brand

Ford Puma Facelift 2024 a fost surprins în camuflaj complet

Ford Puma Facelift 2024 a fost surprins în camuflaj complet

După ce a încheiat producția lui Fiesta în urmă cu câteva zile, Ford vrea să vă atragă atenția spre Puma, fratele său crossover. Schimbări mari sunt planificate pentru modelul subcompact, deoarece un facelift la jumătatea ciclului, programat să sosească în 2024, va coincide cu lansarea unei versiuni complet electrice. EV-ul va folosi oasele modelului ICE, mai degrabă decât să meargă pe o platformă dedicată, așa cum este cazul lui Explorer, bazat pe arhitectura MEB a grupului Volkswagen.

După ce Puma ST picant a fost surprins de paparazzi auto în urmă cu aproximativ o lună, un nou lot de imagini ne oferă ocazia de a vedea modelul obișnuit. Acesta poartă o cantitate surprinzător de mare de camuflaj pentru a fi doar un facelift la jumătatea ciclului. În ciuda deghizării voluminoase, este ușor de observat că Ovalul Albastru se află acum pe grila care pare să aibă un model diferit. De asemenea, priza inferioară pare să aibă un aspect ușor modificat și este integrată într-o bară de protecție restilizată, cu un design mai curat prin eliminarea luminilor de ceață separate.

Farurile parțial expuse lasă să se întrevadă un nou design cu lumini de zi cu LED-uri noi. Având în vedere că este vorba doar de un facelift la jumătatea ciclului, ne așteptăm ca profilul lateral să fie practic preluat de la modelul existent. În partea din spate, Ford nu s-a obosit să ascundă luminile spate, dar asta probabil pentru că acest prototip are configurația actuală. Acele reflectoare roșii masive par a fi în același loc pe ceea ce pare a fi o bară de protecție împrumutată de la Puma, aflat la vânzare în prezent.

Uitați-vă sub bara de protecție și puteți vedea toba de eșapament, dezvăluind astfel că acest vehicul de testare avea un motor cu combustie. Deși în acest set nu sunt disponibile fotografii spion clare ale interiorului, putem observa un nou instrumentar de bord digital care nu mai este integrat în planșa de bord. Prototipul în cauză avea o configurație cu volan pe dreapta, în ciuda faptului că a fost surprins în Germania purtând plăcuțe de înmatriculare locale.

Mărește imaginea și vei observa că gurile de aerisire centrale se află acum în partea superioară a planșei de bord, acolo unde se afla ecranul tactil asemănător unei tablete. Asta nu poate însemna decât că infotainment-ul a fost mutat mai jos. Logica ne spune că hardware-ul și software-ul au fost revizuite pentru a funcționa pe cea mai recentă versiune SYNC4.

Puma cu motorizare convențională va rămâne la obișnuitele motoare EcoBoost mild-hybrid. Ne întrebăm dacă Ford va continua să vândă crossoverul subcompact cu motorul EcoBlue cu patru cilindri de 1,5 litri. Dieselul este eliminat treptat din mașinile mici vândute în Europa din cauza reglementărilor tot mai stricte privind emisiile. În funcție de motorizare, ar trebui să existe transmisii manuale cu șase trepte și automate cu șapte trepte, cu dublu ambreiaj.

În ceea ce privește Puma electric, acesta va împrumuta hardware-ul de la furgoneta E-Transit Courier. Răspunsul întârziat al Ford la Peugeot E-2008 ar putea avea în jur de 134 de cai putere (100 de kilowați), cu condiția să folosească exact același motor electric ca și calul de bătaie. Constructorul auto cu sediul în Dearborn nu a menționat dimensiunea bateriei, dar știm că furgoneta suportă încărcare în curent continuu până la 100 kW, caz în care este nevoie de 10 minute pentru a adăuga 87 de kilometri (54 de mile) de autonomie.

Versiunile ICE și EV ale Puma facelift vor fi asamblate la Craiova, România, împreună cu E-Transit Courier.