brand

Noul Volkswagen Passat 2023: motoare, tehnologie și detalii

Noul Volkswagen Passat 2023: motoare, tehnologie și detalii

Passat împlinește anul acesta 50 de ani de existență, iar VW plănuiește să marcheze acest moment important cu un model complet nou. Aceste ultime fotografii spion arată că dezvăluirea producției este aproape de noi, iar generația B9 a modelului Volkswage Passat vrea să cucerească din nou sectorul mașinilor executive.

Până acum, am surprins noul Passat în teste doar sub formă de break. Ne așteptăm să vedem și o caroserie hatchback, iar berlina va fi eliminată din gamă pentru a nu călca pe urmele modelului VW Arteon, de dimensiuni similare.

Aceste noi imagini confirmă o mulțime de detalii de design ale noului Passat. Stilul general va evolua față de cel al mașinii actuale, cu faruri care se vor îmbina într-o grilă mai subțire și prize de aer lângă grila inferioară. Grila superioară este de fapt închisă, ceea ce ar trebui să contribuie la îmbunătățirea coeficientului de rezistență la înaintare. Unele lumini de ceață false sunt vizibile mai jos, pe bara de protecție.

Passat pare mai lung din lateral, ceea ce va contribui la diferențierea sa de Golf - care a crescut în actuala sa formă de a opta generație. Spre partea din spate, blocurile luminoase individuale pentru stopurile spate sunt preferate în locul unei bare de lumini spate, cum sunt cele întâlnite pe ID.4 și ID.5.

În interiorul noului Passat am putut vedea tehnologii preluate de la modelul mai mare Touareg. Acest lucru ar putea însemna că un ecran de 15 inci alături de un panou de instrumente digitale de 12,3 inci va fi prezent ca parte a configurației "Innovision Cockpit" de la VW. Apple CarPlay și Android Auto vor avea conectivitate wireless.

Mașina de familie a VW a fost mutată de la sediul său tradițional de la Emden, în Germania, pentru a face loc SUV-ului ID.4 și ID. Aero. În schimb, atât Passat, cât și noua generație Skoda Superb vor fi construite la Bratislava, Slovacia, folosind aceeași platformă. De la lansarea actualului Passat au apărut mai multe iterații ale platformei MQB, urmând ca următorul model să folosească cea mai recentă bază MQB Evo.

Este probabil ca ampatamentul lui Passat să fie alungit pentru a se potrivi cu cel de 2,85 metri al lui Superb. În timp ce acest lucru ar trebui să se traducă prin mai mult spațiu pentru picioarele pasagerilor din spate, lungimea suplimentară va contribui, de asemenea, la îmbunătățirea spațiului pentru portbagaj, în special modelul break, care va crea o nouă nișă pentru Passat ca fiind cel mai practic model al mărcii, altul decât SUV-urile sau vehiculele comerciale.

Tracțiunea integral electrică va fi asigurată de viitoarea versiune de serie a modelului ID. Space Vizzion - un break bazat pe modelul ID de dimensiuni Passat. Aero.

Popularitatea dieselului în acest segment a scăzut în ultimii ani, dar Passat ar putea continua cu opțiuni TDI. Ar trebui să vedem sub capotă cea mai recentă versiune a unității turbo 2.0 TDI a mărcii, în stări de reglaj cuprinse între 148 CP și 197 CP. Tracțiunea integrală 4MOTION va fi, de asemenea, disponibilă și ar putea apărea pe un model Alltrack reînviat.

Propulsia pe benzină va juca un rol secundar, dar va fi o punte importantă spre o ofertă hibridă plug-in extinsă, cu două opțiuni anticipate.

Modelul eHybrid de bază va dezvolta aproximativ 200 CP, dar este posibil să fie pus în vânzare și un model GTE și mai puternic, cu o baterie mai mare decât unitatea de 13 kWh utilizată în actualul Passat GTE. Aceasta ar permite o autonomie electrică mult mai mare decât autonomia maximă de 60 de kilometri a mașinii actuale.