Mercedes EQG va include o tehnologie revoluționară de extindere a autonomiei
Anozii pe bază de siliciu pentru viitorul său vehicul electric, Mercedes EQG, vor fi furnizați de Sila Nanotechnologies, o companie de materiale pentru baterii cu sediul în California. După mai mulți ani de dezvoltare, materialul pentru baterii "Titan Silicon" de la Sila a devenit disponibil în comerț, Mercedes fiind primul producător de automobile care îl primește.
Potrivit Sila, Titan Silicon este "o tehnologie de pionierat dovedită pe piață pentru un anod de înlocuire a anodului de grafit complet sigur și curat, conceput special pentru utilizarea pe scară largă pentru a îmbunătăți semnificativ performanța vehiculelor electrice". Ce implică acest lucru în realitate? O îmbunătățire cu aproximativ 20% a autonomiei vehiculului în comparație cu tehnologia actuală a bateriilor, precum și timpi de încărcare mult mai rapizi.
În plus, materialul pentru baterii Sila are beneficii mai bune pentru mediu. În timpul fabricării, Titan Silicon are capacitatea de a produce cu 50% până la 75% mai puțin CO2 pe kWh în comparație cu grafitul. Se spune că este capabil să stocheze o încărcătură de zece ori mai mare decât grafitul.
Până în 2028, Sila speră ca materialul său Titan Silicon să furnizeze energie pentru un milion de mașini electrice. Această inițiativă va începe cu EQG, a cărui lansare este planificată pentru sfârșitul anului 2024.
Anticipatul Electric G-Wagon (EQG) va avea o configurație cu patru motoare, care va furniza probabil o cantitate imensă de putere. În plus, se crede că vehiculul va atinge o autonomie de peste 300 de mile, acest lucru fiind posibil cu ajutorul Titan Silicon. Este probabil ca fundația EQG să fie aceeași cu cea a G-Wagon-ului obișnuit, care va primi un facelift de mijloc de viață în cursul acestui an. Interiorul și designul general al EQG de serie vor fi similare cu G-Class standard, însă se preconizează că va avea câteva elemente distinctive care să îl diferențieze ca vehicul electric.