Noul Ford Puma electric tot mai aproape de producție
Divizia electrică a Ford a înregistrat o pierdere de funcționare de 1,3 miliarde de dolari în al treilea trimestru al anului, ceea ce înseamnă că a pierdut aproximativ 36.000 de dolari pentru fiecare vehicul electric vândut în acea perioadă. Parte din această pierdere uriașă este "atribuabilă investițiilor continue în vehicule electrice de generație următoare”, iar noi avem dovezi noi care arată că producătorul Blue Oval lucrează într-adevăr la noi produse electrice.
Pozele prevăd un alt crossover electric de la marca care urmează să fie lansat la un moment dat anul viitor. Doar cu câteva zile în urmă, spionii noștri ne-au trimis o serie de fotografii cu un SUV viitor cu zero emisii de la Ford bazat pe platforma MEB a Volkswagen. Acest nou prototip aici prevede un crossover electric mai mic, care va face parte din familia Puma.
Pentru cei care nu sunt inițiați, Puma este în prezent produsul de bază al Ford pe piața europeană după întreruperea hatchback-ului Fiesta. Ford a anunțat oficial că Puma EV va fi lansat pe Bătrânul Continent în 2024 și va fi produs la fabrica companiei din Craiova, România.
Acest lucru înseamnă că suntem probabil foarte aproape de debutul oficial al modelului și, după cum puteți vedea din fotografiile de mai sus, acest vehicul de încercare poartă piesele și componentele de producție. Deși întregul exterior este acoperit cu camuflaj, știm că va arăta foarte mult ca variantele Puma convenționale.
Întreaga gamă Puma primește o reîmprospătare de la jumătatea ciclului și fotografiile spion anterioare au indicat că reviziile vizuale vor fi concentrate în cea mai mare parte în partea din față. Se așteaptă ca versiunea electrică să primească un design închis al fasciei frontale. Nu s-a schimbat prea mult în spate comparativ cu versiunea pre-facelift a Puma.
Nu există informații oficiale despre ce tren de rulare electric va fi găsit sub pielea Puma EV, dar există rapoarte care indică faptul că Ford va instala motorul electric de 136 de cai putere al duo-ului E-Transit Courier / E-Tourneo Courier pe axa frontală a crossover-ului. Producătorul auto nu a anunțat încă capacitatea bateriei vanului, dar a confirmat deja că va suporta încărcarea DC de 100 de kilowați. Este de menționat că Ford are în prezent alte opțiuni de baterii și motoare electrice la dispoziție, ceea ce înseamnă că Puma EV ar putea avea un alt set-up.
În concluzie, Ford continuă să investească în dezvoltarea de vehicule electrice, în ciuda pierderilor semnificative înregistrate. Cu prototipuri noi precum Puma EV, compania își consolidează poziția pe piața vehiculelor electrice, oferind o gamă de produse care îmbunătățesc eficiența energetică și reduc emisiile. Într-o lume tot mai conștientă de impactul pe care îl are transportul asupra mediului, inovațiile Ford în domeniul electric sunt mai importante ca niciodată.