brand

Noul SUV BMW de dimensiunile X3-ului a fost testat pe platforma Neue Klasse

Noul SUV BMW de dimensiunile X3-ului a fost testat pe platforma Neue Klasse

După prezentarea conceptului de berlină Vision Neue Klasse, care anticipează o nouă berlină complet electrică de mărimea Seriei 3, care va fi lansată în 2025, BMW ne-a oferit o prezentare a următorului model care va fi bazat pe berlina Neue Klasse a firmei, un SUV de mărimea X3.

Șeful BMW, Oliver Zipse, a subliniat că șase noi modele bazate pe platforma Neue Klasse vor sosi în următoarele 24 de luni, spunând că "de la SAV-uri la sedanuri va exista ceva pentru fiecare client".

O inovație care va sosi ca parte a platformei este un nou controler care combină software-ul pentru trenul de propulsie și dinamica de conducere într-o singură unitate fizică, numită "inima bucuriei", potrivit inginerilor BMW.

Prezentat din profil, noul SUV a fost îmbrăcat în camuflaj și va fi a doua mașină bazată pe platforma Neue Klasse care își va face debutul, iar a șasea generație de motoare și baterii eDrive de la BMW va însemna un nivel similar de îmbunătățire a autonomiei și eficienței, după cum a subliniat șeful departamentului de dezvoltare al BMW, Frank Weber.

Weber a declarat că tehnologia Neue Klasse va permite "o autonomie cu 30% mai mare, o încărcare cu 30% mai rapidă și o eficiență cu 25% mai mare". Pornind de la autonomia declarată a actualului iX3 Sport de până la 285 de mile, acest lucru ar putea însemna un potențial de până la 356 de mile de la o încărcare completă cu primul SUV Neue Klasse. Așteptați-vă la o rată de încărcare care ar putea ajunge până la 270 kW.

SUV-ul Neue Klasse va dispune, de asemenea, de sistemul BMW Panoramic Vision de proiecție pe toată lățimea parbrizului. Șeful departamentului de dezvoltare a interfețelor BMW, Oliver Pitrat, a declarat anterior pentru Auto Express că marca aproape că a pus în producție această tehnologie și că nu este o problemă să o adapteze la diferite lățimi, curburi și unghiuri de înclinare a ecranului - adică mai vertical pentru un SUV.

Așteptați-vă ca pictogramele fizionomice ale conceptului Vision Neue Klasse, cum ar fi noua interpretare a grilei cu rinichi și semnătura luminoasă a BMW, să fie preluate, dar aplicate într-un mod diferit, potrivit șefului de design al BMW, Domagoj Dukec.

După berlina de mărimea Seriei 3 și SUV-ul de mărimea X3, este probabil ca un coupe, un break, un SUV mai mare și, eventual, chiar și variante M de înaltă performanță să fie în pregătire, contabilizând cele șase modele pe parcursul a 24 de luni începând cu 2025.

Șeful de dezvoltare al diviziei M, Dirk Hacker, a declarat anterior pentru Auto Express că echipa sa a avansat foarte mult în dezvoltarea unui automobil M de înaltă performanță, complet electric, care va sosi probabil în 2027.

"Când ne gândim la o mașină electrică M de înaltă performanță, vrei să vezi caracteristica M", a spus el. "Cunoaștem senzația de la M2 și M3 CS, dar și electricitatea pură. Am lansat și câteva idei pentru asta, cu patru motoare electrice și multe funcții", a adăugat el, făcând referire la prototipul BMW i4 M50 cu patru motoare.

"Lucrăm la o inteligență centrală făcută de BMW și nu făcută de furnizori. Lucrăm la motoare electrice, baterii de înaltă tensiune și este foarte important și la modul în care putem emoționa un astfel de automobil".