CEO-ul Volkswagen declară inutilă discuția în jurul combustibilului sintetic, deoarece motoarele cu ardere internă reprezintă o "tehnologie învechită"
Într-un interviu acordat Automotive News Europe, Thomas Schafer a vorbit despre o varietate de subiecte, în special despre vehiculele electrice. Acesta a reiterat că ID.2all va fi disponibil la un preț mai mic de 25.000 de euro și va fi urmat de un model cu un preț sub 20.000 de euro cândva între 2026 și 2027. Cu toate acestea, modelul e-up! nu va mai fi produs după jumătatea anului 2024 din cauza necesității unei noi arhitecturi electronice pentru a respecta standardele de reglementare actualizate în materie de securitate cibernetică.
Întrebat de ANE cu privire la exceptarea mașinilor cu motoare cu ardere internă care funcționează pe bază de combustibili electrici de la interdicția de vânzare din 2035, fostul director general al Skoda, Thomas Schafer, a declarat că toate discuțiile în jurul combustibililor electrici sunt "zgomot inutil", deoarece epoca motoarelor cu ardere internă se va "încheia" la mijlocul deceniului.
În cadrul aceluiași interviu, el a subliniat că marca principală VW se așteaptă ca vehiculele electrice să reprezinte 80% din vânzările sale anuale până în 2030. Mai mult, compania cu sediul în Wolfsburg are în plan să treacă doar la vehicule electrice în Europa până în 2033. Pentru a sublinia punctul său de vedere, a întrebat: "De ce să investești o sumă mare într-o tehnologie învechită [ICE care funcționează pe bază de efuel] care nu oferă niciun avantaj?".
Thomas Schafer a declarat într-un interviu recent pentru Automobilwoche că viitoarele modele Passat, Tiguan și T-Roc, care vor fi lansate în 2025, vor fi ultimele modele de acest tip de la Volkswagen lansate în Europa. Acest lucru înseamnă că nu va exista o a noua generație Golf cu motor termic.
La uzina Porsche din Chile, compania a inițiat recent producția de eFuel. Prima rundă de producție constă în 130.000 de litri (34.342 de galoane) anual, cu planuri de creștere la 550 de milioane de litri (145 de milioane de galoane) până la mijlocul anilor 2020. Acest combustibil neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon provine din apă și dioxid de carbon și este generat cu ajutorul energiei eoliene. În schimb, marca principală Volkswagen are o perspectivă distinctă în această privință.