Audi renunță la versiunile de modele confuze precum 40 TDI
Audi, unul dintre cei mai mari producători de automobile din lume, a anunțat recent că va renunța la actuala sa strategie de denumire a motoarelor, bazată pe numere care sunt vag asociate cu puterea. Această schimbare va începe cu noul SUV Q6 e-tron și va elimina total utilizarea numerelor în denumirea motoarelor. Această decizie vine ca răspuns la feedback-ul primit de la clienți și la dorința companiei de a simplifica lucrurile pentru aceștia.
Florian Hauser, șeful Departamentului de Vânzări și Marketing pentru Vehicule Electrice cu Baterie de la Audi, a explicat că principalul obiectiv al companiei este de a face lucrurile mai ușoare pentru clienți. Audi dorește să ofere o experiență simplă și intuitivă atunci când vine vorba de alegerea unei mașini. Astfel, cu mai puține opțiuni de motoare din care să aleagă, Audi va putea simplifica structura de denumire a gamei sale.
Începând cu noul Q6 e-tron, Audi va utiliza o structură de denumire bazată pe numărul de roți motrice și pe una sau două opțiuni de putere. Astfel, versiunea cu tracțiune integrală a modelului Q6 va fi simplu numită "quattro". În cazul modelelor de performanță cu tracțiune integrală, denumirea va fi "SQ6". Pentru variantele cu tracțiune pe spate, denumirea va fi simplă, "Q6". De asemenea, pentru variantele cu baterii mai mici sau mai mari, Audi ia în considerare adăugarea unui sufix după "6", cum ar fi "Performance". Astfel, nu vor mai fi afișate numerele în denumirea mașinilor Audi.
Sistemul actual de denumire a motoarelor Audi a fost introdus în 2017 și a fost conceput pentru a separa motoarele în funcție de puterea lor. Cu toate acestea, grupările inconsistente și alegerea aparent arbitrară a numerelor au făcut ca acest sistem să fie confuz pentru mulți oameni. De exemplu, denumirea "30" a reprezentat motoare care produceau între 109 CP și 128 CP, în timp ce denumirea "45" a reprezentat motoare care produceau între 226 CP și 248 CP.
Renunțarea la numerotarea motoarelor nu se va aplica doar mașinilor electrice, ci și mașinilor cu motoare cu ardere internă. Cu toate acestea, se discută încă în cadrul companiei dacă numerotarea va dispărea și de pe paginile de configurare a mașinilor.
Decizia Audi de a renunța la numerotarea motoarelor a fost primită cu reacții mixte din partea publicului. Unii oameni susțin că acest pas este o mișcare inteligentă, deoarece simplifică procesul de alegere a unei mașini și elimină confuzia cauzată de denumirile numerotate. Alții, însă, consideră că numerele oferă informații utile despre puterea și performanța mașinii și că renunțarea la ele poate duce la o lipsă de claritate în ceea ce privește diferențele dintre modele.
Cu toate acestea, Audi pare hotărât să ofere o experiență mai simplă și mai intuitivă clienților săi. Renunțarea la numerotarea motoarelor este doar una dintre multele schimbări pe care compania le implementează pentru a rămâne în pas cu evoluția industriei auto și pentru a satisface nevoile și așteptările clienților săi.
În concluzie, renunțarea la numerotarea motoarelor de către Audi este o decizie strategică menită să simplifice procesul de alegere a unei mașini și să ofere o experiență mai plăcută și mai intuitivă clienților. Cu o nouă structură de denumire bazată pe tracțiune și opțiuni de putere, Audi își propune să ofere o gamă mai clară și mai ușor de înțeles pentru clienții săi.