brand

Noul Citroen C3 Aircross vrea să rivalizeze cu Dacia Jogger

Noul Citroen C3 Aircross vrea să rivalizeze cu Dacia Jogger

Citroen lansează cea de-a patra generație a modelului său C3 supermini, dar are planuri mult mai îndrăznețe pentru noul C3 Aircross, care va rivaliza nu doar cu Nissan Juke și Renault Captur, ci și cu mașini cu șapte locuri de dimensiuni mai mari, precum Dacia Jogger, când va fi disponibil anul viitor.

Marca franceză își reafirmă angajamentul față de "mobilitatea accesibilă pentru toți" cu noul C3 și e-C3, oferind o mașină care se fabrică cu 25% mai repede decât generația anterioară și care va avea probabil un preț de pornire de doar 17.000 de euro pentru versiunea de bază pe benzină.

Citroen va utiliza arhitectura nouă 'Smart Platform' a C3 și multe dintre tehnicile sale de fabricație pentru a doua generație C3 Aircross. Compania a prezentat în avanpremieră noul model SUV la recenta lansare a C3 și a dezvăluit că acesta va fi disponibil cu cinci sau șapte locuri.

Influența SUV-ului asupra supermini C3 (care este cu aproximativ 10cm mai înalt decât majoritatea rivalilor săi convenționali) a permis echipei de design a lui Citroen să dea noului C3 Aircross un aspect mai robust de off-roader.

Viitorul C3 Aircross va fi oferit cu motoare pe benzină, hibride și full-electric, deși Citroen ar putea îmbunătăți modelul său pe benzină de bază de la supermini C3, probabil la un motor turbo de 99bhp 1.2 trei cilindri PureTech.

La interior, este aproape sigur că va avea același design al tabloului de bord ca C3, toate versiunile având un afișaj de instrumente ultra-subțire, proiectat pentru a fi vizualizat deasupra volanului, și un sistem de infotainment de 10 inch.

Platforma Smart are rădăcinile în piața indiană, deși adoptă unele componente de la bazele CMP utilizate de Opel Corsa și Peugeot 208. De asemenea, incorporează modificări semnificative atât la structurile de impact frontal și posterior, pentru a se conforma legislației europene mai stricte.

Abordarea Citroen de a face modelele sale mai mici mai accesibile înseamnă că adoptă acum o abordare similară cu cea a Dacia în ceea ce privește siguranța - respectă reglementările și urmărește o bună protecție la impact, dar nu cere neapărat clienților să suporte costurile pentru ajutoarele de siguranță electronică necesare pentru a obține calificative de stele puternice în procedura de testare Euro NCAP.