brand

Noul MINI Cooper EV 2024 a fost dezvăluit cu o autonomie de până la 400 de kilometri

Noul MINI Cooper EV 2024 a fost dezvăluit cu o autonomie de până la 400 de kilometri

MINI a reinventat hatch-ul său iconic pentru cea de-a cincea generație, noua mașină urmând să ofere atât propulsoare full-electric, cât și pe benzină. Noul model MINI și-a făcut debutul la Salonul Auto de la Munchen 2023 IAA, marca britanică dezvăluind designul și specificațiile tehnice ale mașinii - inclusiv un sistem de infotainment nou-nouț care ridică conectivitatea mașinii la un nivel superior.

În timp ce o versiune pe benzină va fi disponibilă în timp - împărțindu-și dimensiunile, dar nu și platforma cu modelele Cooper EV - noul MINI electric va fi oferit în două forme: Cooper Electric E și Cooper Electric SE.

Primul dispune de o baterie de 40,7 kWh și își trimite energia către un singur motor electric care oferă 181 CP și un cuplu de 290 Nm, cu o autonomie declarată de până la 305 kilometri. Cel de-al doilea model mărește capacitatea bateriei la 54,2 kWh, în timp ce puterea și cuplul cresc la 215 CP și, respectiv, 330 Nm pentru un timp de 6,7 secunde de la 0 la 100 km/h, cu șase zecimi de secundă mai rapid decât al fratelui său. Cooper Electric SE oferă o autonomie de până la 400 de kilometri, potrivit MINI. Perechile E și SE pot fi încărcate la 75, respectiv 95 kW, ceea ce înseamnă că o reîncărcare de 10 până la 80% durează 30 de minute.

Noua mașină va fi disponibilă doar în trei uși, urmând ca viitoarea versiune de serie a conceptului MINI Aceman să ocupe spațiul din gama mărcii ocupat anterior de MINI cu cinci uși.

Designul celui mai recent Cooper s-a bazat pe ceea ce șeful de design MINI, Oliver Heilmer, numește "simplitate carismatică".

"Inspirați de istoria noastră, am dezvoltat un nou limbaj de design propriu, care ne definește ADN-ul", a declarat acesta pentru Auto Express, adăugând că aspectul noii mașini este "caracterizat de un limbaj de design clar și redus, concentrat intuitiv pe elementele esențiale ale mărcii".

MINI a eliminat cromul pentru un aspect mai inteligent și mai minimalist, în timp ce roțile (mai mari) ale EV-ului au fost împinse spre extremitățile caroseriei, îmbunătățind ambalajul și spațiul interior. În partea frontală există o nouă grilă octogonală și farurile circulare caracteristice MINI, care sunt oferite cu trei semnături diferite de lumini de funcționare cu LED.

În partea din spate, iluminarea este mai ușor de personalizat, luminile spate putând fi personalizate, afișând semnătura familiară Union Flag sau o gamă de alte moduri. Acestora li se alătură o bandă pe hayon, toate luminile prezentând o animație de bun venit și una de rămas bun.

Ajustarea proporțiilor mașinii a eliberat mai mult spațiu la interior - deși, după ce am stat în partea din spate a noului MINI Cooper înainte de prezentarea mașinii, scaunele din spate sunt încă strâmte. Spațiul din portbagaj este de până la 200 de litri cu scaunele din spate pe loc, ajungând la un maxim de 800 de litri cu spătarele din spate rabatate.

Noul MINI Cooper EV 2024 a fost dezvăluit cu o autonomie de până la 400 de kilometri

Împreună cu exteriorul, interiorul a fost tratat cu o mare revizuire a designului. La fel ca în cazul fiecărui MINI de la renașterea mărcii în 2001, piesa centrală a habitaclului noului automobil este tot un afișaj rotund de mari dimensiuni - odinioară un vitezometru, iar acum un ecran OLED ultra-subțire cu un diametru de 9,4 inci. Toate modelele vor avea acest centru nervos al habitaclului mașinii - numit MINI Interaction Unit - care va afișa viteza, media, date EV privind starea de încărcare și autonomia disponibilă, plus toate opțiunile de personalizare - și sunt multe încorporate.

Oferta MINI 2024 rulează un nou sistem de operare OS9 (bazat pe software-ul Android), proprietarii putând selecta diferite teme din meniuri care modifică aspectul ecranului și iluminarea interioară.

Aceste moduri MINI Experience Modes includ modurile Core, Green, Go-Kart, Personal, Vibrant, Timeless și Balance. Timeless, de exemplu, oferă o reprezentare digitală a unui vitezometru Mini clasic pe ecranul central, în timp ce Personal permite utilizatorilor să încarce o fotografie de fundal la alegere; sistemul va detecta apoi culoarea principală dintre cele care apar în imagine și o va extinde pe ecran pentru a se potrivi mai bine cu imaginea.

Fiecare mod de experiență oferă o coloană sonoră corespunzătoare, iar Core oferă un sunet care se aude în interiorul și în exteriorul mașinii pentru a avertiza pietonii. Go-Kart (gândiți-vă la Sport) oferă un "ton și o cădere pronunțată", în timp ce peisajul sonor Balance "se bazează pe zgomotele auzite într-o pădure în diferite momente ale zilei și nopții - de la unduirea unui pârâu și ciripitul greierilor la foșnetul vântului în vârful copacilor".

Iluminarea ambientală cu LED-uri a mașinii este, de asemenea, legată de aceste setări, cu modele afișate pe inserțiile panourilor din țesătură și pe partea superioară a tabloului de bord, precum și în jurul gurii de aerisire centrală ascunsă. Culoarea și modelul pe care aceste LED-uri le strălucesc pe panouri se schimbă în funcție de mod, modul Go-Kart prezentând un design mai sportiv.

Harta sistemului de navigație prin satelit bazat pe cloud poate fi afișată în centrul unității de interacțiune, în timp ce marginile proiecției Apple CarPlay sunt eșantionate astfel încât utilizatorii iOS să vadă software-ul pe întreaga suprafață a ecranului. De asemenea, este inclusă și capacitatea Android Auto, dar, din cauza anumitor factori care țin de Google, aceasta se afișează doar într-o casetă dreptunghiulară pe ecranul circular.

Optați pentru configurația nativă de navigație a MINI și utilizatorii pot beneficia de o funcție de rutare "optimizată pentru încărcare", în timp ce alte tehnologii includ un head-up display 3D opțional.

Conectivitatea opțională de date 5G de mare viteză și aplicația MINI MyMINI înseamnă că noul Cooper este cea mai conectată mașină a mărcii de până acum - iar acest lucru se extinde la noul asistent personal MINI "Hey MINI!", proprietarii putând să-l aleagă și pe Spike, o reprezentare digitală a unui câine, ca avatar preferat.

Vor fi oferite trei niveluri de echipare: Classic, Exclusive și Sport. Classic dispune de un interior textil tricotat, cu scaune sport din piele sintetică neagră, printre altele. Exclusive primește un model houndstooth în două tonuri pentru ornamentele textile tricotate de pe panoul de bord, ornamente perforate pentru scaunele sport și opțiunea a ceea ce MINI numește un acoperiș "Spray-Tech", care îmbină trei culori diferite. În cele din urmă, echiparea Sport oferă cel mai rațional aspect și senzație, cu textile tricotate multicolore, scaune din piele sintetică neagră cu cusături roșii contrastante și mai mult negru lucios pentru grila și logo-urile mașinii. Se pot adăuga un acoperiș contrastant și dungi contrastante pe capotă.

Specificațiile echipamentelor de bază sunt aceleași pentru cele trei niveluri de echipare, cu mai multe tehnologii de asistență a șoferului și de siguranță oferite de asemenea pentru această nouă mașină, inclusiv asistentul MINI Park Assistant Plus, Digital Key Plus (care permite utilizatorilor să își deblocheze mașina cu ajutorul smartphone-ului) și sistemul de monitorizare surround Remote 360 prin intermediul aplicației MyMINI, toate disponibile.