brand

Audi plănuiește mai multe extra-opțiuni "la cerere"

Audi plănuiește mai multe extra-opțiuni "la cerere"

Audi, unul dintre cei mai avansați producători de tehnologie, intenționează să extindă gama de caracteristici la cerere în mașinile sale începând de anul viitor. Aceste funcții vor fi disponibile pentru o gamă mai largă de modele în viitor și vor permite proprietarilor de vehicule să își îmbunătățească experiența de conducere adăugând noi funcții și caracteristici după achiziția inițială.

Industria auto continuă să caute modalități de a genera profituri mai mari. Caracteristicile și abonamentele la cerere sunt o strategie nouă în industrie, dar reacțiile au fost până acum mixte.

Audi, unul dintre cei mai avansați producători de tehnologie, susține că va crește gama de caracteristici la cerere în mașinile sale începând de anul viitor - nu ca un nou mod de a câștiga bani, ci ca un răspuns la cererea existentă a clienților.

În prezent, caracteristicile la cerere ale Audi sunt limitate la modelele de marcă E-Tron și E-Tron Sportback, dar compania intenționează să facă aceste îmbunătățiri disponibile pentru o gamă mai largă de modele în viitor. Această schimbare va permite proprietarilor de vehicule să își îmbunătățească experiența de conducere adăugând noi funcții și caracteristici după achiziția inițială, toate pe o bază ad hoc.

Ofertele actuale de la Audi includ un pachet LED Matrix care comută fără probleme între faza scurtă și cea lungă, un pachet de funcții de lumină care include animații de lumină în timpul blocării și deblocării mașinii și o funcție de parcare semi-autonomă care poate localiza un spațiu de parcare și poate parca vehiculul în mod autonom.

"Cu următoarea noastră generație de arhitectură electronică, vom aduce mai multe oferte la 'funcții la cerere', și veți vedea an de an, vom aduce noi funcții în mașini," a comentat șeful tehnic al Audi, Oliver Hoffmann, pentru Autocar. "Acum câțiva ani, existau idei de a genera mai multe venituri pe funcții de digitalizare decât prin vânzarea de mașini."

Ceea ce diferențiază caracteristicile la cerere ale Audi este ușurința de integrare. Șoferii pot îmbunătăți funcționalitatea mașinii lor direct prin aplicația myAudi, eliminând astfel necesitatea vizitei la dealer sau instalării de hardware suplimentar.

Această dezvoltare vine în urma deciziei BMW de a înceta să perceapă taxe suplimentare pentru funcțiile bazate pe hardware ale mașinilor sale, din cauza acceptării scăzute a clientului. Cu toate acestea, Hoffmann rămâne încrezător că funcționalitatea la cerere va deveni "destul de normală în viitor", subliniind peisajul în continuă evoluție al personalizării auto.

Producători de automobile precum BMW și Mercedes-Benz s-au confruntat cu reacții negative atunci când au introdus produse și servicii bazate pe abonament în vehiculele lor. Cu toate acestea, un sondaj S&P Global Mobility din această vară a arătat că consumatorii sunt în general receptivi la abonamente atunci când oferă expunere la noi caracteristici și tehnologii.

Doar săptămâna aceasta, Porsche, un alt brand din portofoliul Volkswagen Auto Group (VAG), a anunțat recent planurile sale de a integra serviciile Google în generațiile viitoare de vehicule. Această integrare va introduce o gamă largă de produse Google, inclusiv Google Maps, Google Assistant și accesul la o gamă diversă de aplicații prin Google Play Store.

Este evident că industria auto continuă să evolueze, iar funcțiile la cerere vor juca un rol crucial în această evoluție. Audi pare să fie în fruntea acestei mișcări, cu planuri de a extinde aceste funcții la o gamă mai largă de modele în viitor.