brand

Dacia este printre puțini producători care încă oferă mașini noi fără ecran central în 2024

Dacia este printre puțini producători care încă oferă mașini noi fără ecran central în 2024

Un nou trend în industria auto începe să prindă contur: eliminarea ecranului central din mașinile noi. Această abordare inovatoare este urmarea preocupării tot mai mari pentru siguranța rutieră și reducerea distragerii atenției șoferilor. Companii precum Dacia își propun să ofere opțiuni mai simple și mai funcționale pentru panourile de control ale mașinilor lor. În acest articol, vom explora de ce Dacia a ales să renunțe la ecranul central și cum acest lucru poate influența experiența de conducere.

Supraîncrederea în ecranele tactile a devenit o preocupare majoră în industria auto. Șoferii sunt adesea tentați să își desprindă privirea de la drum pentru a naviga prin submeniuri și a accesa funcții frecvent utilizate. Această problemă a fost subliniată recent de Euro NCAP, organizația independentă responsabilă cu siguranța în Europa. Din 2026, această organizație va penaliza producătorii auto prin scăderea ratingului de siguranță a mașinilor care nu au controale fizice pentru anumite funcții.

Dacia este unul dintre cei care au ales să abordeze această problemă într-un mod inovator. De exemplu, Dacia oferă opțiunea de a achiziționa modele precum Sandero hatchback, Logan sedan, Jogger wagon sau Duster SUV fără un display central, cu condiția să alegeți versiunea cea mai ieftină. Aceste mașini oferă o alternativă interesantă pentru cei care caută o experiență de conducere mai simplă și mai intuitivă.

În plus, Dacia nu este singura companie care adoptă această abordare. Fiat, de exemplu, oferă opțiunea de a achiziționa modelul Panda fără un ecran central. De asemenea, Volkswagen a introdus funcția Media Control, care permite utilizatorilor să conecteze smartphone-ul și să îl transforme într-un sistem de infotainment portabil.

Desigur, mulți ar putea considera că o mașină fără ecran central în 2024 pare învechită. Cu toate acestea, eliminarea ecranului aduce cu sine o serie de avantaje. Una dintre principalele beneficii este faptul că mașinile cu butoane și manete tradiționale sunt mai funcționale și mai ușor de utilizat în timpul condusului. Deși producătorii auto susțin că ecranele mari sunt mai moderne și mai atractive, acestea sunt adesea costisitoare și pot fi mai greu de utilizat în timpul condusului.

În plus, eliminarea ecranului central poate duce la o reducere a costurilor de producție. Producătorii auto pot opta pentru această soluție pentru a economisi bani și a oferi mașini mai accesibile pe piață.

Dacia și alte companii care adoptă această tendință reprezintă doar începutul unei schimbări majore în industria auto. Cu toate acestea, există și producători care aleg să combine avantajele ecranelor centrale cu controalele tradiționale. De exemplu, Hyundai a lansat recent modelul Tucson, care păstrează două ecrane, dar are mai multe butoane decât versiunile anterioare. Acest lucru demonstrează că producătorii auto încearcă să găsească un echilibru între designul modern și funcționalitatea practică.

Pe de altă parte, producătorii de automobile de lux precum BMW adoptă o abordare diferită. Aceștia renunță la controalele fizice și optează pentru o interfață digitală completă. Această tendință este în concordanță cu evoluția tehnologică și cu creșterea popularității mașinilor electrice.

În concluzie, mașinile fără ecran central reprezintă o abordare inovatoare în industria auto. Dacia și alte companii au ales să renunțe la ecranele centrale pentru a oferi o alternativă mai simplă și mai funcțională. Deși această tendință poate părea învechită pentru unii, mașinile fără ecran central oferă avantaje practice și economice. Cu toate acestea, este important să ținem cont de preferințele și nevoile fiecărui consumator în parte și să găsim soluții care să satisfacă toate aceste aspecte.