brand

Dacia Duster 2023 nu pare sigură în testul de agilitate

Dacia Duster 2023 nu pare sigură în testul de agilitate

Duster este un SUV compact de familie lansat în 2010 și vândut cu însemnele Dacia și Renault, în funcție de piață. În prezent se află la a doua generație, care a fost faceliftată în vara anului 2021, când a primit o nouă transmisie cu dublu ambreiaj și alte tehnologii. Deși este cunoscut pentru faptul că oferă capabilități off-road decente combinate cu o calitate decentă a rulajului, Duster nu este deosebit de bun pentru condusul dinamic. Un nou test vine să demonstreze încă o dată acest lucru.

Videoclipul arată un Duster 2023 care se deplasează în jurul conurilor într-un test de elan realizat de km77.com. Mașina respectivă are sub capotă un motor turbo pe benzină de 1,3 litri care generează 150 de cai putere. Acesta este cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj, ceea ce face ca unul dintre cele mai ieftine SUV-uri noi din Europa să fie foarte plăcut de condus. Vehiculul se deplasează pe anvelope Continental EcoContact 6 de 17 inci în dimensiunea 215/60.

Probabil că merită să subliniem că echipa km77.com a testat Duster la scurt timp după lansarea celei de-a doua generații a modelului. Mașina testată atunci avea un motor diesel de 1,5 litri și 110 CP și o cutie de viteze automată. Nu s-a descurcat deosebit de bine, mai ales din cauza intervenției radicale a sistemului electronic de stabilitate, precum și a suspensiei săltărețe și moi. A îmbunătățit Dacia situația cu Duster-ul împrospătat?

Ei bine, nu prea. Șoferul de test a reușit să ocolească conurile fără să le lovească, cu o viteză de intrare de 44 de mile pe oră (71 de kilometri pe oră), ceea ce nu este foarte impresionant. Au fost făcute și încercări la viteze mai mari, dar suspensia săltăreață a lui Duster a făcut imposibil pentru șofer să țină SUV-ul sub control în cadrul testului de siguranță. ESC-ul a continuat să se comporte la fel ca la versiunea anterioară a SUV-ului, încercând probabil să împiedice răsturnarea vehiculului din cauza centrului de greutate ridicat și a suspensiei moi.