brand

BMW se pregătește să producă primul său model electric Mini în Germania începând cu 2023

BMW se pregătește să producă primul său model electric Mini în Germania începând cu 2023

Constructorul auto a anunțat în 2020 că va aduce producția Countryman acasă, după ce inițial a subcontractat asamblarea la Magna Steyr din Austria și apoi la VDL din Olanda.

Countryman reproiectat va fi disponibil cu tracțiune față sau integrală, cu motoare pe benzină sau diesel, sau cu tracțiune integral electrică, a declarat BMW la acea vreme.

"Acest vehicul de tip all-rounder fără emisii la nivel local se potrivește excelent pentru unitatea de producție sustenabilă a BMW Group din Leipzig, una dintre cele mai moderne și sustenabile fabrici de automobile din lume. Ca proiect pilot al companiei pentru înființarea unei "uzine verzi", aici intră în joc o strategie sustenabilă pe termen lung pentru generarea și consumul de energie", a precizat producătorul auto într-un comunicat.

Inaugurată în 2005, Leipzig este specializată în electrificare, ceea ce o face o bază de producție deosebit de bună pentru versiunile cu propulsie electrică ale noului crossover Mini. Unitatea din Saxonia a fost descrisă de BMW ca fiind locul de naștere al electromobilității grupului și, începând din 2013, a fabricat peste 200.000 de i3 EV, un model care a ieșit acum din producție.

Directorul uzinei, Petra Peterhaensel, și managerul de proiect Countryman, Sonja Hengstler, sunt responsabile la Leipzig pentru transformarea către mai multă electromobilitate și producția sustenabilă a componentelor electronice, precum și a vehiculelor întregi.

O forță de muncă de 5.600 de angajați produce aproximativ 1.000 de vehicule în fiecare zi. Noul Countryman va ieși de pe linia de producție împreună cu BMW Seria 1, Seria 2 Gran Coupé și Seria 2 Active Tourer. Astfel, uzina este prima care construiește atât mărcile BMW, cât și Mini.

De asemenea, bateriile de înaltă tensiune ale lui Mini vor fi fabricate la Leipzig, care va avea opt linii separate de producție de componente electronice până în 2024, după o investiție de 800 de milioane de euro într-o zonă de producție de 150.000 de metri pătrați. Până atunci, 1.000 de persoane vor lucra în producția de componente electronice.

O parte din energia necesară pentru producția de automobile este generată de patru turbine eoliene aflate pe amplasamentul fabricii. În 2021, 21,9GWh de energie electrică a fost generată din energie eoliană. Din 2017, energia electrică a fost stocată temporar într-un parc de 700 de baterii i3.

BMW susține că uzina a fost prima care a folosit o tehnologie de ardere nou dezvoltată în atelierul de vopsire, care utilizează hidrogen verde în loc de gaz natural. Hidrogenul este utilizat și în logistica uzinei, iar cinci stații de alimentare cu hidrogen furnizează energie pentru 130 de camioane industriale alimentate cu pile de combustie, cea mai mare flotă din Germania.

Countryman-ul electric este primul EV nou generatuib pentru marca Mini, care va fi complet electrică până în 2030.