brand

Noul Skoda Superb 2024 confirmat în totalitate

Noul Skoda Superb 2024 confirmat în totalitate

Skoda a confirmat că noua sa mașină de familie Superb va fi disponibilă într-o formă tradițională hatchback, precum și în varianta break prezentată anterior. Aceasta este o schimbare față de decizia VW de a oferi noul Passat, înrudit cu acesta, doar în varianta break și continuă fluxul de informații pe care Skoda îl oferă în mod constant cu privire la viitoarea sa a patra generație. Aceste noi imagini surprind pentru prima dată forma hatchback-ului Skoda Superb și sunt însoțite de primele imagini care prezintă noul habitaclu inteligent al modelului Superb.

Noi am condus de fapt noul Superb în varianta break, unde a impresionat pe mai multe fronturi, deși este încă un prototip. Mașina este așteptată să fie pusă în vânzare la începutul anului 2024, după o dezvăluire completă și oficială în luna noiembrie a acestui an.

Imaginile exterioare pe care le-am văzut până acum arată Superb Estate îmbrăcat în camuflaj, dar putem vedea dovezi ale unei grile mai tridimensionale situate între farurile mai subțiri cu tehnologie LED de nouă generație. Dedesubt, există o nouă formă a grilei inferioare și prize de aer izolate în lateral. Clasica crestătură a insignei Skoda de la capotă la grilă rămâne, dar capota în formă de scoică nu mai este la fel de bine integrată datorită formei mai complexe a farurilor.

Din lateral, există o proeminență spate generoasă atât la berlină, cât și la break. Între timp, pe flancuri a apărut o încrețitură tipică și ascuțită, iar spre spate vedem un design sobru al barei de protecție. Unitatea de iluminare spate în formă de C este similară cu cea de la noua Fabia, creând o grafică luminoasă mai dinamică pentru urmărirea traficului pe timp de noapte.

Hatchback-ul își va păstra proporțiile generale stabilite în comparație cu modelul existent, cu un ecran spate lung și puternic rabatat. În ciuda unui spațiu relativ scurt între roțile din față și parbriz, capota cu scoică a lui Superb ajută la echilibrarea siluetei sale, la fel ca și cea a modelului anterior.

Interiorul Skoda Superb și Kodiaq 2024 a fost dezvăluit: ecran mare și tot mai puține butoane

La interior sunt schimbări mari, cele mai recente imagini ale Skoda arătându-ne dispunerea planșei de bord atât a lui Superb, cât și a viitoarei generații a SUV-ului Kodiaq. Există unele elemente la care vă așteptați, cum ar fi un ecran de infotainment mai mare, de 13 inci, așezat cu mândrie pe planșa de bord (ceva la care a făcut aluzie fostul director general al Skoda, Thomas Schäfer, atunci când am vorbit ultima dată cu el), și un instrumentar de bord complet digital de 10 inci, precum și atingeri moderne de rigoare, cum ar fi iluminarea ambientală.

Dar Skoda a mai amestecat puțin lucrurile și chiar s-a întors în viitor cu un trio de butoane fizice care controlează diverse funcții interioare - ceea ce marca numește Skoda Smart Dials. Superb-ul precedent nu renunțase încă la cadranele pentru funcțiile de climatizare, dar cele din noua mașină au capacități multifuncționale, de la cele previzibile, cum ar fi controlul vitezei ventilatorului și al încălzirii, până la volumul pentru sistemul audio, selectarea modului de condus și mărirea și micșorarea ecranului de navigație. Apăsarea selectorului relevant permite trecerea de la un mod la altul.

De asemenea, Skoda a mutat selectorul de viteze pe coloana de direcție, în stil Mercedes - acest lucru eliberează spațiu pe consola centrală pentru depozitare suplimentară. Gurile de aerisire sunt acum integrate la modă în designul stratificat al planșei de bord, există un port USB-C în spatele oglinzii retrovizoare pentru conectarea unei camere de bord, iar materialele sustenabile sunt folosite peste tot. Și nu vă faceți griji, caracteristicile "Simply Clever" existente ale mărcii, cum ar fi umbrelele ascunse în panourile ușilor, sunt în continuare prezente și corecte.

Noua Skoda Superb este așezată pe o versiune revizuită a platformei MQB evo, iar Skoda afirmă cu mândrie că a fost însărcinată cu dezvoltarea șasiului, care va fi folosit în cele din urmă pentru viitoarea generație VW Passat. Există o ușoară creștere a lungimii și a ampatamentului, deblocând și mai mult spațiu în interiorul deja cavernos. Spațiul din portbagaj a crescut chiar și de la 660 la 690 de litri în cazul modelului Superb Estate.

Nu va exista un Superb pur electric în această generație, în schimb, vom vedea ultima generație de motoare cu combustie a Grupului VW. Deși popularitatea dieselului a scăzut, există încă posibilitatea de a alege între două opțiuni diesel de 2,0 litri, cu 148 CP sau 192 CP.

Puterea pe benzină este oferită în trei forme. Pentru prima dată, există o opțiune cu un motor ușor - un TSI de 1,5 litri cu 148 CP. O unitate turbo de 2,0 litri vine cu 204 CP sau 265 CP și există un TSI pe benzină de 1,5 litri cuplat la o baterie de 25,7 kWh în versiunea plug-in hybrid. Skoda spune că dimensiunea suplimentară a bateriei va permite o autonomie pur electrică de peste 62 de mile, în creștere față de cea de 44 de mile a vechiului PHEV.