brand

Mașinile premium nu sunt neapărat mai bune decât cele ieftine

Mașinile premium nu sunt neapărat mai bune decât cele ieftine

Vreți să treceți de la o mașină modestă, fabricată în masă pentru cei mulți, la un model premium, mai exclusivist, pentru cei puțini? Îmbunătățirea este un obiectiv perfect natural și pozitiv, dar nu este neapărat cel mai potrivit - în special dacă sunteți tipul de șofer care consideră că fiabilitatea, costurile de funcționare, siguranța și valoarea sunt mai importante decât orice altceva.

Este adevărat, unele (nu toate) mașini premium poartă embleme instantaneu recognoscibile și foarte dorite care, de fapt, strigă "calitate, patrimoniu, proveniență" și toate celelalte lucruri bune și lăudabile. Printre altele, astfel de vehicule personale vă pot ajuta (dar nu și!) să vă creați o imagine mai pretențioasă. Ar putea chiar să vă impresioneze vecinii - deși nu voi înțelege niciodată de ce ar trebui să încercați să faceți acest lucru.

Mai ușor de înțeles este următorul lucru: în general, cele mai satisfăcătoare, fiabile și sigure vehicule nu sunt mașinile premium. Mai mult, astfel de modele de cal de bătaie oferă adesea bonusurile suplimentare: a) cifre mai mici consum și b) cea mai mare valoare totală posibilă.

Cine spune? Pentru început, eu. Jumătate dintre mașinile pe care le-am deținut sau încă le dețin se încadrează în teritoriul motoarelor neapologetic modeste - totul, de la Fiat-uri, Ford-uri, Jeep-uri și VW-uri proaspete de fabrică sau bătute. Cealaltă jumătate au fost/sunt produse premium, noi sau folosite, de la mărci precum Audi, BMW, Land Rover și Mercedes. Și pot spune cu sinceritate că aceste modele din urmă, mai scumpe (pentru cumpărare, impozitare, asigurare, funcționare, întreținere și reparații) sunt cele care au fost în mod tradițional cele mai puțin fiabile și, în general, cele mai puțin valoroase.

Mai important, publicul cumpărător de mașini (prin intermediul celui mai recent Driver Power) confirmă mai mult sau mai puțin același lucru: faptul că unele mașini de lux se pot lupta adesea să satisfacă în mod adecvat consumatorii care, având în vedere ceea ce au plătit pentru ele, se așteptau la mai mult.

Dintre primele 40 de mașini, doar șapte (Lexus RX, BMW i3, Polestar 2, Tesla Model 3, Audi Q3, Lexus UX, Mercedes Clasa A) provin de la producători premium. Altfel spus, un procent impresionant de 82,5 % din cele mai satisfăcătoare 40 de mașini sunt produse mai accesibile, non-premium.

Faptul că modelul C4 de la Citroen (timp de decenii, o companie auto a poporului), cu un preț bun, a ocupat primul loc, în timp ce Dacia (campioana chilipirurilor din anii 2020) a prins locul patru cu SUV-ul Duster, confirmă faptul că mașinile simple, oneste și fără noimă pot - și, în acest caz, în mod clar o fac - să se impună în fața unor produse pretins superioare construite de companii care fac jocul premium.

Câteva dintre acestea figurează mult prea mult în partea de jos a clasamentului de satisfacție format din 75 de persoane. Jaguar I-Pace se află pe locul 65, Audi A5 pe 71, BMW Seria 1 pe 72 și Range Rover Evoque pe 73, deci în zona de retrogradare. În departamentele individuale importante, Jaguar se află pe locul 74 pentru valoare, Audi pe locul 75 pentru siguranță, BMW pe locul 75 pentru motor și cutie de viteze, Range Rover pe locul 75, iar pe ultimul loc, în trei domenii vitale: MPG și costuri de funcționare, fiabilitate și valoare. Acest lucru este dur. Dar este adevărat.