brand

Huawei și evoluția tehnologiei auto inteligente

Huawei și evoluția tehnologiei auto inteligente

În doar patru ani, Huawei a devenit un jucător important în industria tehnologiei auto inteligente. Compania a reușit să navigheze prin impactul sancțiunilor comerciale impuse afacerii sale de telefoane mobile, dezvoltând în același timp un sistem de asistență la condus care este vedeta salonului auto de la Beijing.

Huawei Technologies are două standuri imense la salon, iar cel puțin șapte producători auto chinezi laudă sistemul Qiankun de la Huawei instalat în mașinile lor ca fiind cel mai sofisticat sistem de asistență la condus avansată (ADAS) până în prezent.

Chiar și Grupul Volkswagen va echipa Audi Q6L E-tron, produs și destinat pieței chineze, cu Qiankun la lansarea mașinii în 2025. Aceasta este prima înțelegere a Huawei cu un producător auto străin, după cum au declarat două persoane care cunosc subiectul pentru Reuters.

CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, a fost de asemenea interesat când a vizitat un stand Huawei și a ascultat reprezentanții explicând sistemele dezvoltate pentru mașina Seres expusă. Un purtător de cuvânt Nissan a declarat că Uchida vizita standurile și nu a avut niciun comentariu despre orice considerații privind o colaborare cu Huawei. Audi a declarat că nu comentează despre furnizorii săi. Huawei nu a răspuns imediat la o solicitare de comentariu.

Emergența rapidă a Huawei ca furnizor de piese evidențiază eforturile producătorului de echipamente de telecomunicații de a găsi surse de creștere după ce controalele de export ale SUA, aplicate din motive de securitate națională începând din 2019, au lovit afacerile sale, în special telefoanele mobile.

Compania a declarat că își propune să devină un furnizor auto de top pentru era EV inteligentă, concurează cu companii precum Bosch, Denso și Continental.

"Am crescut alături de Huawei timp de trei ani și realizările noastre sunt evidente pentru toți. Vom continua să lucrăm împreună pentru următorii trei ani și mai mult", a declarat președintele Zhang Xinghai al Seres, sprijinit de Dongfeng, a cărui marcă Aito s-a clasat pe locul șase între mărcile de energie nouă din China în trimestrul ianuarie-martie.

Intrarea Huawei pe piață a fost facilitată de ritmul pur și simplu al dezvoltării în industrie, cu producătorii de automobile tradiționali care se luptă să țină pasul cu producătorii de EV precum BYD, care împachetează caracteristici care obișnuiau să fie premium în mașini ieftine de 20.000 de dolari.

Producătorii privați de EV, precum BYD, s-au dovedit capabili să dezvolte capacități high-tech în casă, în timp ce stalwarts de stat au luptat să inoveze și așa se bazează pe asemenea lui Huawei pentru a stimula competitivitatea, au declarat analiștii.

Producătorii de stat Changan, Dongfeng și BAIC contraatacă cu noi mărci de EV, precum Avatr, Voyah și Arcfox, toate echipate cu ADAS-ul Huawei.

Guangzhou va lansa de asemenea modele de vârf sub marca sa Trumpchi începând din 2025, prezentând tehnologia auto inteligentă Huawei.

"Huawei este în prezent lider în tehnologiile ADAS", a declarat directorul general al GAC, Feng Xingya, reporterilor joi. "I-am ales pentru că trebuie să ne asigurăm că produsele GAC sunt echipate cu cele mai avansate tehnologii pentru consumatori."

Treisprezece manageri la producătorii auto străini au declarat că Huawei este văzută ca un partener potențial care merită o considerație serioasă pentru mărcile străine în China, în ciuda dificultăților cu guvernele occidentale. Faptul că poate face propriile cipuri îi crește atractivitatea, deoarece decuplarea ar putea vedea restricții comerciale suplimentare care altfel ar impacta strategiile Chinei, au declarat managerii.

Producătorii auto "ar putea ajunge să se asocieze cu firme chineze pentru a furniza automatizare a condusului pentru vehiculele care vizează piețele chineze. Huawei poate beneficia de astfel de oportunități, în timp ce alți furnizori de ADAS, de exemplu, Bosch, s-ar putea să nu le aibă în China în același fel în care le au în Europa sau în SUA", a declarat Evangelos Simoudis, un investitor și consilier corporativ.

Cu toate acestea, Huawei a fost foarte implicată în dezvoltarea și promovarea Seres Aito și a altor vehicule, ceea ce cei trei manageri și o a patra persoană au declarat că a ridicat îngrijorări în industrie că Huawei nu este doar un furnizor, ci și un rival.

Compania a avut de asemenea o criză de aprovizionare cu componente de calcul în acest an care a întârziat livrările modelelor de vârf, inclusiv Seres Aito M9, Changan Avatr 12 și Chery Luxeed S7.

Dincolo de China, Huawei ar putea din nou să se confrunte cu restricții comerciale, deoarece SUA au început în acest an să investigheze dacă vehiculele chinezești reprezintă un risc de securitate națională, în special din cauza îngrijorării legate de tehnologia auto "conectată".

Niciunul dintre partenerii auto ai Huawei nu a anunțat planuri de a exporta modele echipate cu tehnologia Huawei.

Alte tehnologii prezentate de Huawei la salonul auto au inclus unități de control al vehiculelor care calibrează plimbarea și suspensia, LIDAR, senzori de telematică folosind navigația BeiDou și GPS, senzori optici și un sistem audio încorporat în tetiere, astfel încât ocupanții să se poată bucura de muzică diferită fără a se deranja unul pe altul.