brand

Bugatti Tourbillon este aici! V16 și aproape 1000 CP

Bugatti Tourbillon este aici! V16 și aproape 1000 CP

Lumea hipercar-urilor primește un nou monarh incontestabil. Conceput pentru a întrece orice așteptare, Bugatti Tourbillon aduce o nouă dimensiune de putere și rafinament în segmentul de vârf al industriei auto. Această creație uluitoare îmbină cele mai recente inovații tehnologice cu un design sofisticat, rezultând o experiență de conducere unică.

Inima palpitantă a Tourbillon-ului este un motor V16 de 8,3 litri aspirat natural, dezvoltat în colaborare cu maeștrii de la Cosworth. Această bijuterie mecanică revoluționară produce o putere incredibilă de 987 cai putere și atinge turații de 9.500 rpm, toate fără ajutorul supraalimentării. Cuplul uriaș de 900 Nm completează această configurație de motor captivantă.

Deși impresionant prin sine, motorul V16 reprezintă doar o parte a poveștii Tourbillon. Pentru a dubla puterea și a oferi performanțe de neegalat, Bugatti a integrat un sistem hibrid avansat cu trei motoare electrice.

Două motoare electrice alimentează puntea față, în timp ce un al treilea motor acționează roțile din spate. Această configurație e-Axle inovatoare adaugă 788 cai putere suplimentari la amestecul exploziv, ridicând puterea combinată la un nivel cosmic de 1.774 cai putere.

Un pachet de baterii de 25 kWh, amplasat central, furnizează energia necesară pentru aceste motoare electrice de ultimă generație. Sistemul electric de 800V asigură o eficiență remarcabilă și o accelerație electrizantă.

Cifre precum 0-100 km/h în 2 secunde sau 0-200 km/h în 5 secunde abia reușesc să surprindă adevărata forță a Tourbillon-ului. Sub accelerație maximă, acest colos atinge 300 km/h în mai puțin de 10 secunde, iar bariera de 400 km/h este depășită în aproximativ 25 de secunde.

Dar adevărata capodoperă este viteza de vârf proiectată de 441 km/h. Cu o cheie specială "Speed Key" activată, aripioara masivă rămâne coborâtă, permițând Tourbillon-ului să atingă o viteză de vârf uluitoare de 445 km/h.

Pentru a gestiona această putere colosală, Bugatti a conceput un șasiu compozit complet nou, utilizând cele mai recente materiale și tehnologii. Structura spate este realizată din fibră de carbon, în timp ce prizele de aer sunt integrate în șasiu pentru o rigiditate sporită.

Suspensiile multi-link față și spate înlocuiesc configurațiile anterioare cu brațe duble, fiind proiectate organic prin imprimare 3D pentru a reduce greutatea cu 45%. Frânele ceramice carbon și sistemul brake-by-wire optimizat asigură o decelerare la fel de impresionantă ca accelerația.

La exterior, Tourbillon rămâne recunoscibil ca un Bugatti autentic, dar cu un twist modern. Linia siluetă este definită de o coamă distinctă, inspirată din modelul Type 57S Atlantic din 1936. Această coamă se întinde de la capotă până la lumina de frână, conferind un aspect dinamic și rafinat.

Grilele laterale și cea în formă de potcoavă de pe mască ghidează aerul către radiatoare și generează forță aerodinamică suplimentară. Un difuzor masiv începe chiar după habitaclu, optimizând fluxul de aer. În plus, aripa activă spate poate fi ridicată pentru a acționa ca o frână aerodinamică eficientă.

Bugatti Tourbillon este aici! V16 și aproape 1000 CP

Interiorul Tourbillon-ului este o îmbinare armonioasă între eleganța analogică și tehnologia de ultimă oră. Trei cadrane mari, fixate pe coloana de direcție, afișează informații esențiale precum viteza, turațiile și temperatura motorului, toate într-un stil atemporal.

Aceste instrumente au fost proiectate și fabricate de meșterii ceasornicari de la Switch, rămânând stabile în timpul virării volanului. Consolele laterale abundă în comutatoare și butoane rotative din aluminiu, în timp ce o pârghie de cristal pornește motorul V16.

Totuși, un ecran digital discret poate fi rotit în partea superioară a consolei centrale, oferind acces la Apple CarPlay și alte funcții moderne.

Deși prezentarea oficială a avut loc, entuziaștii vor trebui să aibă puțină răbdare. Producția Bugatti Tourbillon este programată să înceapă în 2026, cu un total de 250 de unități prevăzute.

Prețul de pornire este stabilit la 3,8 milioane de euro, iar variantele și edițiile speciale vor urma, fără îndoială. Dar pentru acum, o nouă eră a început pentru Bugatti, una definită de performanțe și rafinament de neegalat.