Citroen e-C3 2024 debutează cu o autonomie de 320 de kilometri și un preț de pornire de 23.500 euro
Într-o lume în care mașinile electrice devin tot mai populare, Citroen nu a rămas în urmă. Cu cea de-a patra generație C3, producătorul de automobile francez face un pas mare spre viitor, trecând la un sistem de propulsie pur electric. După peste 5,6 milioane de vânzări de C3 cu motor cu ardere internă, Citroen e-C3 2024 vine pe piața europeană cu un preț de pornire de aproximativ 23.500 de Euro. În 2025, se așteaptă un model de bază chiar mai accesibil, care ar putea deveni unul dintre cele mai accesibile EV-uri de pe Bătrânul Continent. Dar să vedem mai întâi ce aduce acest nou supermini la masă.
Bazat pe platforma inteligentă pentru mașini a Stellantis, modelul se prezintă cu un limbaj de design complet nou în comparație cu predecesorul său. Ceea ce era odată un hatchback mic tradițional s-a transformat acum într-o mașină mai asemănătoare cu un crossover, cu roțile poziționate cât mai spre margini. Împreună cu linia înaltă a acoperișului, acest lucru creează un habitaclu semnificativ mai spațios, Citroen afirmând că ocupanții se bucură acum de 3 cm în plus la înălțimea capului și 2 cm în plus la spațiul pentru genunchi. Zona de încărcare din spatele scaunelor din spate a crescut ușor de la 300 de litri la 310 litri.
Schimbarea vizuală cea mai remarcabilă în comparație cu modelul anterior este fața, unde e-C3 dispune de noul logo Citroen însoțit de un set de lumini în formă de C. La spate, luminile de stop se extind în panourile laterale din spate și există un mic spoiler static deasupra geamului din spate ca echipament standard.
Cele mai importante schimbări sunt însă sub caroserie. Motoarele cu ardere internă ale modelului vechi sunt acum înlocuite de un sistem de propulsie pur electric. Citroen e-C3 2024 utilizează o baterie de fosfat de litiu și fier (LFP) de 44 de kilowați-oră pentru o autonomie de până la 320 de kilometri între două încărcări, măsurată conform ciclului WLTP. Energia este furnizată de un motor electric de 113 cai putere montat pe puntea față, suficient pentru a atinge viteza de 100 km/h în aproximativ 11 secunde. Încărcarea bateriei de la 20 la 80% cu un încărcător de 7 kilowați durează aproximativ patru ore. Dacă vă duceți la o stație de încărcare rapidă DC, portul CCS de 100 kW ar trebui să reducă acest timp la mai puțin de 30 de minute.
Citroen va vinde noul e-C3 în două niveluri de echipare - You și Max - modelul de bază fiind echipat cu faruri LED, un sistem de frânare de urgență, un display head-up, oglinzi laterale cu reglaj electric, senzori de parcare spate și controlul vitezei de croazieră. Dacă alegeți nivelul de echipare Max, veți obține, de asemenea, avantaje precum jante din aliaj de 17 inch, vopsea exterioră în două tonuri, ștergătoare automate, oglinzi laterale pliabile electric și încălzite, climatizare automată, încărcare wireless pentru telefon și altele.
Așa cum am menționat mai sus, vânzările vor începe cu un preț de pornire de 23.500 de Euro la ratele de schimb actuale. În 2025, Citroen va lansa, de asemenea, un model cu un pachet de baterii mai mic, bun pentru o autonomie de 200 km cu o singură încărcare și un preț de aproximativ 19.990 de Euro. Acest lucru va face din e-C3 unul dintre cele mai accesibile EV-uri din Europa, aproape egalând prețul de pornire al Dacia Spring, care este disponibil în prezent la 20.800 de Euro în Franța, înainte de stimulentele locale.
În final, Citroen e-C3 2024 se prezintă ca o opțiune accesibilă și atractivă pentru cei care caută o mașină supermini electrică cu un design modern și o autonomie decentă. Într-o piață în care mașinile electrice devin tot mai populare, acest model ar putea fi o alegere bună pentru mulți cumpărători.