brand

Nu te baza doar pe sistemul automat de frânare atunci când mergi cu spatele

Nu te baza doar pe sistemul automat de frânare atunci când mergi cu spatele

Vehiculele moderne sunt echipate cu o gamă largă de sisteme de asistență pentru șoferi, dar un studiu nou de la AAA subliniază că acestea sunt concepute pentru a asista șoferii, nu pentru a înlocui comportamentul atent și inteligent la volan. Acest lucru este valabil mai ales pentru sistemele de frânare automată de urgență în marșarier, pe care AAA le-a găsit extrem de deficitare în prevenirea coliziunilor.

Ce înseamnă deficitare? Din 40 de teste efectuate cu patru SUV-uri de la diferiți producători de autovehicule, doar unul s-a încheiat fără un accident din traficul transversal. Mai surprinzător este rata de eșec de 50% pentru oamenii staționari care stau în spatele SUV-urilor. 10 din 20 de teste s-au încheiat cu SUV-urile lovind o țintă de mărimea unui copil, iar în cinci dintre aceste cazuri sistemul de frânare automată nu a fost niciodată activat.

Acestea sunt rezultatele, dar să examinăm mai adânc testul și vehiculele implicate. AAA a obținut un Hyundai Tucson, Volkswagen Tiguan, Mazda CX-30 și un Lexus RX 350, toate modele 2023, pe care AAA le consideră reprezentative pentru SUV-urile mici și medii populare utilizate astăzi.

Au fost utilizate două scenarii pentru testarea alertelor de trafic transversal și frânare: inversarea din locuri perpendiculare și din spații înclinate, ambele cu un vehicul mare parcat la dreapta. Pentru testul pietonal staționar, o figură umană de 45 de centimetri a fost plasată la aproximativ șase metri în spatele SUV-ului pe linia centrală a vehiculului.

Pentru testele de trafic transversal, un vehicul-țintă robotic moale a servit drept trafic. În ambele scenarii, acesta s-a apropiat cu 15 mph. SUV-urile au început să se inverseze când ținta era la 200 de metri distanță. Nu s-a aplicat nicio presiune pe pedala de accelerație sau de frână, lăsând totul la dispoziția sistemului de siguranță. Fiecare SUV a efectuat teste de cinci ori, iar Volkswagen Tiguan este singurul care a evitat un accident, deși doar o dată în testul perpendicular.

Parcarea înclinată pare a fi deosebit de dificilă pentru sisteme. Niciunul nu a evitat coliziunile și toate SUV-urile au eșuat în a activa frânele pe unele alergări. Statisticile generale arată că frânele au fost aplicate doar în 45% din testele de parcare înclinate, față de 85% pentru alergările perpendiculare. Lexus RX 350 a fost singurul vehicul care nu a frânat în niciunul dintre testele înclinate.

În ceea ce privește pietonii, studiul arată o șansă de 50% de a lovi o persoană care stă direct în spatele vehiculului. Tiguan, fiind singurul SUV care a evitat o coliziune de trafic transversal, a lovit copilul simulat în fiecare test. Nu a aplicat frânele în două dintre aceste teste, dar Mazda CX-30 a fost mai rău. De asemenea, a lovit pietonul în fiecare alergare și nu a frânat de trei ori. Yikes.

"Șoferii nu ar trebui să se bazeze exclusiv pe aceste sisteme avansate de conducere pentru a preveni coliziunile, ci să le folosească pentru a-și îmbunătăți conștientizarea mediului înconjurător și pentru a susține conduita sigură", a declarat Greg Brannon, director AAA de inginerie auto. "Mai presus de toate, cerințele de testare a vehiculelor pentru aceste sisteme ar trebui actualizate pentru a fi consecvente, luând în considerare obiectele neobișnuite și scenariile mai realiste cu obiectivul de a obține cel mai mare beneficiu de siguranță pentru șoferi, pietoni și bicicliști."

Am contactat producătorii de autovehicule menționați în acest test pentru unele informații despre sistemele lor de siguranță. Lexus a explicat că sistemul său de frânare în traficul transversal spate alertează mai întâi șoferii, apoi aplică frânele pentru a ajuta la evitarea sau atenuarea contactului, dar nu este conceput pentru a opri complet vehiculul. Chiar dacă se oprește, frânele vor fi eliberate după aproximativ două secunde. Lexus a repetat și gândurile AAA cu următoarea declarație:

"Vehiculele Lexus sunt disponibile cu mai multe tehnologii diferite de asistență la parcare concepute pentru a ajuta șoferul să fie conștient de obstacolele posibile din jurul vehiculului, vehiculele care trec în spatele Lexus atunci când este în marșarier sau pietonii din apropierea partea din spate a vehiculului, alertează șoferul și, în cazul unor sisteme, iau măsuri dacă determină că este probabilă o coliziune. Deoarece acestea s-ar putea să nu funcționeze corect în anumite condiții, confirmarea vizuală a siguranței de către șofer este necesară. Șoferul este singurul responsabil pentru conducerea în siguranță."

Volkswagen a oferit o declarație similară privind sistemul său de frânare automată la spate:

"Siguranța clienților noștri este o prioritate de top pentru Volkswagen. Sistemele noastre de asistență pentru șoferi sunt concepute pentru a ajuta șoferii, dar nu sunt substituente pentru conducerea atentă. După cum recomandă studiul, șoferii ar trebui să fie pe deplin conștienți de mediul lor înconjurător, să utilizeze camerele de rezervă pentru a-și îmbunătăți conștientizarea și să se deplaseze cu precauție."

Hyundai nu a comentat în mod specific studiul, dar a oferit o declarație privind sistemul său de asistență la coliziunile din traficul transversal din spate (RCCA):

"Asistentul Hyundai pentru coliziuni la traficul transversal din spate (RCCA) poate alerta șoferul cu privire la un potențial pericol prin furnizarea unui avertisment audibil și aplicând o frânare ușoară. RCCA este activ când vehiculul este în marșarier și funcționează la viteze reduse. Nu vă bazați niciodată exclusiv pe RCCA. RCCA nu poate preveni toate coliziunile și poate să nu furnizeze alerte sau frânare în toate condițiile. Uitați-vă mereu peste umăr și folosiți-vă oglinzile pentru a confirma degajarea din spate. Există limitări ale funcției, detecției, gamei și clarității sistemului. Consultați Manualul proprietarului pentru detalii și limitări suplimentare."

Așteptăm o declarație de la Mazda, care va fi adăugată de îndată ce este disponibilă.

Studiul complet AAA oferă o analiză mult mai profundă a metodologiei și parametrilor testului, dar concluzia este destul de simplă. Sistemele de inversare care detectează obiecte și au capacitatea de frânare automată oferă un nivel de asistență, dar nimic mai mult. Șoferii trebuie să fie totuși precauți și vigilenți atunci când dau înapoi.

Pentru a concluziona, studiul AAA subliniază importanța de a nu se baza exclusiv pe sistemele de frânare automată din spate. Deși acestea sunt concepute pentru a asista șoferii, ele nu sunt infailibile și nu pot înlocui conduita atentă și precaută. Este esențial ca șoferii să continue să fie atenți și conștienți de mediul lor înconjurător, chiar și atunci când utilizează aceste sisteme de asistență pentru șoferi.