brand

Aceasta este noua Honda Prelude

Aceasta este noua Honda Prelude

Fanii automobilelor sport vor fi încântați să afle că Honda își reînvie legenda Prelude într-o versiune modernă, care va fi prezentată în premieră la Festivalul de Viteză de la Goodwood din această săptămână. Deși inițial se credea că va fi un vehicul electric pur, conceptul atractiv dezvăluit anul trecut la Tokyo Mobility Show este, de fapt, un hibrid. Această veste entuziasmantă a fost însoțită de dezvăluirea unei versiuni roșii incendiare a conceptului, care trimite vibrații sportive puternice.

Conceptul Honda Prelude roșu aprins afișează o prezență distinctă și atrăgătoare, cu o caroserie elegantă și linii expresive. Nuanța roșie pasională, accentuată de etrierii de frână Brembo vizibili, conferă un aer sofisticat și sportiv. Un kit de caroserie discret din fibră de carbon, completat de un spoiler mic la partea din spate, adaugă o notă de agresivitate fină.

Jantele negre de 20 de inchi aduc o notă de dramatism și sunt un element de design împrumutat de la conceptul original din 2023. Deși geamurile sunt întunecat, este clar că Honda a dorit să păstreze un aer de mister în ceea ce privește interiorul. Cu toate acestea, prezența oglinzilor laterale convenționale sugerează că designul exterior este aproape de versiunea de producție.

În ciuda faptului că Honda a păstrat tăcerea cu privire la specificațiile tehnice, unele detalii au fost dezvăluite. Conform inginerului-șef Tomoyuki Yamagami, Prelude nu va fi o mașină pur sportivă, ci va îmbina dinamic performanța și eficiența. Acesta a promis un "echilibru perfect între dinamica de conducere și eficiența consumului de combustibil", sugerând o abordare hibridă sofisticată.

Se așteaptă ca noua Prelude să împrumute unele elemente de la sistemul hibrid e:HEV al lui Honda Civic, care combină un motor pe benzină de 2,0 litri cu injecție directă și doi motori electrice. În Civic, această configurație oferă 200 CP și 315 Nm de cuplu. Cu toate acestea, este probabil ca inginerii Honda să crească aceste cifre pentru a se potrivi cu ambiția sportivă a noii Prelude.

Yamagami a subliniat că experiența inginerilor Honda în programul de Formula 1 a adus lecții prețioase în dezvoltarea noii Prelude. Accentul a fost pus pe extragerea puterii maxime dintr-o cantitate minimă de combustibil, reducerea greutății și eficiența generală. Această filosofie de "laborator mobil" a permis inginerilor să găsească rapid soluții și să le aplice în cicluri de dezvoltare scurte, îmbunătățind continuu performanța.

Numele Prelude are o semnificație specială pentru Honda și fanii săi. Primul model Prelude a fost lansat în 1978 ca un cupeu sport compact, oferind o alternativă accesibilă la mașinile sport de lux. De-a lungul anilor, Prelude a evoluat prin cinci generații, câștigând un cult în rândul entuziaștilor datorită manevrabilității sale excelente și designului atrăgător.

Ultima generație Prelude a fost retrasă în 2001, lăsând un gol în gama Honda pentru o mașină sport accesibilă. Prin readucerea numelui iconic, Honda speră să reînvie spiritul Prelude pentru o nouă eră, combinând performanța, eficiența și accesibilitatea într-un pachet atractiv.

Deși disponibilitatea în SUA rămâne incertă, Honda a confirmat că noua Prelude va fi comercializată în Europa "la un moment dat în mijlocul anilor 2020". Se așteaptă ca prețul să se situeze între 35.000 și 40.000 de euro, poziționând-o ca o opțiune accesibilă în segmentul cupelor sport.

Având în vedere arhitectura împrumutată de la Honda Civic, noua Prelude este proiectată atât pentru piețele cu volan pe dreapta, cât și pentru cele cu volan pe stânga. Honda a promis, de asemenea, că va fi un model cu patru locuri, deși linia acoperișului sugerează un interior de tip 2+2 mai practic.

În timp ce versiunea inițială se va concentra pe o singură opțiune de motorizare hibridă, Yamagami a lăsat să se înțeleagă că Honda are planuri de a extinde gama Prelude pe viitor. Odată ce modelul de bază va fi acceptat de clienți, inginerii vor explora variante suplimentare de motoare și actualizări pentru a menține prospețimea gamei.

O versiune Honda Prelude Type R, echipată cu motorul turbo de 2,0 litri din Civic Type R, ar putea fi o opțiune tentantă. Deși nu există planuri imediate în acest sens, Yamagami a sugerat că această configurație ar fi posibilă din punct de vedere tehnic, lăsând ușa deschisă pentru o variantă de înaltă performanță în viitor.

Revenirea lui Honda Prelude ca o cupă sport hibridă accesibilă o plasează într-un segment competitiv, dar cu puțini jucători majori. Rivalii direcți ar putea include Toyota GR86 și BMW Seria 2 Coupe, ambele oferind o experiență de condus sportivă la un preț rezonabil.

Cu toate acestea, faptul că Prelude este un hibrid o face unică în acest segment. Această abordare ar putea atrage clienți care doresc performanțe sportive, dar și eficiență îmbunătățită și emisii reduse de carbon. De asemenea, numele iconic Prelude și designul său atrăgător ar putea conferi un avantaj suplimentar în fața concurenței.

Dezvoltarea noii Honda Prelude nu a fost lipsită de provocări. Yamagami a recunoscut că aducerea unei cupe sport electrificate pe piață în era dominată de SUV-uri a fost "extrem de dificilă", dar și o realizare importantă pentru echipa sa.

Reglementările din ce în ce mai stricte privind siguranța și emisiile au făcut dificilă proiectarea unei mașini sport accesibile și ușoare. Cu toate acestea, Honda a reușit să găsească un echilibru între performanță, eficiență și accesibilitate, oferind o alternativă atractivă la tendința SUV-urilor.

Revenirea lui Honda Prelude nu este singurul semn al renașterii mașinilor sport japoneze accesibile. Se zvonește că Toyota ia în considerare readucerea modelelor Celica și MR2, completând oferta de cupe sport și roadstere accesibile.

Această tendință ar putea fi o veste bună pentru entuziaștii care au crescut în era de aur a mașinilor sport japoneze din anii '80 și '90. Aceste modele noi ar putea recăpta spiritul și emoția condusului sportiv, dar într-un ambalaj modern, eficient și accesibil pentru o nouă generație de pasionați.

Deși detaliile complete rămân încă un mister, noua Honda Prelude pare să fie un exemplu promițător pentru industria auto. Combinația sa unică de performanță sportivă, eficiență și accesibilitate ar putea deschide calea pentru o nouă eră a mașinilor sport hibride accesibile.

Prin integrarea lecțiilor învățate din programul de Formula 1 și aplicarea celor mai recente tehnologii hibride, Honda pare să fi găsit o formulă câștigătoare. Dacă reușește, Prelude ar putea deveni un model de urmat pentru alți producători auto care caută să satisfacă cererea de mașini sport accesibile, dar și sustenabile din punct de vedere ecologic.

În timp ce așteptăm detalii suplimentare și lansarea oficială a producției, prezentarea versiunii roșii incendiare la Festivalul de Viteză de la Goodwood din această săptămână va oferi o altă perspectivă captivantă asupra acestei mașini sport hibride promițătoare. Fanii automobilelor sport au motive să fie entuziasmați de revenirea lui Honda Prelude și de potențialul său de a redefini segmentul cupelor sport accesibile.