brand

Cupra Tavascan 2024

Cupra Tavascan 2024

După o așteptare de cinci ani, coupe-ul-SUV electric Cupra Tavascan, gata de producție, tocmai a fost dezvăluit. Acest vehicul este așteptat să fie lansat în 2024 și să concureze cu Ford Mustang Mach-E, Nissan Ariya, Tesla Model Y și viitorul Polestar 4.

Stilul modelului Tavascan care este disponibil pentru șosea este fidel conceptului din 2019, cu montanții A negri modelați după viziera unei căști de curse păstrată în mașina de serie. Caroseria și silueta lui Tavascan care a fost prezentată în concept sunt păstrate în continuare, dar cu includerea detaliilor și a logo-urilor de culoare cupru caracteristice lui Cupra.

Tavascan are o grilă frontală neagră, exclusivă pentru această mașină, cu un logo Cupra strălucitor pe capotă și o semnătură a farurilor cu trei triunghiuri, care se reflectă în luminile din spate. Cele două sunt conectate de o bară luminoasă pe toată lățimea, iar hayonul are încă un logo Cupra iluminat. În plus, există un spoiler cu buze în partea din spate și o inserție de difuzor pentru bara de protecție spate.

Tavascan este mai extins atât în lățime (1.861 mm), cât și în înălțime (1.597 mm) decât Nissan Ariya, ceea ce îi conferă o estetică sportivă. În plus, are o lungime de 4.644 mm și dispune de un portbagaj de aproximativ 540 de litri, mai mare decât capacitatea modelului Nissan și cu 140 de litri mai mult decât Mustang Mach-E.

Cupra Tavascan 2024

La interior, Tavascan are un design axat pe șofer, definit de coloana vertebrală centrală (preluată și ea de la conceptul de mașină). Aceasta nu numai că separă șoferul și pasagerul din față, dar servește și ca piesă structurală a interiorului, făcând legătura între planșa de bord și consola centrală, cu spații de depozitare dedesubt.

Scaunele din față vor fi montate standard, iar cumpărătorii vor avea posibilitatea de a alege între tapițerie din textile reciclate sau din microfibre, plus culorile Deep Plum sau Dark Ice Metal pentru mulurile ușilor, coloana centrală și alte zone pentru a adăuga un contrast. La interior există o mulțime de alte accente de cupru, plus iluminat ambiental.

Elementul central al habitaclului este un ecran tactil de 15 inchi - același ecran care se găsește și la berlina VW ID.7 recent prezentată. Este cel mai mare ecran montat vreodată pe un Cupra, dar poate că cea mai mare afacere este reprezentată de comenzile iluminate ale climatizării de dedesubt. Asta pentru că glisoarele sensibile la atingere fără iluminare din Cupra Born, precum și toate mașinile electrice ID ale VW până la ID.7, au fost o sursă constantă de critici.

Apple CarPlay și Android Auto sunt ambele standard, așa cum vă așteptați, și primiți un tablou de bord digital de 5,3 inci. Există, de asemenea, un nou sistem de sunet cu 12 difuzoare dezvoltat în colaborare cu Sennheiser, în timp ce cumpărătorilor li se va oferi și un head-up display cu realitate augmentată care proiectează pe parbriz informații precum viteza și instrucțiuni de navigație prin satelit.

Nici tehnologia de siguranță nu lipsește de la bord, printre dotările oferite numărându-se controlul adaptiv predictiv al vitezei de croazieră, recunoașterea semnelor de circulație, asistență la menținerea benzii de rulare și detectarea oboselii. Noul sistem Connected Travel Assist oferit pentru Tavascan poate menține mașina în centrul benzii de rulare, ajustează viteza în viraje și oferă asistență la schimbarea benzii de rulare pe autostradă, în timp ce funcția de parcare asistată vă permite să efectuați manevre de parcare de la distanță cu ajutorul unui smartphone.

Tavascan se bazează pe platforma MEB a Grupului VW, care stă la baza și a celuilalt automobil pur electric al Cupra, hatchback-ul Born. Vor exista două versiuni oferite de la lansare: modelul de bază folosește un motor electric montat în spate care produce 282 CP și un cuplu de 545 Nm. Acesta este alimentat de o baterie litiu-ion de 77 kWh care oferă o autonomie declarată de 550 de kilometri.

Cupra face mai multe exemplare ale modelului Tavascan VZ cu tracțiune integrală. Acest model dispune de o configurație cu două motoare care produce 335 CP - cu 40 CP mai mult decât un VW ID.5 GTX - precum și un cuplu de 679 Nm. Tavascan VZ poate ajunge la 100 km/h în doar 2,4 secunde și poate parcurge distanța 0-62 km/h în 5,6 secunde. Autonomia lui VZ scade la 321 de mile cu aceeași baterie de 77 kWh, care poate fi încărcată la o putere de până la 135 kW. Va dura o jumătate de oră pentru a încărca de la 10 la 80%, cu posibilitatea de a adăuga 100 de kilometri de autonomie în șapte minute.

Cupra spune că Tavascan a fost proiectat și dezvoltat în Barcelona, dar va fi produs la fabrica Grupului Volkswagen din Anhui, China. Este unul dintre cele trei modele electrificate pe care marca spaniolă le-a anunțat, cu modelul hibrid plug-in Cupra Terramar, care va fi pus în vânzare în 2024, iar Cupra UrbanRebel - mașina sa electrică entry-level accesibilă - va ateriza în 2025.