brand

Cupra Formentor 2024 primește un facelift și un spor de putere

Cupra Formentor 2024 primește un facelift și un spor de putere

Cupra Formentor, SUV-ul sportiv de succes al mărcii, primește o transformare semnificativă, îmbunătățiri interioare și upgrade-uri serioase ale motorului pentru a-și menține popularitatea crescândă.

Designul exterior al lui Formentor a primit o serie de îmbunătățiri vizuale remarcabile. Noul aspect "nas de rechin" în partea din față, semnătura distinctivă a farurilor cu trei triunghiuri și gura enormă fac toate parte din cea mai recentă limbă de design a Cupra, pe care am văzut-o pentru prima dată pe viitorul său model de top, coupe-SUV-ul Tavascan.

Grila deschisă și admisia subțire de aer chiar sub nas sunt menite să ofere o răcire adecvată, iar emblema Cupra a fost relocată pe capotă. La partea din spate, motivul cu trei triunghiuri este repetat în luminile de stop, iar bara de lumină LED pe toată lățimea are un logo Cupra iluminat. Bara de protecție a fost modificată pentru a face ca Formentor să pară mai lat și include un difuzor.

Cupra Formentor 2024 primește un facelift și un spor de putere

În interior, Formentor dispune acum de un ecran central tactil de 12,9 inch care rulează un nou sistem de infotainment pe care Cupra îl descrie ca având o interfață mai ușor de utilizat, în special în ceea ce privește controlul climei. Sliderele tactile sensibile la atingere pentru temperatura cabinei și volum sunt acum iluminate.

Șoferii pot adăuga widgeturi personalizabile pe noua configurație a sistemului infotainment, iar Apple CarPlay și Android Auto wireless sunt standard. Cupra afirmă că a îmbunătățit și afișajul digital al șoferului, iar noua stație de încărcare wireless de 15 wați are o funcție de răcire pentru a împiedica supraîncălzirea telefonului.

Cupra a colaborat cu Sennheiser pentru a dezvolta un nou sistem de sunet cu 12 difuzoare și 425 wați, care va fi disponibil ca opțiune extra în Formentorul actualizat, precum și în modelele surori, Cupra Leon hatchback și Estate, care au fost de asemenea recent restilizate.

Marca a lucrat aparent la îmbunătățirea calității interiorului, adăugând noi opțiuni de materiale, precum tapițeria vegană din microfibră reciclată în proporție de 73% pentru scaunele tip găleată în anumite modele. Desigur, mai sunt multe accente de cupru în toată cabina.

Noul Formentor va fi disponibil cu o varietate de propulsoare pe benzină, hibride ușoare și hibride plug-in, cu puteri de ieșire variind de la 148 CP la 328 CP.

Punctul de intrare în gama este un motor pe benzină de 1,5 litri, cuplat cu o cutie manuală de viteze cu șase trepte. Același motor este disponibil cu un sistem hibrid ușor de 48 de volți (de asemenea nou), care oferă asistență electrică pentru a face sistemul start-stop mai lin și pentru a îmbunătăți eficiența prin permiterea mașinii să alunece în anumite situații și recuperarea energiei în timpul încetinirii.

Între timp, configurația hibridă plug-in este acum echipată cu o baterie mult mai mare de 19.7kWh - în creștere de la 12.8kWh înainte - ceea ce a sporit autonomia sa electrică pură la "mai mult de" 100 de kilometri. În plus, Formentor e-Hybrid avea anterior o viteză maximă de încărcare de doar 3.6kW, dar versiunea îmbunătățită poate ajunge la 11kW atunci când este conectată la un wallbox de acasă, și se mândrește cu capacități de încărcare rapidă DC până la 50kW dacă doriți să încărcați bateria rapid în timpul deplasării.

Formentor e-Hybrid actualizat va fi oferit fie cu 201 CP, fie cu 268 CP, produse de un motor pe benzină de 1.5 litri care lucrează împreună cu un singur motor electric.

Pentru cei mai puțin interesați de economia de combustibil, motorul pe benzină turbo de 2.0 litri care anterior producea 306 CP este acum oferit în două stări de reglare: 261 CP și 328 CP.

Primul este cuplat cu o cutie de viteze cu dublă ambreiaj și cu șapte trepte și tracțiune față. Cu toate acestea, versiunea mai puternică de 328 CP beneficiază de tracțiune integrală și o nouă tehnologie de împărțire a cuplului care poate muta puterea independent între roțile din spate în timpul virajelor.

Acest lucru a permis companiei să introducă un mod Drift pe varianta Formentor de top, plus un mod de condus Cupra exclusiv care a fost optimizat pentru piste de curse. De asemenea, rezervată pentru acest model specific este opțiunea de frâne cu șase pistoane Akebono.