brand

Primele imagini spion cu Dacia Duster 2024

Primele imagini spion cu Dacia Duster 2024

La începutul acestei luni, Dacia, și-a declarat intenția de a lansa cea de-a treia iterație a lui Duster în 2024. Acest model va fi un crossover complet nou, întrucât va utiliza platforma CMF-B, care este folosită de diverse vehicule oferite de parteneriatul Renault Nissan Mitsubishi. Această mașină subcompactă economică va fi fabricată la Mioveni, în România, și a fost surprinsă recent de paparazzi auto în timp ce era testată, fiind ascunsă o caroserie complet revizuită.

Viitorul model Dacia, care va fi lansat în 2025, pare să fie mai mare decât versiunea actuală și seamănă cu conceptul Bigster. Acest vehicul de segment C va fi fabricat în România și, în ciuda faptului că actualul Duster măsoară 4,32 metri (170 inch), se așteaptă ca înlocuitorul să aibă o lungime de 4,6 metri (181 inch).

Viitorul Duster 2024 este echipat cu frâne pe disc spate, o caracteristică care nu a mai fost văzută pe un Dacia de la modelul original, modelul 1100 cu tracțiune spate bazat pe Renault 8 de la sfârșitul anilor 1960 și începutul anilor 1970. În afară de aceasta, pare să aibă mânerele ușilor spate "ascunse", similare cu cele ale Bigster, deși camuflajul poate ascunde adevăratul design. În plus, Duster are deja caroseria completă de producție și luminile finale.

Cea mai recentă versiune a Duster este echipată cu jante de 17 inch, care sunt echipate cu anvelope Continental 215/65 pentru toate sezoanele. De asemenea, oferă o gardă la sol generoasă. În plus, semnalizatoarele de direcție au fost încorporate în capacele oglinzilor laterale, iar pasajele roților au o siluetă mai angulară pentru a conferi profilului lateral un aspect mai robust. Unele dintre imagini arată modulele de iluminare individuale ale stopurilor, iar luminile LED frontale pot fi, de asemenea, văzute parțial.

Arhitectura CMF-B va oferi Dacia potențialul de a oferi Duster cu propulsoare hibride, cum ar fi un sistem plug-in hybrid. Este posibil ca acesta să nu fie disponibil imediat, însă, având în vedere că vagonul Jogger a fost deja adaptat ca model electric, este probabil că se lucrează la un hibrid complet. Versiunile mai accesibile ale modelului vor dispune probabil de tracțiune față, în timp ce cele mai scumpe vor oferi tracțiune integrală.

Va fi interesant de observat dacă SUV-ul de buget va avea în continuare unitatea dCi, în condițiile în care Grupul Renault începe să renunțe treptat la dieseluri. În plus, va trebui să așteptăm să vedem dacă va exista și o versiune pick-up pentru acest nou model.