brand

Primele detalii despre noul Ford Explorer EV bazat pe VW MEB

Primele detalii despre noul Ford Explorer EV bazat pe VW MEB

Acesta este noul Ford Explorer complet electric, dar nu are nimic în comun cu modelul Explorer cu specificații americane sau cu varianta sa hibridă plug-in vândută pe anumite piețe europene.

Dezvoltat special pentru Europa, Explorer EV este un model complet nou, care devine primul Ford care folosește arhitectura MEB a grupului Volkswagen. Crossoverul de dimensiuni medii cu două rânduri este, de asemenea, primul autoturism de volum complet electric al Ovalului Albastru construit în Europa, la noua uzină EV a Ford din Köln, Germania.

Cu o lungime de mai puțin de 4,5 metri (177,1 inch), Explorer EV este puțin mai scurt decât Volkswagen ID.4 cu care împarte baza, oferind cinci locuri pe scaune. Ford țintește un preț de pornire sub 45.000 de euro atunci când comenzile vor fi deschise mai târziu în acest an în Europa.

Acest lucru îl va face semnificativ mai accesibil decât Mustang Mach-E, care pornește de la 62.900 de euro în Germania. Vor fi disponibile două versiuni cu specificații înalte - Explorer și Explorer Premium.

Ford spune că Explorer-ul complet electric combină ingineria germană cu designul emblematic al SUV-ului american al mărcii, reimaginat pentru o eră electrică, special pentru clienții europeni. Arată mai robust decât ID.4, cu linii mai drepte, o caroserie mai casetată și o poziție puternică.

Printre elementele de design se numără grila tradițională de răcire reinterpretată într-un scut, farurile caracteristice întrepătrunse cu inscripția Explorer care înconjoară scutul, o placă de protecție în formă de U, stopurile verticale care amintesc de Explorer-ul mai mare, un geam spate subțire și un element inferior în formă de U care face ecoul plăcii de protecție din față.

Alte elemente demne de menționat sunt stâlpii A negri și stâlpii C unici care creează un efect de acoperiș plutitor, precum și modelele de jante din aliaj optimizate pentru aerodinamică, cu diametre de 19, 20 și 21 de inci. De asemenea, Explorer-ul electric pe baterii oferă noi culori de caroserie, inclusiv Arctic Blue și Vibrant Blue My Mind, pe lângă nuanțele cunoscute precum Frozen White, Magnetic grey, Agate Black și Lucid Red.

Primele detalii despre noul Ford Explorer EV bazat pe VW MEB

La interior, Ford Explorer Electric dispune de un design modern, principalul punct de atracție fiind ecranul tactil central Ford Sync Move de 15 inci, în stil portret, care poate fi ridicat și coborât ușor printr-un arc de peste 30 de grade. Atunci când ecranul se află în poziția cea mai joasă, acesta poate ascunde și zona de depozitare My Private Locker de pe consola centrală.

Explorer EV dispune, de asemenea, de un afișaj digital flotant al instrumentelor de bord de 5,0 inchi care oferă date despre condus, nivelul de încărcare a bateriei și starea asistenței șoferului. În plus, vehiculul introduce un trackpad haptic ergonomic chiar sub ecranul central pentru controlul funcțiilor, inclusiv volumul sistemului audio și tehnologiile de parcare.

Caracteristicile de confort standard includ acces fără cheie, climatizare pe două zone, sistem wireless Android Auto și Apple CarPlay, scaune față complet noi cu tetiere integrate, iluminare ambientală în 10 culori și multe altele.

Din punct de vedere practic, habitaclul lui Ford Explorer are un MegaConsole de 0,6 picioare cub (17 litri) în consola centrală sub cotieră, un compartiment înclinat spre față pentru două smartphone-uri cu ecran mare cu încărcător wireless standard sub display-ul central, suporturi de pahare detașabile, o zonă de depozitare inferioară și multe altele.

Portbagajul oferă un raft integrat care se deplasează odată cu hayonul pentru un acces mai ușor la spațiul pentru bagaje de 450 de litri (15,9 picioare cubi) - care se extinde la peste 1.400 de litri (49,4 picioare cubi) cu scaunele din spate rabatate. Atenție, volumul de încărcare este în scădere cu aproape 3,5 mc (100 litri) față de Volkswagen ID.4, probabil din cauza unei supraînălțări spate mai scurte.

Podeaua portbagajului poate fi coborâtă pentru un spațiu de încărcare maxim sau ridicată pentru a crea o platformă ușor accesibilă pentru obiectele mai voluminoase și o zonă de depozitare ascunsă dedesubt.

În ceea ce privește motoarele, Ford nu a dezvăluit încă toate detaliile. Constructorul auto spune că Explorer EV oferă un sistem de propulsie electrică cu baterii "receptiv și rafinat" cu tracțiune spate și tracțiune integrală, care va oferi timpi de încărcare rapidă DC de la 10% la 80% în doar 25 de minute.

Vehiculul dispune de pre-condiționarea temperaturii bateriei pentru viteze de încărcare optimizate, programarea încărcării și planificarea călătoriei EV la bord, programabilă prin intermediul interfeței Sync Move. Portul de încărcare CCS de pe aripa din spate va putea încărca de la stații de curent alternativ de tip 2 utilizând cablul de încărcare publică Ford furnizat sau de la stații de încărcare rapidă de curent continuu.

Ford spune că clienții Explorer vor avea acces la peste 450.000 de încărcătoare în Europa în acest an și la 500.000 până în 2024, inclusiv la peste 2.100 de stații de încărcare rapidă DC deja instalate în peste 450 de locații de către consorțiul Ionity, din care Ford este membru fondator.

Nu a fost oferită nici o estimare a autonomiei, dar Ford a precizat că Explorer-ul complet electric vine cu o pompă de căldură pentru a îmbunătăți eficiența energetică.

De asemenea, crossoverul electric este echipat cu 12 senzori cu ultrasunete, cinci camere și trei dispozitive radar care, împreună, pot monitoriza 360 de grade în jurul vehiculului pentru a permite o serie de sisteme de asistență pentru șofer.

Explorer EV va deveni primul Ford din Europa care va oferi schimbarea automată a benzii de rulare cu ajutorul tehnologiei disponibile de centrare a benzii de rulare îmbunătățită cu schimbarea asistată a benzii de rulare. Printre alte caracteristici ADAS se numără Intelligent Adaptive Cruise Control cu funcție Stop & Go, Pre-Collision Assist, Cross Traffic Alert cu frânare activă, Active Park Assist 2.0 și multe altele.

Explorer EV este unul dintre cele nouă vehicule complet electrice pe care Ford intenționează să le introducă în Europa până în 2024, inclusiv un al doilea model bazat pe MEB care va intra în producție la Köln de la jumătatea anului 2024 și Puma EV care va fi fabricat la Craiova, România, începând cu 2024.