Noua generație de BMW X3 va fi mai mare și mai tehnologizată ca niciodată
BMW este în plin proces de actualizare a gamei sale de SUV-uri, iar noul membru care va beneficia de o înnoire va fi X3 - pe care l-am surprins în teste pe drum, cu mai puțin camuflaj.
Cu SUV-ul compact X1 crescând în dimensiuni în cea de-a treia sa generație, X3 va fi și el mai mare pentru a se diferenția de fratele său mai mic. De asemenea, ar trebui să vedem un interior revizuit care utilizează cea mai recentă tehnologie BMW și, crucial, o gamă mai largă de propulsoare.
Această decizie a BMW de a menține opțiunile cu motor cu ardere internă alături de un nou iX3 EV înseamnă că noua familie X3 va fi bazată pe două platforme. Imaginile noastre arată un X3 cu motor cu ardere internă și, așa cum am văzut cu Seria 5 BMW și i5 complet electric, iX3 de a doua generație complet electric va sosi după modelul ICE.
Putem deja să observăm că noul X3 va adopta un capăt frontal similar cu X1, mai degrabă decât X5 recent reînnoit. Fărurile sunt înclinate în jos pentru un aspect agresiv și grilele sunt destul de familiare cu cele ale lui X3 care iese din producție. Între canalul de aer inferior din bara frontală există o structură pe care o presupunem a fi radarul frontal.
Abordarea destul de conservatoare a stilului (cu siguranță mai mult decât seria 7 îndrăzneață, X7, XM și X2) continuă spre spate. Există un spoiler de acoperiș care se înfășoară în jurul geamului din spate și mai jos putem doar să distingem clusterul de lumini din spate, care integrează o formă Y pe orizontală în semnătură.
X3 actual este unul dintre cele mai vechi modele din gama BMW și ca atare noul automobil va primi un interior complet nou cu tehnologie preluată din ofertele mai noi ale BMW. Ne așteptăm ca X3 să utilizeze ecranul curbat cu două ecrane, de 12,3 inci pentru șofer și display central de 14,9 inci, care a ajuns pe X5 reînnoit în acest an. Maneta de schimbare a vitezelor din consola centrală va fi probabil înlocuită cu un comutator mic.
X3-urile pe benzină, diesel și hibride plug-in vor fi bazate pe o evoluție a platformei CLAR (Cluster Architecture) multi-energie curentă a BMW, în timp ce următorul model iX3 complet electric va trece la o bază specială ca parte a tehnologiei „Neue Klasse” (clasa nouă) de viitor a BMW.
Ne așteptăm ca un model xDrive20i pe benzină turboalimentat de 2,0 litri cu hibrid ușor de 48 volți să deschidă gama, cu posibilitatea unei creșteri mici de putere comparativ cu cei 181 cp ai mașinii care iese din producție, în timp ce xDrive20d - de asemenea o unitate hibridă ușoară de 48 volt - ar trebui de asemenea păstrat.
Opțiuni mai mari de benzină și diesel de 3,0 litri, hibride ușoare, ar trebui să se alăture mașinilor cu patru cilindri, și sunt setate să fie etichetate ca modele M Performance. Conform liniei actuale X3, acestea ar putea fi numite M40i și M40d, cu motorul pe benzină setat să producă în jur de 360 cp, iar dieselul puțin mai puțin, la aproximativ 340 cp.
Toate mașinile cu motor cu ardere internă vor fi legate de o cutie de viteze automată cu opt trepte și sistemul de tracțiune integrală xDrive al BMW, inclusiv hibridul plug-in 30e. Ne așteptăm la o creștere a autonomiei electrice pentru a împinge noul X3 pe benzină-electric dincolo de maximul de 80 de kilometri EV al X5 xDrive50e.
Având în vedere că X1 al companiei a crescut în dimensiuni, următorul X3 va deveni și mai mare, oferind mai mult spațiu în interior și o creștere față de capacitatea de 550 de litri a portbagajului mașinii actuale. De asemenea, va exista o tehnologie interioară îmbunătățită care ar trebui să evolueze și mai mult sistemul de infotainment al companiei. Având în vedere poveștile din acest an în jurul funcțiilor BMW ConnectedDrive Functions on Demand, cu un nivel crescut de conectivitate, ne așteptăm ca aceste servicii comutabile să fie mai prezente pe noul automobil.
Modelele cu motor cu ardere internă vor sosi mai întâi în 2024, în timp ce următoarea generație iX3 va urma mai târziu, în 2025. CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a confirmat că un SUV va marca debutul noii platforme alături de o berlină mai convențională, spunând: „Clasa noastră Neue vine în 2025 - pentru lansare planificăm o berlina compactă în segmentul Seria 3 și un SUV sportiv”.
Toate mașinile Neue-Klasse vor utiliza motoarele și sistemele de baterii eDrive de generația a șasea ale BMW care vor îmbunătăți eficiența și autonomia. BMW a confirmat că se va muta la celule cilindrice de tip Tesla cu tehnologia sa Gen6 care vor ajuta la creșterea autonomiei cu până la 30 la sută comparativ cu tehnologia Gen5 actuală în mașini precum berlina i4 a companiei.
Astfel, o autonomie de până la 800 kilometri la o încărcare completă ar putea fi posibilă, conform șefului tehnic Frank Weber, dar este puțin probabil ca BMW să vizeze ceva mai mare decât acest lucru, deoarece se crede că compania nu consideră că o autonomie mai mare într-o mașină precum X3 este necesară în acest moment. Pentru a însoți îmbunătățirea densității energetice și eficienței, BMW a confirmat de asemenea că noua platformă va avea componente electronice de 800 de volți, în timp ce tehnologia Gen6 va reduce timpul de încărcare cu aproximativ 30 la sută, cu o încărcare de la 10 la 80 la sută luând aproximativ 25 de minute, datorită ratelor de încărcare de până la 250 kW.