Mercedes critică BMW pentru taxarea clienților cu abonamente
Abonamentele reprezintă un flux de venituri relativ nou pentru producătorii auto, permițând companiilor să facă ceva bani în plus chiar și după ce un client cumpără mașina. Aceasta are rădăcinile în segmentul de lux, dar multe mărci mainstream au implementat strategii similare prin înființarea de magazine online.
Mercedes este un exemplu principal de cum o companie de automobile poate deveni mai profitabilă taxând clienții pentru anumite caracteristici pe parcursul proprietății. Ofițerul șef de software al firmei, Magnus Ostberg, a fost întrebat de revista Top Gear ce părere are despre decizia BMW de a percepe un cost suplimentar pentru scaunele încălzite.
Mercedes versus BMW: O luptă de strategii
Marca cu sediul la Stuttgart are o abordare diferită, oferind o "experiență de lux și holistică" fără a "stoarce fiecare bănuț de la clienții noștri". A recunoscut că Mercedes oferă pachete de abonamente, dar clienții lor "nu vor să fie stoarși în față".
În 2022, BMW a făcut știri din toate motivele greșite. A început să ofere un plan de abonament pentru scaune încălzite. Evident, mașina avea deja hardware-ul necesar de la fabrică, dar a fost blocat în spatele unui zid de plăți. Cei care au cumpărat un vehicul fără a bifa caseta pentru scaunele încălzite puteau debloca funcționalitatea după livrare.
În urma reacțiilor negative și a ratei scăzute de acceptare, abonamentul controversat a fost abandonat. Cu toate acestea, marca din Munchen oferă încă multe alte caracteristici la care se poate plăti.
Mercedes a stârnit, de asemenea, controverse în 2021 când a lansat un plan de abonament pentru sistemul de direcție cu roți spate mai avansat al EQS. Standard, sedanul de lux are un unghi de direcție de 4,5 grade la spate în unele piețe, dar proprietarii pot plăti în plus pentru direcția completă de 10 grade.
Este de notat că sistemul mai sofisticat este standard pe EQS vândut în Statele Unite. Să nu uităm abonamentul pentru accesul la mai multă putere de la anumite modele EQ.
Atât Mercedes, cât și BMW, au multe bunătăți. Steaua cu trei colțuri are un Pachet de Excelență cu 22 de "extra-uri digitale" precum încălzire/ventilație auxiliară, încuiere/descuiere a ușilor de la distanță și controlul de la distanță al geamurilor/plafonului solar.
Poți plăti, de asemenea, în plus pentru radio digital, faruri cu fascicul înalt adaptiv, controlul adaptiv al vitezei și altele. Lista completă este accesibilă aici, dar disponibilitatea depinde de țară, model și dacă mașina are deja anumit hardware instalat.
Producătorii de automobile cred că abonamentele se vor transforma în instrumente uriașe de făcut bani. Stellantis estimează că va câștiga în plus 4 miliarde de euro în fiecare an până în 2026 cu "mașinile conectate comercializabile", crescând la 20 de miliarde de euro anual până la sfârșitul deceniului.
Plata pentru accesul la o caracteristică care necesită un hardware deja în mașină este o pilulă greu de înghițit. Cu toate acestea, se pare că producătorii de automobile sunt încrezători că oamenii vor scoate banii în fiecare lună sau an pentru a utiliza o funcționalitate blocată în mod deliberat de producătorul de mașini. Un sondaj realizat de S&P; Global Mobility anul trecut a relevat că 82 la sută dintre respondenți erau dispuși să obțină un abonament.