brand

Toyota pregateste un Land Cruiser cu motor cu combustie pe hidrogen

Toyota pregateste un Land Cruiser cu motor cu combustie pe hidrogen

Toyota este convinsă că realizarea emisiilor zero poate fi realizată fără a anula neapărat motorul cu combustie internă. În timp ce unii producători auto, cum ar fi Porsche, investesc în dezvoltarea și producția de combustibili sintetici, gigantul japonez are o abordare diferită. Își propune să adapteze vechiul ICE și să-l facă să funcționeze pe hidrogen.

De fapt, motorul turboalimentat de 1,6 litri al lui GR Yaris și GR Corolla a fost deja testat în evenimente de motorsport. Nu doar mașinile sport au primit un motor cu combustie pe hidrogen, deoarece și HiAce a fost modificat pentru a funcționa pe hidrogen în loc de benzină sau motorină.

HiAce, reprezentată mai jos, a intrat într-un program pilot în Australia, unde o varietate de companii locale vor utiliza vehiculele în condiții reale. La baza utilitarei se află un motor V6 turbo împrumutat de la Land Cruiser (LC300). Puterea este direcționată către axa spate printr-o transmisie automată cu zece trepte.

"Există posibilități de a adapta motoarele alimentate cu hidrogen la aceste vehicule mari, inclusiv Land Cruiser. Acest avantaj al tehnologiei poate fi utilizat pentru aceste vehicule, inclusiv cele utilizate pentru remorcare grea și încărcare grea." - Mitsumasa Yamagata, Președinte al Hydrogen Factory

Toyota lucrează la motoarele cu combustie pe hidrogen încă din 2017 și a introdus tehnologia patru ani mai târziu, când un Corolla Sport a concurat în patru etape ale seriei Super Taikyu. În HiAce, ICE este drastic redus deoarece produce doar 161 CP (120 kW) și 354 Nm.

În Land Cruiser LC300 obișnuit acel motor V6 twin-turbo de 3,4 litri produce 409 CP și 650 Nm, deci sacrifici multă putere atunci când treci de la benzină la hidrogen.

HiAce dispune de trei rezervoare de hidrogen ca cele utilizate de Mirai de a doua generație. Interesant este că Toyota spune că nu numai că își propune să optimizeze ambalajul pentru a crește stocarea combustibilului, dar este și în curs de modificare a procesului de combustie și chiar explorează posibilitatea de a adăuga tehnologie hibridă.

În HiAce, motorul cu combustie internă este în față, în timp ce rezervoarele de combustibil cu hidrogen sunt montate sub podea. Acestea au suficientă energie pentru o autonomie limitată de mai puțin 200 de kilometri, ceea ce nu este ideal, dar trebuie să începi de undeva, nu-i așa?