brand

Lamborghini face atât de mulți bani încât poate dezvolta succesorul Huracan fără ajutorul Audi

Lamborghini face atât de mulți bani încât poate dezvolta succesorul Huracan fără ajutorul Audi

Investirea unei sume mari de bani într-un produs de nișă implică asumarea multor riscuri financiare, motiv pentru care Lamborghini a colaborat cu Audi pentru a repartiza costurile. Gallardo și Huracan au fost înfrățite cu modelele R8 din prima și a doua generație, dar cei de la Ingolstadt au spus clar că nu va exista un al treilea. Cu toate acestea, Sant`Agata Bolognese a confirmat că un nou baby Lambo va debuta în 2024. Vorbind cu Drive, un executiv de top explică cum va fi posibil.

Francesco Scardaoni, directorul regiunii Asia-Pacific, a dezvăluit că înlocuitorul Huracan va fi un efort exclusiv Lamborghini după mulți ani profitabili. Desigur, unul dintre principalele motive pentru care compania are atât de mult succes are legătură cu popularitatea imensă a lui Urus, așa că puriștii pot spune că SUV-ul este un rău necesar. Anul 2022 a fost cel mai bun an al mărcii, obținând o cifră de afaceri de 2,38 miliarde de euro și o marjă operațională de 25,9%. A avut un venit operațional de 614 milioane de euro, în timp ce livrările au crescut la un record de 9.233 de unități, dintre care 5.367 au fost Urus.

Nefiind planificat un Audi R8 legat mecanic, Scardaoni spune că Lamborghini are libertatea de a dezvolta înlocuitorul Huracan ca un produs personalizat, fără a face compromisuri. Acesta va rula pe o nouă platformă dezvoltată exclusiv pentru supercar, dar executivul nu a exclus posibilitatea de a o împărți cu alți membri ai Grupului Volkswagen. Inițial, doar Lamborghini va avea acces la hardware.

Huracan a fost scos din producție, în sensul că nu mai poți comanda unul. Da, producția este epuizată până anul viitor, când supercarul va fi retras. În mod natural, Lamborghini a fost rezervat în privința succesorului său, dar știm că va fi mușcat de microbul downsizing-ului. Va renunța la V10 aspirat natural în favoarea unei configurații hibride plug-in mai mici, probabil bazată pe un V8 biturbo.

Unul dintre puținele detalii confirmate este faptul că Lamborghini va folosi aceeași transmisie automată cu opt trepte și dublu ambreiaj cu opt trepte, întâlnită la Revuelto. Există un raport care afirmă că turbocompresoarele nu vor intra în funcțiune până la 7.000 rpm, în timp ce motorul electric va fi intercalat între V8 și DCT. A merge pe calea hibridă este necesară, deoarece chiar și Lamborghini trebuie să respecte reglementările tot mai stricte privind emisiile.

Revuelto este, de asemenea, un PHEV, iar anul viitor vom vedea și un Urus electrificat, în urma numeroaselor fotografii spion cu prototipuri aflate în teste. În jurul anului 2028, un grand tourer 2+2 va deveni primul model pur electric al mărcii.