Cupra Leon 2024: Hatchback și Break cu 328 CP
Cupra Leon, mașina sportivă soră a Volkswagen Golf și Audi A3, a primit recent propriul său refresh de mijloc de viață. Versiunile hatchback și estate ale noului Cupra Leon au fost lansate, cu cea din urmă oferind 328 CP și un mod Drift.
Cupra Leon este echipat cu motorul turbo pe benzină cu patru cilindri de 2,0 litri. În versiunea hatchback, acesta produce 296 CP și acționează doar roțile din față. Cu toate acestea, Leon Estate beneficiază de o versiune mai puternică și vine cu tracțiune integrală și o nouă tehnologie de divizare a cuplului.
Potrivit Cupra, acesta poate transfera puterea independent între roțile din spate în timpul virajelor pentru o agilitate mare sau poate direcționa toată puterea către una dintre roțile din spate când noul mod Drift este activat. Un mod de conducere Cupra exclusiv, care este optimizat pentru piste de curse, este, de asemenea, prezent pe Leon Estate de 328 CP.
Nu doar motorul turbo pe benzină este disponibil pentru Cupra Leon. Atât hatchback-ul, cât și Estate vor fi oferite în continuare cu o selecție de propulsoare pe benzină, mild-hybrid și plug-in hybrid. Puterile variază între 148 CP și 328 CP, în timp ce modelele plug-in Leon e-Hybrid oferă acum o autonomie pur electrică de peste 100 km datorită unei baterii mult mai mari de 19,7 kWh.
Cupra a adăugat și capabilități de încărcare rapidă DC de 50 kW pentru Leon e-Hybrid și a crescut viteza maximă pentru încărcarea regulată de la AC de la doar 3,6 kW la 11 kW; o încărcare completă a noii baterii ar trebui să dureze mai puțin de trei ore de la o priză de perete de 7 kW.
Cupra Leon a primit o actualizare semnificativă a esteticii, cu un nou look care încorporează cel mai recent limbaj de design al mărcii, introdus de viitorul său vârf de gamă, Tavascan. O serie similară de modificări a fost realizată și pe Formentor, care rămâne cel mai bine vândut model al mărcii la nivel global.
Modificările pentru Leon includ noul front "nas de rechin", o gură mult mai largă, semnătura cu trei triunghiuri a farurilor și mutarea siglei Cupra de pe grila frontală pe capotă. Bara de protecție din spate a fost, de asemenea, actualizată pentru a face mașina să pară mai joasă, în timp ce bara de lumină pe toată lățimea dispune acum de un logo Cupra iluminat și folosește același motiv cu trei triunghiuri pentru stopuri. Există și noi designuri de jante din aliaj de 18 și 19 inci.
Cupra spune că a lucrat pentru ca interiorul să pară de calitate mai mare decât înainte și a adăugat un nou touchscreen central de 12,9 inci cu un sistem de infotainment pe care îl consideră mai intuitiv. Apple CarPlay și Android Auto wireless sunt standard pe noul sistem, iar șoferii pot adăuga widget-uri personalizabile. Glisoarele sensibile la atingere pentru volum și temperatura cabinei sunt în sfârșit iluminate.
De asemenea, noul model include o placă de încărcare wireless de 15 wați care are o funcție de răcire pentru a preveni supraîncălzirea telefonului, un sistem de sunet opțional cu 12 difuzoare și 425 wați dezvoltat cu Sennheiser și o tapițerie vegană din microfibră reciclată în proporție de 73% pentru scaunele bucket din anumite modele.
Cu toate acestea, Cupra Leon reprezintă o propunere interesantă pe segmentul hatchback-urilor sportive și wagon-urilor. Cu o gamă largă de motorizări, inclusiv opțiuni plug-in hybrid, și un interior complet renovat, acesta ar putea fi o alegere atractivă pentru cei care caută performanță și eficiență în același pachet. În plus, cu prețul său competitiv, ar putea reprezenta o alternativă solidă la modelele consacrate de pe piață.
Rămâne de văzut cum se va comporta noul Cupra Leon pe piață, dar cu siguranță este o mașină de urmărit în următoarele luni.