Noul supermini electric Cupra Raval a fost confirmat
Cupra a dezvăluit că supermini-ul complet electric UrbanRebel se va numi Cupra Raval - după numele unui cartier din orașul natal al firmei, Barcelona.
Am văzut pentru prima dată Raval sub forma conceptului UrbanRebel la Salonul Auto de la Munchen din 2021, acel concept de mașină de curse extreme a fost urmat de o versiune rutieră în 2022. Cupra a confirmat că va fi construit începând cu 2025 la unitatea sa de producție din Martorell, Spania, alături de alte EV-uri mici ale Grupului VW.
În comparație cu vedeta originală de la Salonul de la Munchen, care avea o aripă spate uriașă și arcuri de roți umflate, cea de-a doua generație a modelului Cupra UrbanRebel arată mult mai rafinat (și, prin urmare, relevant pentru producție), fără a-și pierde intenția sportivă. Cupra a publicat acum noi imagini ale acelui concept car care poartă numele Raval și, dacă ne luăm după lansările anterioare ale modelelor Cupra (Born și Tavascan, în special), Raval de serie va arăta aproape identic cu acest model în avanpremieră.
Suprafața mașinii este în continuare extremă, cu două linii distincte care creează o capotă cu aspect sportiv care curge înainte către o bară de protecție adâncă, care prezintă o suprafață concavă mare care dă impresia unei grile convenționale. Aceasta este de fapt obturată cu o suprafață de admisie minimă pentru a crește coeficientul de rezistență la înaintare al Raval și a îmbunătăți eficiența.
Există mai multe linii ascuțite în profil, care curg de la pasajul roților din față până la colțul din spate al liniei geamurilor, care conferă modelului Raval un aspect atletic, puternic înclinat. Acesta este subliniat de un pliu ascuțit care se înfășoară pe aripile spate de la hayon - care prezintă un design cu suprafață netedă, o bară de lumini pe toată lățimea și inscripția mare "Cupra".
Potrivit surselor Cupra, aspectul actual al lui Raval este aproximativ 95% reprezentativ pentru mașina de serie, dar așteptați-vă la modificări ale mânerelor ușilor și ale oglinzilor retrovizoare, precum și la alte câteva zone minore până când mașina va ajunge pe șosea, peste doi ani.
Vorbind pentru Auto Express la prezentarea conceptului original UrbanRebel la München anul trecut, președintele Cupra, Wayne Griffiths, ne-a declarat: "Mașina este o declarație deliberată. Cred că există o nevoie de a face o mașină pentru noua generație care este cu adevărat entuziasmată de mașini - și asta facem noi la Cupra.
"Facem mașini pe care oamenii le iubesc, dar nu neapărat ceea ce le place tuturor - ne place să provocăm, așa că aceasta este o provocare, evident exagerând ceea ce vom ajunge să facem ca mașină de serie. Dar este foarte aproape; dacă scoți coada din spate, atunci ești foarte aproape de locul în care ne aflăm în ceea ce privește designul de serie.
"Așadar, Cupra Rebel va rămâne foarte rebelă în mașina de serie - va fi foarte sportivă. Inspirația va rămâne pe mașina de serie și vom aduce asta în 2025."
O pereche de scaune sport din piele cu buclă și piese de finisaj metalice de culoarea cuprului completează aspectul, în timp ce Cupra a declarat că UrbanRebel dispune de "polimeri reciclați avansați și materiale pe bază de bio în întregul habitaclu".
Potrivit șefului Cupra, deși interiorul Raval va fi diferit, va păstra accentul sportiv al conceptului: "Totul va fi orientat în jurul șoferului - nu facem ecrane mari pentru pasageri, ecranul mare este pentru șofer, iar întreaga consolă și experiență ar trebui să fie orientate către șofer.
"Vom face toate funcțiile de asistență autonomă și de siguranță pe care oamenii le doresc, dar ar trebui să poți oricând să le dezactivezi pentru a te distra."
Sub caroseria pompată se află viitoarea platformă "Small MEB" cu tracțiune față a Grupului VW, iar Cupra susține că bateria este suficient de mare pentru a oferi o autonomie de până la 440 KM, în ciuda faptului că nu a schițat capacitatea sa în kWh; ID-ul Volkswagen. Life - prezentat și el la München anul trecut - se bazează pe aceeași bază și dispune de o baterie de 57 kWh pentru o autonomie declarată de până la 400 KM.
Motorul montat în față al modelului Cupra dezvoltă 231 CP pentru un timp declarat de 6,9 secunde de la 0 la 100 km/h, deși viteza maximă nu a fost confirmată.
Având în vedere poziția de marcă sportivă a Cupra, EV-ul său compact se va situa sub modelul mai mare Born, bazat pe MEB, ca un rival pentru viitoarele Alpine R5 și MINI Electric.
Cu o lungime de 4.036 mm, Raval este puțin mai scurt decât supermini-ul SEAT Ibiza al mărcii surori (4.059 mm), în timp ce caroseria de 1.975 mm a conceptului este semnificativ mai lată decât cea a lui Ibiza, care măsoară 1.780 mm în cel mai lat punct al caroseriei.
Ampatamentul de 2.600 mm este și el mai lung decât cel al fratelui său supermini, care măsoară 2.564 mm între punți la Ibiza. Acest lucru ar trebui să îmbunătățească ambalajul pentru pasageri și să ofere mai mult spațiu pentru picioarele din spate, ca să nu mai vorbim de spațiu suficient pentru a găzdui bateria Raval în podeaua șasiului. Nu au fost prezentate cifre privind spațiul pentru pasageri sau bagaje.
Griffiths ne-a mai spus că "treaba lui Cupra este într-adevăr să cucerească următoarea generație de clienți tineri - suntem o marcă pentru astăzi și acum; o marcă contemporană pentru următoarea generație care caută ceva cu adevărat cool, dezirabil, emoțional, care are un design fantastic și o experiență cu adevărat sportivă și orientată spre șofer." Acest lucru va avea o influență asupra prețului lui Raval.
Mașina de serie ar putea costa puțin peste 20.000 de euro atunci când va fi pusă în vânzare. "Volkswagen vorbește de aproximativ 20.000 de euro [pentru versiunea de serie a ID. Life]; cu Cupra suntem poziționați deasupra pieței de masă, dar sub piața premium, deci undeva la mijloc", a spus Griffiths.