat ideea de a avea acces la tehnologii noi în permanență.

Cu toate acestea, oricât de deschiși ar părea oamenii la astfel de servicii, nu se vor abona de dragul de a se abona. Cincizeci și trei la sută consideră că serviciile de abonament sunt benefice dacă reduc prețul inițial al vehiculului. Șaptezeci și șapte la sută erau conștienți de faptul că abonamentele le-ar aduce mai mulți bani constructorilor de automobile, iar 69 la sută ar cumpăra în altă parte dacă o marcă ar oferi anumite caracteristici doar prin intermediul unei plăți lunare. Aproape jumătate - 49% - au declarat că și-ar păstra vehiculele mai mult timp dacă ar avea caracteristici disponibile la cerere.

Vanessa Ton, senior manager al cercetării de piață și a clienților la Cox Automotive, a declarat: "Producătorii auto trebuie să se asigure că consumatorii percep caracteristicile pe bază de abonament ca pe o valoare bună și nu doar ca pe un mijloc de a face rost de bani."

Producătorii auto au făcut presiuni pentru a pune anumite caracteristici în spatele unui paywall. BMW s-a confruntat cu reacții negative atunci când a propus un abonament pentru scaunele încălzite anul trecut. Mercedes a luat o cale diferită, anunțând în noiembrie că proprietarii de EQ complet electrice ar putea debloca performanțe suplimentare pentru 1.000 de euro pe an.

În timp ce ecosistemele și grădinile îngrădite există în viața noastră, cu porțiuni mari de diverse servicii digitale izolate de la unul la altul, suntem într-o eră în care Netflix, Amazon, Spotify și chiar Apple Music sunt disponibile pe aproape fiecare ecran. Aproape totul este peste tot, tot timpul, datorită unei bucăți de sticlă și a unui cip de calculator cu conectivitate la internet, iar consumatorii s-ar putea să nu se aștepte la nimic mai puțin de la ecranele din mașinile lor.