brand

Cele mai bine vândute SUV-uri de dimensiuni medii până acum în Europa în 2023

Cele mai bine vândute SUV-uri de dimensiuni medii până acum în Europa în 2023

Toyota a pierdut poziția de lider pe segmentul SUV-urilor de dimensiuni medii, după ce a întâmpinat probleme grave de aprovizionare cu modelul RAV4. Pierderea lui Toyota este câștigul Skoda, deoarece modelul Kodiaq a terminat primul trimestru ca fiind cel mai bine vândut SUV de dimensiuni medii din Europa.

Top 10 cele mai bine vândute SUV-uri de dimensiuni medii până acum în Europa în 2023

  1. Skoda Kodiaq - 21,408 unități
  2. VW ID.4 - 17,027 unități
  3. Toyota RAV4 - 15,461 unități
  4. Peugeot 5008 - 12,761 unități
  5. Skoda Enyaq iV - 10,653 unități
  6. Hyundai Ioniq 5 - 8,206 unități
  7. Kia EV6 - 7,368 unități
  8. Mazda CX-60 - 7,316 unități
  9. VW Tiguan Allspace - 6,171 unități
  10. Nissan X-Trail - 5,740 unități

Segmentul este unul dintre cele mai diverse din Europa în ceea ce privește mixul de propulsie, cu variantele complet electrice crescând pentru a avea cea mai mare parte, de 40%, conform cifrelor analiștilor de piață de la Dataforce.

Totuși, vânzările de benzină și motorină au crescut și în primul trimestru, în timp ce cele de hibride și hibride plug-in au scăzut.

Vânzările pe segment au crescut cu 15% în trei luni la 148.628, conduse de Kodiaq cu 21.408.

Cota de piață globală a segmentului în Europa este relativ mică, de 4,6%, potrivit Dataforce. Cu toate acestea, importanța segmentului depășește cota sa, deoarece mărcile de volum aleg adesea să lanseze SUV-uri electrice mai mari și mai relevante la nivel global înaintea modelelor specifice pentru Europa.

Exemplele includ Toyota bZ4X, care a vândut 3.596 în trei luni, și Nissan Ariya cu vânzările de 2.240. Ambele au avut un start lent din cauza problemelor de producție, terminând în afara top 10 pentru trimestru.

Popularitatea globală a segmentului înseamnă că mărcile non-europene vor construi adesea modele în afara regiunii, de exemplu, Nissan X-Trail, Hyundai Santa Fe, Ford Mustang Mach-E și Toyota RAV4.

Problemele de aprovizionare ale Toyota

Toyota a condus segmentul în 2022, dar vânzările de RAV4, disponibile ca hibrid și hibrid plug-in, au scăzut cu 43% din cauza problemelor de aprovizionare pentru a înregistra 13.429 în primul trimestru, plasându-l pe locul al treilea în spatele Kodiaq și Volkswagen ID4 complet electric.

"Este doar o problemă legată de aprovizionare", a declarat un purtător de cuvânt Toyota pentru Automotive News Europe. "Ne confruntăm cu o cerere globală mare pentru mașină pe care pur și simplu nu putem să o ținem pasul."

Clienții care doresc să comande RAV4 în Marea Britanie sunt informați pe site-ul web că Toyota a "epuizat modelul actual".

Problemele de aprovizionare ale Toyota sunt responsabile pentru o mare parte din scăderea vânzărilor de hibrizi și hibrizi plug-in pe segment, dar această tendință ar putea fi inversată pe măsură ce rivalii se alătură Toyota în oferirea de alternative pe benzină-electrice.

Alte modele

Nissan X-Trail a terminat primul trimestru pe locul 10 cu 5.740 de vânzări, din care 5.072 au fost versiunea sa hibridă e-Power.

În vara acestui an, Renault va începe vânzările de Espace hibrid, acum o versiune cu trei rânduri de SUV Austral după ce Renault a schimbat modelul dintr-un van într-un SUV.

Espace împarte aceeași platformă CMF-C/D a Alianței Renault-Nissan ca X-Trail și măsoară 4722 mm lungime.

Între timp, Mazda a condus vânzările de hibrizi plug-in în sector cu noul CX-60, care a depășit RAV4 pentru a înregistra 5.492 de unități, reprezentând aproape jumătate din totalul de 11.334 PHEV pentru trei luni.

Cota de hibrizi plug-in este acum cea mai mică dintre orice tren de rulare pe segment, la 7,6%, cu vânzările în scădere cu 8,8%. Acest lucru ar trebui să se schimbe și în acest an, după ce Skoda adaugă o versiune hibridă plug-in a Kodiaq de generație următoare, care se lansează în toamnă.

Viitorul Skoda

La un eveniment recent care sublinia viitorul electric al Skoda, CEO-ul Skoda, Klaus Zellmer, a sugerat o autonomie de aproape 100 km pentru hibridul plug-in, oferindu-i mai multă capacitate de a reduce emisiile de CO2.

"Acestea vor fi cerute dacă avem pachetul potrivit. O autonomie electrică rezonabilă de 100 km sau mai mult vă oferă un avantaj real", a spus el fără a dezvălui autonomia exactă a următorului Kodiaq. "Cred că este o tehnologie de punte importantă."

Concluzie

Skoda vinde și Enyaq iV complet electric pe segment, dar, în ciuda faptului că atât acesta, cât și Kodiaq împart aceeași clasificare, există puțină comparație între cele două.

"Clienții Kodiaq nu decid între Kodiaq și Enyaq iV. Ori doriți să cumpărați electric, ori un motor cu combustie și nu comparați", a declarat șeful de vânzări și marketing al Skoda, Martin Jahn, la același eveniment.

Jahn a dezvăluit că aproximativ 40% din vânzările pentru Kodiaq sunt versiunea de performanță de înaltă specificație RS.

Skoda a lansat recent o versiune de intrare 50 a Enyaq iV cu o baterie mai mică de 55 kWh în anumite piețe, cum ar fi Germania, pentru a aduce prețul de pornire sub 40.000 de euro.

Această mișcare a fost în parte ca răspuns la reducerile de prețuri ale Tesla din ianuarie, a spus Jahn. Tesla este clasificată ca o marcă premium de Automotive News Europe, dar, după reducerile sale de prețuri, modelul său de top, Model Y, este mai aliniat la rivalii de volum, inclusiv Enyaq iV.

Înainte de lansarea versiunii de 50 kWh, Enyaq iV a început la 48.900 de euro în Germania pentru versiunea de lungă durată de 80 kWh, comparativ cu 44.890 de euro pentru Model Y de intrare. Tesla a vândut 71.827 de modele Y în primele trei luni, eclipsând orice alt SUV de dimensiune medie, premium sau volum în perioada respectivă.

Reducerile de prețuri ale Tesla au coincis cu o scădere a vânzărilor de SUV-uri electrice de dimensiuni medii de volum, sugerând că marca din SUA fură clienți.

Vânzările de Ford Mustang Mach-E au scăzut cu 40% în primele trei luni pentru a îl scoate din top 10, în timp ce cele ale Hyundai Ioniq 5 au scăzut cu 17%. Între timp, EV6-ul corelat Kia a văzut volumele scăzute cu 12%.

Volkswagen, pe de altă parte, a crescut vânzările de ID4 cu 55% în aceeași perioadă pentru a ocupa locul doi cu 17.027 de unități. De asemenea, marca a adăugat crossover-ul de dimensiuni medii ID5.

Skoda, între timp, a crescut vânzările de Enyaq iV cu 20%. Skoda plănuiește și vânzări de un SUV electric cu șapte locuri mai mare, cu numele de cod Space, cu data de lansare planificată în jurul anului 2025.

Sosind mai devreme - în 2024 - este Cupra Tavascan, de asemenea, pe platforma VW Group MEB, și oferă o formă de SUV cu stil de cupă pentru a se așeza alături de ID5 și Skoda Enyaq Coupe iV.