Noul Ford Puma EV 2024
Ford va adăuga o versiune electrificată a modelului său Puma la gama sa de mașini complet electrice. Modelul Puma obișnuit va rămâne cel mai mic model al companiei după ce Fiesta va fi abandonat în 2023, iar iterația EV ar trebui să contribuie la creșterea atractivității modelului Puma.
Familia de SUV-uri electrice de la Ford va include în curând Puma EV, Mustang Mach-E și Explorer, care se bazează pe modelul VW ID.4 dezvăluit recent. Ca parte a planului de electrificare "Model e", compania va lansa, de asemenea, un coupe-SUV Capri cu un sistem de propulsie 100% electric. În plus, planul Ford "Model e" constă și în patru noi furgonete electrice.
Ford nu a anunțat încă ce dimensiuni de baterii vor fi prezente pe E-Transit Courier și Puma EV. Cu toate acestea, furgoneta dispune de un motor electric frontal de 134 CP/290 Nm cu încărcare rapidă de până la 100 kW DC, care va fi probabil preluat și de Puma EV. În plus, Ford are acces la alte capacități de baterii, inclusiv la motoare electrice de 181 CP și 265 CP pentru modelul mai mare E-Transit, ceea ce înseamnă că ar putea exista o varietate de grupuri motopropulsoare disponibile pentru Puma EV.
Încărcarea rapidă cu o putere uriașă de 100 kW va permite utilizatorilor să treacă de la 10 la 80% din baterie în 35 de minute sau mai puțin. Ford sugerează că o încărcare de 10 minute vă va oferi o autonomie de 54 de mile. Datorită regenerării bateriei, se poate conduce cu o singură pedală, iar automobiliștii se pot aștepta să parcurgă mai mult de 320 de kilometri cu o singură încărcare.
Concurenți precum Kia Soul EV, Peugeot e-2008 și Citroen e-C4 au un preț de aproximativ 32.000 de lire sterline, astfel că Puma EV, care va fi lansat în 2021, se va încadra probabil în același interval de preț.
Designul versiunii electrice a lui Ford Puma va fi probabil destul de asemănător cu cel al modelului existent pe benzină. Ford a oferit deja o imagine a viitorului Puma electric, iar randarea noastră exclusivă oferă o previzualizare a designului general. Acesta va păstra aceeași formă de caroserie de crossover, farurile amplasate sus și partea din spate înclinată ca și mașina convențională, însă vor fi aduse unele modificări pentru a acomoda grupul motopropulsor electric, cum ar fi o grilă închisă, lumini de rulare cu LED-uri și o bară de protecție frontală inferioară revizuită.
Ford produce modelul electric Puma la fabrica sa din Craiova, în România, iar cele două noi EV-uri - un model de dimensiuni medii și un crossover mai sportiv - vor fi produse la uzina Ford din Köln. Această uzină de producție este în curs de transformare pentru a fi specifică pentru EV datorită unei investiții de 1,5 miliarde de lire sterline. Ca parte a parteneriatului tehnic cu Volkswagen, grupul motopropulsor electric al vehiculelor va fi realizat la uzina Ford Halewood din Liverpool, care a primit o investiție de 380 de milioane de lire sterline în decembrie 2022.