brand

Mașinile electrice omoară farmecul Autobahn-ului

Mașinile electrice omoară farmecul Autobahn-ului

Faptul că noile mașini electrice au o viteză maximă mult mai mică decât mașinile convenționale ruinează distracția de pe Autostrada germană, cunoscută sub numele de Autobahn. Acest fenomen este rezultatul limitărilor tehnice ale motoarelor electrice și a priorității acordate eficienței și siguranței în locul performanței brute.

Autobahn-ul a fost întotdeauna un simbol al libertății și al vitezei nelimitate, unde șoferii puteau experimenta senzații tari și adrenalină. Cu toate acestea, noile mașini electrice, deși sunt prietenoase cu mediul și eficiente energetic, nu pot concura cu mașinile cu motoare convenționale în privința vitezei maxime. Limitațiile bateriilor și caracteristicile motoarelor electrice împiedică dezvoltarea unei puteri suficiente pentru a atinge viteze extreme.

Acest lucru poate fi dezamăgitor pentru iubitorii de mașini sport și pentru cei care caută senzații tari pe drumurile nemarcate. Totuși, trebuie remarcat că mașinile electrice oferă alte avantaje, cum ar fi accelerația instantanee și cuplul puternic, ceea ce le face încă distractive în multe aspecte. În plus, adaptarea la noile tehnologii și schimbările în industria auto este necesară pentru a proteja mediul și a reduce poluarea.

Automobilele electrice sunt prietenoase cu mediul și au toate caracteristicile comode de condus, dar care este viteza lor maximă? În general, vehiculele electrice au viteze maxime mai mici decât vehiculele alimentate cu gaz convenționale și iată cele 5 motive.

1. Proiectate pentru a păstra încărcarea bateriei

Dacă luăm în considerare motoarele cu ardere internă sau vehiculele ICE, viteza lor maximă este limitată datorită trenului de rulare sau uleiului de motor. Dar cazul este diferit pentru vehiculele electrice.

Viteza maximă a vehiculelor electrice este limitată pentru a menține bateria și circuitele sub o anumită temperatură. Deoarece, dacă viteza vehiculelor electrice se dublează, bateria se va supraîncălzi și se va degenera mai repede.

Producătorii își propun să facă vehiculele electrice durabile pentru navetele zilnice, dar o viteză maximă mai mare ar putea interfera cu acest lucru, făcând ca bateria să se degradeze mai devreme decât garanția sa.

În plus, RPM-urile motorului au intrat în joc atunci când se ia în considerare viteza maximă a vehiculelor electrice.

De exemplu, Tesla a înfășurat motorul electric al vehiculelor sale electrice în carbon ceramic pentru a preveni contactul cu statorul și a cauza fricțiune.

Viteza Tesla Model S funcționează la aproximativ 20.000 de RPM, cu o limită de viteză de 260 km/h stabilită de companie.

Producătorul auto inventează modalități de a-și îndeplini obiectivul de funcționare a vehiculelor electrice la RPM-uri ridicate.

Păstrarea încărcăturii bateriei este motivul principal pentru care producătorii limitează accelerația vehiculelor electrice.

Potrivit unui studiu, dacă un vehicul electric este condus la mai mult de 100 km/h, acesta va descărca bateria vehiculului cu 68% mai mult decât atunci când este condus la mai puțin de 50 km/h. Studiul confirmă că pentru a menține bateria unui EV în condiții optime, este cel mai bine să urmați o anumită limită de viteză.

Caracteristicile de limitare a vitezei fac vehiculele electrice durabile pentru conducerea zilnică. Pe măsură ce producătorii auto intenționează să transforme mai mult de 80% din flotele lor electrice în următorul deceniu, își propun să facă vehiculele electrice cele mai convenabile transmisii.

2. Protejarea frânelor

În plus, o viteză maximă mare ar afecta frânele EV.

Dacă un EV funcționează la viteza maximă, frânele s-ar uza și bateria sa s-ar descărca în mai puțin de 10-12 minute.

Tesla Model 3 are o caracteristică de asistență pentru viteză, astfel încât șoferul își poate seta propria limită de viteză în timpul condusului.

Cu toate acestea, există încă unele restricții, deoarece nu puteți trece de o anumită viteză sau un semnal de avertizare va apărea pe consolă.

Acest lucru, din nou, este pentru a proteja frânele care altfel s-ar uza prea repede!

3. Raportul de transmisie este un factor

Raportul de transmisie este practic cât de repede se rotește o roată în comparație cu alte roți.

Producătorii de EV limitează viteza maximă a vehiculelor printr-un raport de transmisie care produce doar suficient cuplu necesar de către șoferi în fiecare zi. Asta înseamnă că vehiculul are doar o gamă de viteze suficientă pentru navetele zilnice.

Acest proces afectează și accelerația vehiculelor electrice, dar în principal vitezele lor maxime. EV-urile au doar o cutie de viteze unică care le oferă o gamă de turații mai mare decât alte vehicule convenționale.

Cu toate acestea, avem câteva vehicule electrice cu multiple viteze.

De exemplu, un vehicul ICE standard are o gamă de turații de cel mult 7000 RPM, în timp ce majoritatea vehiculelor electrice pot ajunge până la 20.000 RPM, așa cum am menționat mai sus.

Mai mulți producători auto au instalat cutii de viteze duble în vehiculele electrice, cum ar fi Porsche Taycan.

Cutiile de viteze de două viteze adaugă la greutatea vehiculului și au un impact asupra eficienței sale.

Mulți cumpărători potențiali se întreabă dacă vehiculele electrice au cutii de viteze similare cu vehiculele alimentate cu benzină, dar, de fapt, vehiculele electrice nu au nevoie de mai multe viteze pentru a funcționa.

Cutia de viteze echilibrează viteza roții și cuplul pentru a maximiza performanța vehiculului.

Vehiculele electrice Tesla au un raport de transmisie de 1:10, ceea ce înseamnă că roțile de acționare ale vehiculului se rotesc doar o dată la zece revoluții ale motoarelor electrice din vehicul.

4. Greutatea vehiculului

Caii putere influențează doar viteza maximă a unui vehicul în funcție de raportul de transmisie, dar acesta nu este singurul factor limitativ atunci când vine vorba de viteza maximă a unui vehicul electric.

Aerodinamica și greutatea unui EV pot afecta viteza sa maximă. De exemplu, vehiculele electrice nu au suficienți cai putere pentru a fi tractate, ceea ce reprezintă o problemă gravă pentru șoferii care ar putea avea probleme cu pornirea motorului pe un drum aglomerat.

Dacă luăm în considerare rezistența aerodinamică a vehiculelor electrice, aceasta crește de fiecare dată când vehiculul accelerează, ceea ce afectează încărcătura bateriei.

Deci, producătorii păstrează viteza maximă a EV-urilor limitată pentru a-și păstra bateria.

Greutatea vehiculului electric constă în principal în bateriile adăugate, deoarece aceasta îl face mai greu decât vehiculele convenționale alimentate cu gaz. În plus, cadrul și armura metalică a unui vehicul electric măresc greutatea acestuia, ceea ce îl face dificil de performanță la viteze maxime mai mari.

Puteți vedea aici cât de grele sunt bateriile pentru mașinile electrice.

Un alt motiv pentru care vehiculele electrice nu au o accelerare mare este tehnologia lor simplă.

Există multiple tehnologii complexe care pot crește viteza maximă a vehiculelor electrice, dar aceasta le-ar face mai puțin durabile pentru navetele zilnice. De exemplu, un convertizor complicat ar furniza exact voltajul necesar pentru funcționarea vehiculelor electrice la viteze mai mari.

Asta nu ar crește doar costul vehiculului electric, dar l-ar face mai mult.

Cu toate acestea, industria auto se preocupă mai mult de autonomia și siguranța EV-urilor decât de accelerația sa, deoarece consumatorii caută vehicule mai sigure decât cele mai rapide.

5. Siguranța

După cum am menționat mai sus, pentru a face vehiculele electrice mai sigure pentru publicul larg de conducători, producătorii auto se concentrează rar asupra vitezei și accelerației vehiculelor electrice.

Vehiculele electrice sunt viitorul industriei auto, deoarece producătorii din întreaga lume își propun să oprească producția de vehicule alimentate cu gaz ca un pas împotriva schimbărilor climatice.

Cei mai mulți consumatori potențiali preferă să conducă la viteze mai lente, ceea ce înseamnă că dacă industria vehiculelor electrice s-ar concentra mai mult pe accelerație și viteze maxime mai mari, acestea nu ar face vânzări niciodată.

De exemplu, vehiculele convenționale au un limitator de turații pentru a se asigura că nu depășesc limitele de viteză și pun șoferul în pericol.

Nu numai că viteza mai lentă adaugă la caracteristica de siguranță a vehiculelor electrice, dar le face și să trăiască până la durata lor de viață.

Mai mulți consumatori Tesla au dat în judecată compania pentru informații înșelătoare despre caii putere, dar motivul s-a dovedit a fi altul.

Compania a folosit capacitatea combinată a arborilor motorului său ca puterea cailor putere a vehiculului. Dar nu mai fac asta pentru a evita orice confuzie printre potențialii cumpărători de pe piață.

În plus, doar un EV complet încărcat poate da performante maxime ale cailor putere.

Când bateria unui vehicul electric se descarcă încet, caii putere se reduc și, ceea ce face dificilă atingerea unei accelerări mari pe drum. În concluzie, siguranța șoferului și a altor utilizatori de drumuri este principalul motiv pentru care producătorii auto nu adaugă un sistem complicat pentru a crește viteza maximă a vehiculelor electrice.

În concluzie, deși noile mașini electrice au o viteză maximă limitată în comparație cu mașinile convenționale, această schimbare este necesară pentru a promova un viitor mai sustenabil și pentru a reduce impactul negativ asupra mediului înconjurător. Cu toate acestea, este important să găsim un echilibru între eficiență și plăcerea de a conduce, astfel încât șoferii să se bucure în continuare de experiența de pe Autobahn.