Dacia vrea ca modelul C-Neo să revalizeze cu Skoda Octavia
Dacia își extinde gama de modele, păstrându-și în același timp concentrarea pe accesibilitate. Anul 2024 promite să fie un an mare pentru Dacia, cu lansarea noii generații Duster și cu dezvăluirea detaliilor despre modelul SUV Bigster. Între cele două, însă, va fi lansat un model complet nou, denumit în cod "C-Neo".
Până în prezent, nu se cunosc multe detalii despre cel mai recent model Dacia, însă nu ne așteptăm să se alăture gamei până în 2026 - după ce Bigster va fi lansat. În ceea ce privește dimensiunea și prețul, se așteaptă ca C-Neo să se situeze între Duster și Bigster, ca o alternativă la Skoda Octavia, Volkswagen Golf și Opel Astra.
Se presupune că modelul C-Neo în producție va folosi cel mai probabil un motor cu ardere internă. O atenuare a reglementărilor de emisii Euro 7, care urmau să intre în vigoare până în 2025 și care acum au fost amânate cu doi ani, va ajuta cu siguranță la lansarea unui nou model Dacia ICE în jurul acelui timp - deși ne așteptăm în continuare ca C-Neo să respecte reglementările de emisii Euro 7.
Luca de Meo, CEO al companiei mamă a Dacia, Renault, a avertizat anterior că Euro 7 ar putea adăuga mii de euro la prețul unei mașini și a fost vocal în opoziția sa față de regulile de emisie care urmează să fie introduse, afirmând: "Toată lumea simte că Euro 7 nu este ceea ce avem nevoie acum; avem alte lucruri de făcut."
Arhitectura CMF-B, care stă la baza unei varietăți de modele Dacia și Renault, pare a fi cea mai evidentă alegere. Printre opțiunile disponibile în prezent pentru această platformă se numără un sistem mild-hybrid, un sistem hybrid și chiar un sistem de propulsie bi-fuel LPG - care va fi introdus în cel mai recent Duster în unele piețe. Motorul pe benzină cu trei cilindri de 1,2 litri de la Renault pare a fi cel mai probabil, având în vedere că este deja utilizat în Duster și Bigster.
Deși C-Neo se va situa între Duster și Bigster în ceea ce privește prețul, va aduce o nouă formă în gama Dacia. Va fi mai elegant decât SUV-ul Duster, dar va oferi în continuare un nivel de practicitate comparabil cu un hatchback de familie, pentru a concura direct cu Skoda Octavia. Dacia a folosit frecvent cuvinte precum 'robust' și 'rugged' pentru a descrie direcția sa recentă de design, cu 'culori aventuroase' precum Dusty Khaki formând baza aspectului mărcii. Deși C-Neo nu va avea capacitatea off-road a Duster sau Bigster datorită stilului său de caroserie hatchback, ar putea beneficia de protecții robuste pentru roți și de bare de protecție proeminente - detalii de design care au devenit obișnuite în gama Dacia.
"Toată lumea simte că Euro 7 nu este ceea ce avem nevoie acum; avem alte lucruri de făcut." - Luca de Meo, CEO Renault.