brand

Noua Honda ZR-V sosește în toamna cu propulsie hibridă

Noua Honda ZR-V sosește în toamna cu propulsie hibridă

Honda și-a electrificat gama într-o manieră tipic conservatoare - dar acum marca japoneză avansează cu adevărat în acest proces. Iar acest lucru se va extinde la două noi modele care vor fi lansate în acest an, începând cu Honda ZR-V.

ZR-V este proiectat să se plaseze între modelul compact HR-V și modelul mai mare CR-V în gama de SUV-uri Honda, deși este mai aproape de cel de-al doilea dintre aceste două vehicule. Compania spune că mașina va avea "același ADN ca și Civic e:HEV", așa că este corect să spunem că ZR-V este, de fapt, o versiune crossover a popularului hatchback de familie. Acest lucru ar trebui să facă din el un rival serios pentru modele precum Nissan Qashqai și VW Tiguan, deși cu o linie a acoperișului mai înclinată.

Honda s-a străduit din greu să facă ZR-V să nu semene prea mult cu un Civic supraetajat și, la prima inspecție, a reușit. Partea frontală are o grilă relativ mică și faruri extrem de subțiri, în timp ce flancurile au o suprafață mult mai puțin complexă decât am văzut pe multe Honda recente. Stâlpul C este destul de îngust, iar partea din spate prezintă o hayon mare, care este în mod clar proiectată pentru a oferi o buză de încărcare joasă în portbagaj.

Noua Honda ZR-V sosește în toamna cu propulsie hibridă

La interior, ZR-V adoptă în mare parte același limbaj de design "orizontal" ca și Civic. Există un ecran tactil de nouă inci montat sus, în centrul bordului, dar mașina păstrează, de asemenea, comenzi rotative convenționale pentru încălzire și ventilație. Capacitatea portbagajului este de 380 de litri (cu 20% mai mare decât cea a lui HR-V) cu scaunele din spate pe bancheta din spate, iar rabatarea celui de-al doilea rând extinde această capacitate până la 1.291 de litri, cu aproximativ 70 de litri mai mult decât cea maximă a lui Civic.

O gamă extinsă de dotări va fi oferită în toate nivelurile de echipare, inclusiv scaune față și spate încălzite, reglaj pe opt direcții pentru scaunul șoferului, un acoperiș panoramic, jante din aliaj de 18 inch și gama Honda "Sensing" de funcții de siguranță și asistență pentru șofer.

Modelul ZR-V nu va fi disponibil ca EV pur; în schimb, va dispune de o versiune recalibrată a sistemului de propulsie e:HEV al modelului Civic. Acesta combină un motor pe benzină de 2,0 litri cu patru cilindri în ciclu Atkinson cu o pereche de motoare electrice și o cutie de viteze automată - și, ca și în cazul Civic, puterea de combustie își petrece o mare parte din timp fără a acționa roțile. Honda nu a confirmat puterea, dar, pe baza statisticilor lui ZR-V în alte regiuni în care a fost deja lansat, ne așteptăm ca aceasta să egaleze cei 181 CP ai lui Civic; compania spune că ZR-V va produce emisii de CO2 începând de la 130g/km și va avea un consum de 49mpg în cadrul testelor WLTP.

ZR-V este susținut de aceeași platformă de bază ca și Civic, cu o suspensie față MacPherson-strut și o punte spate multi-link. Vicepreședintele senior al Honda Motor Europe, Tom Gardner, susține că inginerii au lucrat din greu pentru a oferi dinamica unui hatchback într-un crossover. "Suntem încrezători că clienții vor fi surprinși de cât de bine se manevrează această mașină", a declarat el.

Honda ZR-V ar trebui să ajungă la dealerii din Europa în toamnă. Nu se știe încă nimic despre prețuri, dar având în vedere dimensiunile și motorizarea sa, precum și realinierea gamei Honda, ne așteptăm să fie mai aproape de cifra de pornire a vechiului CR-V decât de cele ale actualului HR-V. Astfel, ZR-V ar avea o gamă de prețuri începând de la aproximativ 35.000 de euro.