Înlocuitorul lui Audi A8 va fi cel mai puternic automobil al mărcii
Actualul Audi A8, care există din 2017, începe să pară învechit, în ciuda faptului că a primit un facelift la sfârșitul anului 2021. Potrivit Autocar, mașina va fi înlocuită de un nou model în 2024. Nu au fost văzute încă mulaje de testare, așa că, dacă data de sosire din 2024 este corectă, ne putem aștepta ca noua navă amiral a celor patru inele să fie prezentată spre sfârșitul anului.
Potrivit unei reviste britanice, viitorul EV de la Audi va fi cel mai puternic de până acum. În prezent, titlul este deținut de RS E-Tron GT, cu cei 637 de cai putere (475 de kilowați), generați de două motoare electrice. Pe de altă parte, RS6 Competition dispune de un motor V8 twin-turbo de 4,0 litri cu 621 CP (463 kW) și un cuplu de 850 Newton-metri, 20 Nm mai mult decât sedanul electric.
Conceptul Audi Grandsphere este o idee creativă dezvoltată de companie care implică conceptul unei structuri sferice grandioase. Această structură este gândită pentru a avea o serie de aplicații, inclusiv pentru a servi drept centru pentru evenimente, hotel și centru de cercetare. Conceptul utilizează tehnologie avansată pentru proiectarea și construcția sa. În plus, conceptul își propune să fie o structură prietenoasă cu mediul înconjurător, utilizând surse de energie regenerabilă și alte practici durabile.
Ce fel de forță poate atinge succesorul lui A8? Potrivit Autocar, s-ar putea să nu se ridice la nivelul celor 711 CP și 960 Nm ai lui Grandsphere, dar ar trebui să depășească RS E-Tron GT și RS6 Competition. Astfel, Audi ar avea un concurent pentru Mercedes-AMG EQS 53 și pentru recent lansatul BMW i7 M70. Prototipul a reușit să ajungă de la 0 la 100 km/h (62 mph) în aproximativ patru secunde, iar viteza maximă a fost limitată pentru a maximiza eficiența.
Noul model emblematic de la Audi este așteptat să ajungă în showroom-uri în 2024, coincizând cu cea de-a 30-a aniversare a modelului A8. Automobilul se bazează pe arhitectura Premium Platform Electric (PPE), care a fost dezvoltată în colaborare între Audi și Porsche. PPE va fi utilizată inițial pentru două crossovere, și anume Q6 E-Tron și Macan, cu un A6 E-Tron Sedan planificat pentru a se încadra sub sedanul electric de dimensiuni mari.
Pentru 2021, Grandsphere a fost echipat cu o baterie expansivă de 120 kWh, despre care Autocar suspectează că va fi folosită și pentru modelul de serie. Vehiculul concept a atins o autonomie maximă de 466 de mile (750 de kilometri) și a putut fi alimentat de la cinci la optzeci la sută în mai puțin de 25 de minute atunci când a fost încărcat la 270 kW. Audi a menționat că doar zece minute la o stație de încărcare vor realimenta bateria pentru mai mult de 300 de kilometri (186 mile).
În ceea ce privește designul, directorul de design al Audi, Marc Lichte, a declarat că luxosul EV va fi "foarte asemănător" cu Grandsphere. Nu va fi identic, dar conceptul oferă o "previzualizare foarte clară" a modului în care va arăta noul A8. Se crede că va opta pentru o formă amplă, posibil cu o configurație funcțională de tip liftback.