Noile logouri din industria auto
Reproiectarea istoriei este dificilă. Pentru mulți producători de automobile, siglele lor reprezintă zeci de ani de moștenire. Însă, în ultimii ani, am văzut o serie de constructori auto care și-au reproiectat logo-urile iconice - unele în bine, altele în rău, dar majoritatea au fost extrem de minimaliste.
Tendința marginilor zimțate și a finisajelor argintii a dispărut de mult. În zilele noastre, designerii grafici au redus logo-urile - chiar și în afara domeniului auto - la siluete 2D fade. Roiul de redesenări pentru mărcile auto a început cu Mini în 2015, în timp ce mărci precum Audi, Aston Martin și BMW au urmat în anii următori.
Ținând cont de acest lucru, să aruncăm o privire asupra tuturor redesenărilor de logo-uri ale constructorilor auto care au avut loc în ultimii ani.
Aripile emblematice ale Aston Martin nu s-au schimbat prea mult de când au debutat la începutul anilor 1930. Dar pentru anul 2022, compania și-a simplificat pictograma angelică cu mai puține linii și un cuvânt-simbol "Aston Martin" mai pronunțat.
Audi nu s-a îndepărtat prea mult de rădăcinile sale cu acest aspect cel mai recent. Compania a renunțat la marginile în relief ale emblematicului său logo cu inele întrepătrunse - care a debutat inițial în 1969 și a primit o reproiectare argintie în 2005 - și a mers pe calea trendy 2D.
Spre cinstea BMW, logo-ul cu rondele BMW nu s-a schimbat prea mult de la introducerea sa în 1917. Dar acest nou aspect urmează o temă comună pe această listă: aplatizarea. Marginile bizotate ale redesenării roundelului din 1997 se estompează pentru un aspect mai plat, minimalist, cu mai puține elemente. Culorile albastru și alb au dispărut și ele, în locul lor fiind ales un motiv transparent.
Citroen și-a simplificat logo-ul, reînviind în același timp și câteva indicii istorice în acest proces. Săgețile duale ascendente - acum cu mai puține muchii, bineînțeles - sunt poziționate în interiorul unei insigne ovale care amintește de logo-ul Citroen original din 1919.
Mărcile individuale Jaguar și Land Rover nu își schimbă logo-urile (din câte știm noi), dar întreaga entitate corporativă trece la un nou nume și un nou design. Fostă Jaguar Land Rover, noua JLR și-a simplificat identitatea și a dezvăluit un logo cu o abreviere curată pentru a reflecta acest lucru.
Kia a avut unul dintre cele mai controversate redesignuri de pe această listă. Compania a renunțat la identitatea sa ovală de lungă durată și a trecut la un nou logo ultra-elegant. Dar lipsa spațiului dintre "I" și "A" din "KIA" încă îi face pe unii oameni de pe internet să se întrebe ce este noua mașină "KN".
Mini a fost una dintre primele mărci care a eliminat marginile în relief și a devenit complet plată. Sigla istorică înaripată își pierde marginile argintii și optează pentru un design monoton, minimalist, la fel ca multe alte embleme actualizate de pe listă.
Fostul logo Nissan a rămas blocat în anii '90, cu margini dure și bizotate și un finisaj argintiu strălucitor. Din fericire, acest nou logo merge 2D cu un cuvânt-simbol mai simplu și un aspect minimalist, renunțând chiar și la marginile ascuțite ale emblemei anterioare pentru un design deschis mai elegant.
Peugeot nu a simplificat atât de mult, deoarece compania a făcut o reproiectare completă a emblemei sale iconice cu leul. Felina corpolentă a dispărut, iar în locul ei a apărut un nou scut cu cuvântul-simbol Peugoet și un cap de leu agresiv (dar încă minimalist).
Porsche a optat pentru reproiectarea "dacă nu este stricat, nu-l repara". Sigla clasică a stemei rămâne, dar acum are litere "Stuttgart" mai pronunțate în partea de sus, noi lamele verticale în formă de fagure de miere și mai puține spițe pe elementele de bronz.
Renault a mers într-adevăr simplu cu redesenarea logo-ului său în 2021. Numele Renault a fost eliminat în întregime, iar logo-ul cu diamant argintiu este acum două linii unghiulare întrepătrunse care creează aceeași formă.
Logo-ul iconic cu rondele al Volkswagen nu s-a schimbat prea mult de la mijlocul anilor 1940. Astfel, pentru redesenarea din 2019, VW i-a curățat aspectul cu un design aplatizat, care nu mai prezintă niciun fel de bisturiu. Și pentru prima dată în istorie, "W" nu se leagă cu niciuna dintre marginile exterioare.
Volvo și-a actualizat discret logo-ul în 2021 și, din nou, a optat pentru calea minimalistă. Logo-ul este mai plat, mai curat și mai simplu decât logo-ul argintiu de la mijlocul anilor 2000. Compania a eliminat chiar și carcasa dreptunghiulară pentru cuvântul-simbol Volvo.
Sursa: Motor1.com