brand

Ford depune un brevet pentru o baterie de rezervă montată pe acoperiș pentru vehicule electrice

Ford depune un brevet pentru o baterie de rezervă montată pe acoperiș pentru vehicule electrice

Ford, producătorul vehiculelor electrice F-150 Lightning, Mustang Mach-E și E-Transit, a depus un brevet interesant pentru o baterie de rezervă uriașă, montată pe acoperiș, care ar putea alimenta bateria principală de înaltă tensiune a unui vehicul electric atunci când se conduce într-o zonă în care nu sunt disponibile stații de încărcare.

Ideea inovatoare a fost descoperită de RDale pe forumul Lightning Owners și este prezentată în documentul trimis Oficiului de Brevete și Mărci din Statele Unite (USPTO), care ilustrează un SUV asemănător cu Ford Bronco, echipat cu o baterie de rezervă asemănătoare unei cutii de acoperiș convenționale, dar cu un cablu de încărcare care iese din spatele acesteia.

Potrivit cererii de brevet, bateria de rezervă ar putea fi instalată înainte de a pleca într-o călătorie în care disponibilitatea stațiilor de încărcare este limitată și dezinstalată la întoarcere, când proprietarul are acces la o stație de încărcare pentru bateria principală de înaltă tensiune.

"Bateria de rezervă include o serie de module de baterie și un port de conexiune", se arată în cererea de brevet. "Un set de cabluri poate fi folosit pentru a cupla electric bateria de rezervă la vehiculul electric prin conectarea portului de baterie de rezervă și a portului de încărcare al vehiculului electric."

În plus, Ford menționează că bateria montată pe acoperiș are conducte de aer pe ambele părți ale carcasei pentru a îmbunătăți răcirea celulelor și că acestea pot fi echipate cu supape controlate la distanță, care pot fi închise pentru a împiedica pătrunderea apei, frigului extrem sau a nisipului în interiorul carcasei, protejând astfel bateriile.

Carcasa prezentată în cererea de brevet include un capac și o tavă căptușită cu spumă de poliuretan, pentru a gestiona nivelurile de energie termică din interiorul carcasei și pentru a menține o temperatură relativ scăzută.

Ford menționează că bateria de rezervă poate fi încărcată în același mod ca și vehiculul electric, utilizând setul de cabluri disponibil. Însă, un aspect interesant este că bateria de rezervă include un modul de control care "poate comunica fără fir cu un modul de comunicație al vehiculului electric pentru a controla reîncărcarea bateriei de tracțiune de la bateria de rezervă."

Cu alte cuvinte, alimentarea bateriei principale de înaltă tensiune de la bateria de rezervă ar fi fluidă și automată, fără intervenția șoferului, ceea ce constituie un avantaj semnificativ.

Conceptul inovator ar putea rezolva problema călătoriilor off-road cu vehicule electrice, dar există o problemă legată de greutate. Se știe că bateriile litiu-ion sunt destul de grele, iar vehiculele cu greutate mare pe partea superioară au tendința de a se răsturna, mai ales la viteze mari. Prin urmare, ar trebui să se aleagă între a conduce încet și pe distanțe lungi (cu bateria de rezervă instalată) sau rapid și pe distanțe scurte (fără bateria de rezervă).

Brevetul depus de Ford pentru o baterie de rezervă montată pe acoperișul vehiculelor electrice arată promițător pentru a soluționa problema autonomiei limitate în zonele cu puține stații de încărcare. Cu toate acestea, implementarea acestei idei în practică va necesita o evaluare atentă a avantajelor și dezavantajelor, precum și a siguranței șoferilor și pasagerilor. Până atunci, putem doar să ne imaginăm potențialul acestui concept și să așteptăm cu interes evoluția tehnologiei vehiculelor electrice.