brand

Noua Honda ZR-V: specificații, detalii complete și data de lansare din 2023

Noua Honda ZR-V: specificații, detalii complete și data de lansare din 2023

Un nou model vine în gama de SUV-uri Honda și se numește ZR-V. Acesta a fost dezvăluit pentru piața japoneză în vara anului 2022 și urmează să fie pus în vânzare în Europa înainte de sfârșitul anului 2023, iar prețurile se vor deschide în jurul valorii de 35.000 de euro.

Noul model Honda ZR-V va fi așezat într-o gamă de SUV-uri medii Honda aparent aglomerată, alături de HR-V, CR-V și versiunea de serie a SUV-ului electric e:Ny1. Acesta va concura în sectorul SUV-urilor din segmentul C, rivalizând cu mașini precum Toyota RAV4, Nissan Qashqai și Kia Sportage. Sosirea lui ZR-V va crea spațiu pentru noul Honda CR-V, mai mare, care va sosi, de asemenea, în 2023, cu scopul de a concura mai bine cu modele SUV mai mari precum Kia Sorento și Skoda Kodiaq.

ZR-V a fost anunțat inițial la o avanpremieră a viitorului e:Ny1, care va fi un EV complet. Spre deosebire de acea mașină, însă, trenurile de propulsie hibride vor reprezenta cantitatea maximă de electrificare în ZR-V, Honda afirmând că este de părere că hibridul încă mai are un rol de jucat în reducerea emisiilor de CO2 și în sprijinirea clienților în tranziția către o conducere cu emisii zero.

ZR-V are două opțiuni de motorizare. Una este aceeași configurație de motor pe benzină de 2,0 litri, cu patru cilindri, pe care am văzut-o la noul Civic, cu 181 CP și 315 Nm de cuplu. Cealaltă este un motor pe benzină de 1,5 litri cu patru cilindri. Ambele motoare vor fi cuplate la transmisii CVT, deși e:HEV primește sistemul hibrid cu două motoare pe care Honda îl numește "e-CVT".

Majoritatea modelelor Honda ZR-V vor veni probabil cu tracțiune față, dar Honda oferă și versiuni cu tracțiune integrală pentru ambele propulsoare, despre care firma spune că vor permite "clienților să conducă pe drumuri înzăpezite cu mai multă liniște, realizând performanțe remarcabile în viraje și urcări".

Exteriorul lui ZR-V nu este la fel de îndrăzneț ca cel al modelului Honda e, cu stil retro și complet electric - designul său este mai apropiat de cel al noului Civic. Farurile elegante și blocurile optice spate curbate sunt similare cu cele de pe popularul hatchback Honda, iar grila frontală se îndepărtează de stilul actual al firmei japoneze. Există arcade largi ale roților pentru a accentua poziția lui ZR-V, precum și terminații duble ale eșapamentului și un spoiler spate pe acoperiș.

La interior, vedem afișajul digital cu cadran de 10,2 inch al Honda, împreună cu un ecran tactil de nouă inch pe tabloul de bord. Habitaclul are un aspect mai degrabă minimalist, cu o singură linie care traversează orizontal tabloul de bord, încorporând gurile de ventilație. Honda spune că este prevăzută o "varietate de spații de depozitare ușor de utilizat" și că "consola centrală cu etaj înalt separă scaunele din față pentru a crea un spațiu personal pentru șofer și pasagerul din față".

Având în vedere că ZR-V se va situa între HR-V și CR-V din punct de vedere al dimensiunilor, ne putem aștepta ca prețul mașinii să se împartă și cu celelalte două, cu un preț de pornire de aproximativ 35.000 de euro.