brand

Audi reconsideră retragerea motoarelor cu combustie internă până în 2033

Audi reconsideră retragerea motoarelor cu combustie internă până în 2033

Într-o mișcare ce ar putea zdruncina întreaga industrie auto, Audi, renumitul producător german de lux, reconsideră planurile inițiale de a elimina complet motoarele cu combustie internă până în 2033. Această schimbare de strategie reflectă provocările persistente cu care se confruntă tranziția către vehiculele electrice (EV) și necesitatea de a rămâne flexibili în fața cerințelor în schimbare ale pieței și reglementărilor.

În 2021, Audi a făcut valuri în industria auto prin anunțul ambițios de a trece la o gamă exclusiv electrică până în 2033. Această decizie a fost luată în contextul unor reglementări din ce în ce mai stricte privind emisiile și al unei tendințe crescânde către mobilitatea durabilă. Compania cu cele Patru Inele a fost una dintre primele case auto de lux care au stabilit o țintă fermă pentru eliminarea treptată a motoarelor convenționale.

Însă, după doar doi ani, această viziune pare să se clatine. Gernot Döllner, directorul executiv al Audi, a recunoscut recent că producătorul auto ar putea fi nevoit să mențină vehiculele cu motoare cu combustie internă (ICE) în gamă pentru o perioadă mai îndelungată decât cea planificată inițial.

Motivele din spatele reconsiderării planurilor

Decizia Audi de a reconsideraplanurile inițiale este determinată de mai mulți factori:

1. Potențiala amânare a interdicției UE privind vânzarea de mașini noi cu emisii

Unul dintre motivele principale pentru reconsiderarea planurilor este posibilitatea ca Uniunea Europeană să amâne interdicția propusă inițial pentru vânzarea de mașini noi cu emisii începând cu 2035. Döllner a subliniat că Audi trebuie să rămână "flexibilă" în fața unor astfel de schimbări legislative.

2. Adoptarea lentă a vehiculelor electrice

În ciuda eforturilor susținute ale producătorilor auto și a stimulentelor guvernamentale, adoptarea vehiculelor electrice de către consumatori nu a progresat la fel de rapid precum s-a anticipat inițial. Acest lucru a determinat Audi să reevalueze planurile sale de tranziție.

3. Costurile ridicate ale vehiculelor electrice

Vehiculele electrice rămân în continuare considerabil mai scumpe decât omologii lor cu motoare convenționale, ceea ce reprezintă un obstacol major în calea adoptării pe scară largă. Audi recunoaște că menținerea temporară a opțiunilor cu motoare cu combustie internă ar putea fi necesară pentru a satisface cererea consumatorilor.

Strategia hibridă a Audi pentru o tranziție treptată

În loc să forțeze o tranziție abruptă către vehiculele electrice, Audi a adoptat o strategie hibridă care combină cele mai bune aspecte ale ambelor tehnologii. Producătorul auto va continua să ofere opțiuni plug-in hibride (PHEV) pentru toate modelele viitoare echipate cu motoare cu combustie internă.

Această abordare permite consumatorilor să experimenteze beneficiile electrificării parțiale, în timp ce se menține flexibilitatea necesară pentru a răspunde cerințelor pieței. Vehiculele PHEV combină un motor convențional cu unul electric, oferind autonomie extinsă și emisii reduse.

Audi nu este singura marcă de lux care reconsideră planurile inițiale privind eliminarea treptată a motoarelor cu combustie internă. Alte companii auto de renume, precum Porsche, Bentley, Volvo și Mercedes-Benz, au revizuit, de asemenea, obiectivele lor inițiale.

Porsche a recunoscut că tranziția către vehiculele electrice durează mai mult decât s-a anticipat inițial și că modelul său popular Cayenne va menține opțiunea unui motor V8 de mare capacitate și după 2030. În același timp, Bentley a amânat lansarea primului său model electric de la 2025 la 2026, în timp ce Volvo a sugerat că motoarele convenționale ar putea rămâne în gamă până în anii 2030.

Mercedes-Benz, un alt competitor de seamă al Audi, a ajustat, de asemenea, obiectivul inițial de a atinge o pondere de 50% pentru vehiculele hibride și electrice în vânzările anuale până în 2025. Noua țintă este de a realiza acest obiectiv până la sfârșitul deceniului.

Viitorul mobilității: un echilibru între convențional și electric

În timp ce vehiculele electrice reprezintă fără îndoială viitorul mobilității, decizia Audi de a amâna eliminarea treptată a motoarelor cu combustie internă subliniază nevoia de a aborda această tranziție într-un mod echilibrat și realist. Industria auto se confruntă cu provocări complexe, iar o abordare flexibilă și adaptabilă este esențială pentru a naviga cu succes această perioadă de schimbare.

Audi, alături de alți producători auto de renume, recunoaște că vehiculele cu motoare convenționale și cele electrice vor coexista pentru o perioadă semnificativă de timp. Această coexistență va permite companiilor să continue să investească în tehnologii noi, în timp ce satisfac cerințele diverse ale consumatorilor și se conformează reglementărilor în schimbare.

În final, viitorul mobilității va fi definit de un echilibru armonios între opțiunile convenționale și cele electrice, fiecare având propriul rol de jucat în satisfacerea nevoilor de transport ale societății. Audi, prin reconsiderarea planurilor sale inițiale, demonstrează înțelegerea acestei realități complexe și angajamentul de a oferi soluții de mobilitate durabile, fără a compromite nevoile și preferințele consumatorilor.

Deși despărțirea de aceste modele iconice poate fi dureroasă pentru fanii auto, schimbarea face parte din ciclul natural al industriei. Pe măsură ce constructorii se concentrează pe eficiență, electrificare și simplificarea gamelor, unele nume trebuie să lase loc noilor generații de vehicule. Însă, cu siguranță, aceste mașini vor rămâne în amintirea pasionaților auto ca adevărate legende ale timpului lor.