brand

Noua Skoda Superb 2024: imagini oficiale cu breakul de familie din 2024

Noua Skoda Superb 2024: imagini oficiale cu breakul de familie din 2024

Skoda a publicat în trecut imagini teaser cu viitoarea a patra generație Superb, dar desenele umbroase ale profilului lateral nu ne-au dat prea multe indicii. Acum, acest nou set de imagini ne oferă cea mai bună imagine de până acum a noii Skoda Superb 2024.

De fapt, am condus noul Superb în varianta break, unde a impresionat pe mai multe fronturi, în ciuda faptului că este încă un prototip. Mașina este așteptată să fie pusă în vânzare în Marea Britanie la începutul anului 2024, după o dezvăluire completă și oficială în luna noiembrie a acestui an.

Superb Estate din cele mai recente imagini este încă îmbrăcat în camuflaj, dar putem vedea dovezi ale unei grile mai tridimensionale situate între farurile mai subțiri cu tehnologie LED de nouă generație. Dedesubt, există o nouă formă a grilei inferioare și prize de aer izolate în lateral. Clasica crestătură a insignei Skoda de la capotă la grilă rămâne, dar capota în formă de scoică nu mai este la fel de bine integrată datorită formei mai complexe a farurilor.

Din lateral, există o proeminență spate generoasă atât la berlină, cât și la break. Între timp, pe flancuri a apărut o încrețitură tipică și ascuțită, iar spre spate vedem un design sobru al barei de protecție. Unitatea de iluminare spate în formă de C este similară cu cea de la noua Fabia, creând o grafică luminoasă mai dinamică pentru urmărirea traficului pe timp de noapte.

Noua Skoda Superb este așezată pe o versiune revizuită a platformei MQB evo, iar Skoda afirmă cu mândrie că a fost însărcinată cu dezvoltarea șasiului, care va fi utilizat în cele din urmă pentru viitoarea generație VW Passat. Există o ușoară creștere a lungimii și a ampatamentului, deblocând și mai mult spațiu în interiorul deja cavernos. Spațiul din portbagaj a crescut chiar și de la 660 la 690 de litri în cazul modelului Superb Estate.

Nu va exista un Superb pur electric în această generație, în schimb, vom vedea ultima generație de motoare cu combustie a Grupului VW. Deși popularitatea dieselului a scăzut, există încă posibilitatea de a alege între două opțiuni diesel de 2,0 litri, cu 148 CP sau 192 CP.

Motorizarea pe benzină este oferită în trei forme. Pentru prima dată există o opțiune cu motorizare ușoară - un TSI de 1,5 litri cu 148 CP. O unitate turbo de 2,0 litri vine cu 204 CP sau 265 CP și există o unitate TSI pe benzină de 1,5 litri cuplată la o baterie de 25,7 kWh în versiunea plug-in hybrid. Skoda spune că dimensiunea suplimentară a bateriei va permite o autonomie pur electrică de peste 100 de kiloemtri, în creștere față de cea de 60 de kilometri a vechiului PHEV.

Interiorul noului Superb va fi complet revizuit, făcând o paralelă mult mai strânsă cu modelele complet electrice ale Skoda. Acesta a fost un domeniu controversat în cadrul grupului VW, datorită unui răspuns mixt pentru interfața din cadrul celei de-a opta generații Golf.

Skoda ar putea evita unele dintre aceste probleme printr-o mai bună utilizare a ecranelor sale de infotainment. Am vorbit anterior cu fostul director general al Skoda, Thomas Schäfer (în prezent director general al VW), care a declarat că revizuirile mai fundamentale vor sosi odată cu Superb. "Interiorul mașinii este un pas uriaș înainte", ne-a spus el. "Va purta noul nostru limbaj de utilizare, care se extinde la ceea ce atingeți și simțiți. Superb îl va primi mai întâi, iar după aceea [a doua generație] Kodiaq.

"Vom vedea unele elemente de la Enyaq iV, dar credem că trebuie să facem mai multe controale tradiționale, nu doar să ne jucăm cu cel mai mare ecran din industrie (un indiciu că Superb ar putea avea ecranul de 13 inchi al Enyaq), ci și să avem elemente care au sens pentru marca noastră. Dacă există o marcă care ar trebui să fie funcțională, clară și ușor de utilizat, aceea suntem noi." Auto Express înțelege că acest lucru ar putea însemna mai multe funcții pentru un singur cadran și comutator fizic.