brand

Piața auto germană este impulsionată de vânzările lui Volkswagen Golf și Toyota

Piața auto germană este impulsionată de vânzările lui Volkswagen Golf și Toyota

Volkswagen a înregistrat o creștere spectaculoasă de aproape 40% a vânzărilor sale în Germania în luna aprilie, atingând un total impresionant de 50.777 de unități vândute. Acest salt remarcabil poate fi atribuit în principal performanței excelente a modelului Golf, care a consemnat o creștere uluitoare de 166% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 11.698 de unități comercializate.

Pentru a înțelege mai bine dominația Golfului, este important să subliniem că acest model compactși accesibil a depășit vânzările celui de-al doilea model Volkswagen cel mai bine vândut, T-Roc, cu aproape 4.300 de unități în luna aprilie. Aceste cifre remarcabile subliniază încă o dată popularitatea și solicitarea ridicată a Golfului în rândul cumpărătorilor germani.

După o scădere de 6% a vânzărilor în martie, piața auto germană a cunoscut o revenire puternică în aprilie, cu o creștere de 20% a volumului total de vânzări. Cu toate acestea, este important de menționat că, deși impresionantă, creșterea din aprilie a fost totuși cu 21% sub media pieței înainte de pandemia COVID-19, conform datelor furnizate de compania de cercetare de piață Dataforce.

Atât declinul din martie, cât și creșterea din aprilie au fost influențate de efectele calendaristice. Sărbătorile de Paște au avut loc în martie anul acesta, reducând numărul de zile lucrătoare cu trei comparativ cu martie 2023. În schimb, aprilie a beneficiat de trei zile lucrătoare suplimentare față de aceeași perioadă a anului trecut.

În timp ce vânzările de vehicule electrice cu baterie (BEV) au stagnat la 29.742 de unități în aprilie, piața germană a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor de vehicule hibride. Conform datelor Dataforce, cota de piață a vehiculelor BEV a scăzut cu peste două puncte procentuale, de la 14,7% în aprilie 2023 la 12,2% în aprilie 2024.

Toyota a profitat de această tendință, înregistrând o creștere spectaculoasă de 150% a vânzărilor de vehicule hibride către clienții privați în aprilie. Această performanță a contribuit la dublarea vânzărilor totale de vehicule hibride în Germania în aceeași lună, ajungând la 9.793 de unități.

Volvo a înregistrat o creștere impresionantă de 88% a volumului de vânzări în aprilie, dublându-și înmatriculările atât pe canalul privat, cât și pe cel al flotelor. Noul model electric EX30, un SUV compact accesibil, a jucat un rol crucial în această creștere, adăugând 1.063 de înmatriculări la vânzările companiei în luna respectivă.

Cu toate acestea, modelul XC60 rămâne cel mai important pentru Volvo pe piața germană, cu un volum de peste 2.000 de unități vândute în aprilie, o creștere de 81%. Remarcabil este faptul că 65% dintre aceste XC60 au fost echipate cu un sistem de propulsie hibrid plug-in.

Peugeot (+59%) și Citroen (+85%) au înregistrat, de asemenea, creșteri peste medie pe canalul privat în aprilie. Cu toate acestea, câștigurile lor generale au fost în mare parte determinate de volumele suplimentare din cele două canale de vânzări mai puțin profitabile: închirieri și auto-înmatriculări.

Peugeot a consemnat o creștere de zece ori a înmatriculărilor de mașini de închiriat (+930%), în timp ce Citroen a înregistrat o creștere de 695% pe același canal. În plus, Citroen și-a majorat auto-înmatriculările cu aproape 1.200 de unități (+113%).

În aprilie, doar patru producători auto din top 25 au înregistrat scăderi ale vânzărilor. Tesla a suferit cea mai mare scădere procentuală, de 32%, pe fondul cererii reduse pentru toate modelele sale. Cea mai mare scădere a fost înregistrată pe canalul privat (-45%).

Celelalte trei mărci care au pierdut teren în aprilie au fost Mini (-32%), Opel (-18%) și Renault (-14%).

Baza de clienți Mini așteaptă încă finalizarea reînnoirii gamei de modele de către subsidiara grupului BMW.

Renault continuă să se confrunte cu dificultăți în încercarea de a opri declinul pe piața germană. Obiectivul CEO-ului Luca de Meo de a vinde vehicule compacte cu marje mai mari în locul mașinilor mici reprezintă o provocare în Germania, unde brandurile locale au concurenți puternici în acest segment, cum ar fi Golful.

Cele mai mari pierderi pentru Opel provin din vânzările modelelor Corsa și Mokka. Corsa a pierdut aproape 3.000 de înmatriculări comparativ cu aprilie 2023 (-57%), ceea ce a dus la căderea fostului lider al segmentului mașinilor mici pe locul al treilea în topul vânzărilor, după Volkswagen Polo și Dacia Sandero.

Piața auto germană rămâne una dinamică și competitivă, cu producătorii auto luptând pentru a-și consolida poziția și a atrage cumpărătorii prin modele inovatoare și opțiuni de propulsie ecologice. În timp ce unii jucători, precum Volkswagen și Toyota, au reușit să profite de oportunitățile recente, alții sunt nevoiți să se adapteze rapid pentru a face față schimbărilor rapide ale preferințelor consumatorilor.

Pe viitor, este de așteptat ca tranziția către vehiculele electrice și hibride să continue, determinată de preocupările legate de sustenabilitate și de reglementările din ce în ce mai stricte privind emisiile. Producătorii auto vor trebui să investească în dezvoltarea de modele atractive și accesibile în aceste segmente pentru a rămâne competitivi pe piața germană.

În același timp, brandurile tradiționale vor fi nevoite să-și adapteze strategiile pentru a face față concurenței din partea noilor jucători și a modelelor inovatoare. Reînnoirea gamelor de produse și abordarea segmentelor de piață profitabile vor fi esențiale pentru a menține o prezență puternică pe această piață dinamică.

Indiferent de provocările viitoare, piața auto germană rămâne un centru important pentru inovație și competiție acerbă, oferind consumatorilor o gamă largă de opțiuni și stimulând producătorii auto să se reinventeze constant pentru a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale pieței.