brand

Mercedes revine la investițiile masive în motoarele termice

Mercedes revine la investițiile masive în motoarele termice

În ultimii ani, Mercedes-Benz s-a concentrat intens pe dezvoltarea vehiculelor electrice, stabilindu-și obiective ambițioase pentru electrificarea gamei sale de modele. Cu toate acestea, compania a recunoscut recent că aceste țeluri au fost prea îndrăznețe și că tranziția către vehiculele electrice nu decurge conform planului inițial. În consecință, producătorul de lux german a luat decizia surprinzătoare de a redirecționa o sumă uriașă de bani către perfecționarea motoarelor convenționale pe benzină și motorină.

Într-un interviu recent acordat publicației germane Wirtschaftswoche, CEO-ul Mercedes, Ola Källenius, a dezvăluit că doar în acest an, compania va cheltui aproximativ 14 miliarde de euro (aproximativ 15 miliarde de dolari la cursul actual de schimb) pentru dezvoltarea diviziei de automobile de pasageri. O parte semnificativă din această sumă astronomică va fi alocată pentru "tehnologii de vârf pentru motoarele cu ardere internă", alături de investiții în electrificarea și digitalizarea modelelor.

Deși Källenius nu a specificat exact cât va fi cheltuit pe motoarele clasice, el a recunoscut că suma este "mai mare decât cea planificată inițial". Această decizie a fost luată pentru a se asigura că motoarele Mercedes vor îndeplini normele de emisii din ce în ce mai stricte, precum Euro 7 și China 7, care vor intra în vigoare în următorii ani.

Executivul suedez-german a subliniat importanța actualizării tuturor "combinațiilor relevante de motoare și transmisii" pentru a evita plata unor amenzi uriașe pentru depășirea limitelor de emisii. El a menționat că motoarele viitoare vor fi electrificate într-o anumită măsură, ceea ce sugerează o creștere a numărului de modele hibride în gama Mercedes.

Decizia Mercedes de a investi masiv în motoarele convenționale reflectă recunoașterea faptului că tranziția către vehiculele electrice nu se desfășoară conform planurilor inițiale. În urmă cu trei ani, compania a estimat că vehiculele hibride și cele complet electrice vor reprezenta aproximativ 50% din vânzările anuale până în 2025. Însă, în prezent, acest obiectiv pare puțin probabil de atins.

La un moment dat, Mercedes a mers chiar mai departe, afirmând că va trece la producția exclusivă de vehicule electrice până în 2030 în unele țări "acolo unde condițiile de piață o permit". Însă, după ce a fost lovită de realitate, compania nu a avut altă opțiune decât să-și reajusteze obiectivele.

În prezent, Mercedes vizează ca vehiculele hibride și electrice să reprezinte jumătate din livrările sale până la sfârșitul acestui deceniu. Cu toate acestea, obiectivul final de a deveni neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2040 rămâne neschimbat, potrivit lui Källenius.

Acesta a respins zvonurile potrivit cărora compania ar fi anulat dezvoltarea unei platforme pentru următoarea generație a modelului electric de lux EQS, afirmând că "proiectul se desfășoară cu viteză maximă". De asemenea, Mercedes nu renunță la planurile de a construi opt gigafabricii pentru producția de baterii destinate vehiculelor electrice, deși aceste facilități vor fi gata "puțin mai târziu" decât s-a prevăzut inițial.

Într-o notă interesantă, un raport din începutul acestui an a sugerat că Mercedes a testat modelul său electric de lux EQS cu un motor convențional range extender. Se pare că automobilul electric a fost echipat cu un motor turbo de 1,0 litri, cu două cilindri, montat în față. Cu toate acestea, aceste teste au fost ulterior abandonate.

Mercedes are, de altfel, un acord cu gigantul chinez Geely pentru a lucra împreună la dezvoltarea de motoare hibride care vor fi utilizate și în modelele Volvo. Geely deține experiență în domeniul motoarelor range extender, inclusiv într-un acord separat cu Renault. Divizia recentă Horse a companiei chineze se specializează în motoare cu ardere internă, inclusiv cele dezvoltate ca range extendere.

Deși Mercedes-Benz continuă să investească în electrificarea gamei sale de modele, compania a recunoscut că tranziția către vehiculele electrice nu se desfășoară la fel de rapid cum s-a anticipat inițial. Prin urmare, producătorul de lux german a luat decizia surprinzătoare de a redirecționa sume uriașe de bani către perfecționarea motoarelor convenționale pe benzină și motorină.

Această strategie are ca scop asigurarea faptului că motoarele Mercedes vor îndeplini normele de emisii din ce în ce mai stricte care vor intra în vigoare în următorii ani. Deși compania rămâne angajată în atingerea neutralității din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2040, ea recunoaște că drumul către electrificarea completă este mai lung și mai sinuos decât s-a estimat inițial.