brand

Opel Grandland: SUV-ul de top de la Opel oferă mai mult spațiu și versiune EV

Opel Grandland: SUV-ul de top de la Opel oferă mai mult spațiu și versiune EV

Opel a dezvăluit noua generație a SUV-ului său de top, Grandland, cu speranța că va ajuta la creșterea vânzărilor în segmentul compact SUV.

"Va aduce multe clienți noi la Opel, fie că vin din mediul de afaceri sau din canalele private", a declarat CEO-ul Florian Huettl pentru Automotive News Europe la un eveniment de presă de aici pentru lansarea noului model.

Cu o lungime de 4.650 mm, noul Grandland este cu 173 mm mai lung decât modelul anterior. Este cu 19 mm mai înalt și cu 64 mm mai lung. Opel spune că are un stil SUV mai elegant și mai îndrăzneț, care este accentuat de roțile mari de 20 inch.

"Credem că această mașină, care se situează undeva în segmentul SUV superior, va îndeplini multe funcții și nevoi", a spus Huettl.

Noul Grandland este primul model Opel bazat pe platforma STLA Medium a companiei-mamă Stellantis, și va fi disponibil pentru prima dată ca variantă complet electrică, alături de versiuni hibrid plug-in și cu motor cu ardere internă. Opel spune că autonomia maximă a EV este de 700 km (435 mile) de la o baterie mai mare, de 98 kilowați-oră, și poate fi încărcată până la 80% în 26 de minute.

În timp ce noul Peugeot 3008 compact SUV pe aceeași platformă are un stil coupé, Opel a ales să ducă Grandland într-o direcție mai tradițională SUV.

Opel ține să sublinieze credențialele "made in Germany" ale Grandland.

"Noul Grandland a fost proiectat, dezvoltat și se construiește în Germania. Acest lucru nu mai este o evidență în zilele noastre", a spus Huettl, adăugând că marca gestionează producția în Germania la costuri competitive.

Stellantis a investit 130 de milioane de euro (140 de milioane de dolari) pentru a refacerea fabricii Eisenach pentru a construi noul Grandland, inclusiv adăugarea unui nou atelier pentru a asambla bateriile mai grele pentru SUV-ul complet electric.

Producția modelului actual va continua până în vară. Primele SUV-uri Grandland de a doua generație sunt deja în construcție în Eisenach pe aceeași linie de asamblare.

Opel a declarat că va fi un brand pur electric până în 2028.

Grandland a fost modelul Opel numărul 4 vândut până la sfârșitul lunii martie, cu un volum de 14.629 de unități, potrivit cifrelor de la Dataforce.

Nu s-a clasat în top 10 în segmentul SUV compact, al doilea cel mai mare din Europa după SUV-urile mici, în 2023. Volkswagen Tiguan a condus segmentul cu 174.267 de vânzări, în timp ce Grandland a avut 44.034 de vânzări.

Cu noul Grandland, Opel își pune amprenta pe segmentul de SUV-uri, oferind un model cu design îndrăzneț, opțiuni multiple de propulsie, inclusiv una complet electrică, și o gamă impresionantă de tehnologii. Cu un accent puternic pe calitatea „Made in Germany”, Grandland se anunță a fi un jucător important pe piața SUV-urilor compacte.